Kocsmár-Tóth István – utánpótlássport.hu„Nem hiszek a szerencsében. Rövidtávon lehet, számít valamit, de egy szezon során kiegyenlítődnek a dolgok” – tekint vissza a múlt hétvégi, hollandiai TCR Európa-kupa állomásra Nagy Dániel (20). A Michelisz Norbert által alapított M1RA autóversenyzője mindkét futamon rajtbalesetbe keveredett, és bár folytatni tudta a versenyzést, sérült autójával végül egy hetedik, majd pedig egy kilencedik helyet szerzett.Kocsmár-Tóth István – utánpótlássport.hu„Nem hiszek a szerencsében. Rövidtávon lehet, számít valamit, de egy szezon során kiegyenlítődnek a dolgok” – tekint vissza a múlt hétvégi, hollandiai TCR Európa-kupa állomásra Nagy Dániel (20). A Michelisz Norbert által alapított M1RA autóversenyzője mindkét futamon rajtbalesetbe keveredett, és bár folytatni tudta a versenyzést, sérült autójával végül egy hetedik, majd pedig egy kilencedik helyet szerzett.
Dani a két héttel korábbi, franciaországi nyitófordulón elért dupla dobogójának köszönhetően továbbra is ott van a bajnokság élmezőnyében. Honfitársa, Tassi Attila mögött az 5. helyen áll, 42 ponttal.
„Őszintén megvallva, az első hétvége után én is átértékeltem magamban a dolgokat. A szezon előtt azt mondtam, az a legfontosabb, hogy mielőbb felállhassak a dobogóra, hogy fokozatosan erősítsem az önbizalmam. Miután már a legelső futamon sikerült egy második helyet szereznem, ráadásul végig ott voltam szorosan az első mögött, picit megváltoztak terveim. Szerintem a csapat is, én is úgy érezzük, képesek lehetünk a bajnoki címért is küzdeni.”
A 20 éves pilóta az elmúlt két évben a túraautó-világbajnokságban (WTCC) versenyzett a Zengő Motorsport autójával. Ugyanakkor a 2015-ös technika már nem volt túl versenyképes, így többnyire a mezőny hátsó felében csatázott. Idén viszont egy új fejlesztésű Hyundai i30N TCR-t hajthat.
„Ezért sem éreztem visszalépésnek a világbajnokság után az Európa-kupában szereplést. Ez az első alkalom a karrierem során, hogy teljesen új technika van alattam. Reméltem, hogy ezzel sikerül majd bizonyítanom. Az már a szezon előtt biztos volt, hogy ütőképes autó lesz a Hyundai. Talán a legerősebb is a mezőnyben.”
Az autósport továbbra is rendkívül költséges, a szponzori háttér megteremtése legalább akkora kihívás egy fiatal versenyző számára, mint aztán a dobogóért csatázni.
„Magyarországon még mindig nem egyszerű a helyzet. Egyfelől kicsi a piac, másfelől pedig bár az emberek szeretik az autóversenyzést, ha nem a Forma 1-ről van szó, a számuk nem veszi fel a versenyt azokéval, akik mondjuk a labdarúgásért rajonganak. Ha csak úgy odateszik az arcomat egy festékbolt bejárata mellé, attól még nem nagyon fognak többet venni egyetlen árucikkből sem. Egészen más viszont, amikor egy WTCR-hétvégén a mezőny elején csatázva ott látszik a logó az autómon. Ez és egy jól felépített marketingstratégia a tapasztalatok szerint már lehet tárgyalási alap” – mesél a kulisszatitkokról Dani.
Ha nem a versenyhétvégéken terelgeti 350 lóerős aszfaltszaggatóját, akkor is igyekszik gyakorolni a M1RA pilótája. Erre az egyik legjobb mód az online szimulátorozás.
„Lehet, furcsán hangzik, de nem úgy van, hogy felmegyek, és akkor simán nyerek egy időmérőt, meg egy futamot. Nagyon erős a szimulátoros mezőny Magyarországon. Kőkeményen kell gyakorolnom nekem is, ha fel akarom venni velük a versenyt, mert ők nap, mint nap ezzel foglalkoznak. Itt van Báldi Gergő példája, aki alig maradt le a dobogóról a WTCR esport-bajnokságán, ami igazi világverseny több ezer nevezővel.”
Daninak ráadásul otthon is remek motivációja van a szimulátorozáshoz. 16 éves húga, Kamilla szintén autóversenyzőként bontogatja szárnyait, és jelenleg a magyar ralikrossz-bajnokságban indul. Számítógépen pedig egyre gyakrabban tudja megdönteni fivére rekordjait.
„Ilyenkor aztán ülhetek vissza a monitor elé és van, amikor egy órán át izzadok, hogy visszaszerezzem az elsőségem. De a rendnek helyre kell állnia. Az én gépemen én tartom a rekordokat– még!” – mondja nevetve a családi versenyfutásról Nagy Dániel.
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.