5 kérdés - 5 válasz: Bakóczy Róbert és Joó Kristóf

Vágólapra másolva!
2006.07.18. 00:10
Címkék
A sokat próbált tengeri medvék úgy tartják, ők most a legtehetségesebbek az ifjak közül. Bakóczy Róbert és Joó Kristóf a junior korosztály körében legnépszerűbb hajóosztály, a 420-as tagja. Tizenöt évesek, de olyan ügyesek, hogy Európa leghosszabb távolsági versenyén, a Kékszalagon a felnőttek közé is meghívást kaptak, és a Gardazzurra legénységeként a harmadik helyen végeztek.
Bakóczy Róbert (balra) és Joó Kristóf a junior korosztály körében legnépszer?bb hajóosztály, a 420-as tagja
Bakóczy Róbert (balra) és Joó Kristóf a junior korosztály körében legnépszer?bb hajóosztály, a 420-as tagja
Bakóczy Róbert (balra) és Joó Kristóf a junior korosztály körében legnépszer?bb hajóosztály, a 420-as tagja
Bakóczy Róbert (balra) és Joó Kristóf a junior korosztály körében legnépszer?bb hajóosztály, a 420-as tagja

– Hogy kerültetek a Kékszalagra, ilyen nagy hajóra?
– Meghívtak. Nagyon jó érzés, hogy a tapasztalt vitorlázók gondoltak ránk, számoltak velünk. Huszonegy órát voltunk megállás nélkül a vízen, és folyamatosan koncentrálni kellett, a végére nagyon elfáradtunk, de megérte! Nagyon nagy élmény volt – mondta a kormányos Bakóczy Róbert.

– De azért maradtok a kétszemélyes hajóknál, konkrétan a négyhúszasnál?
– Hát persze, az az igazi szerelem. A juniorok között ez a legnépszerűbb hajóosztály, én vagyok a kormányos, Kristóf a mannchaft, de mindkettőnknek ugyanakkora szerepünk van, hiszen az ilyen hajón rengeteget kell dolgozni.

– Mi lehet a siker titka?
– A tökéletes összhang a két versenyző között, a lehető legtöbb edzés és persze a fizikai erőnlét. A vitorlázás fizikai és elméleti sport is egyben, hiszen nemcsak kezelni kell a hajót, hanem arra is kell figyelni, hogyan irányítja az ember. Kristóffal mi nagyon jó barátok vagyunk, és az elszántság sem hiányzik belőlünk, legalább százharminc napot töltünk egy évben vízi edzéssel. Nincs túl sok szabad hétvégénk, és az iskolatársainkon, valamint a vitorlázókon kívül sok mindenkit nem ismerünk, de nem bánjuk, nagyon élvezzük a helyzetet.

– Távlati célok?
– Mint mindenki, mi is arról álmodunk, hogy részt vehessünk az olimpián. A 470-es hajó csak eggyel nagyobb, mint a miénk, ennek ellenére a következő olimpián valószínűleg még nem tudunk ott lenni, mert addigra még nem lesz elegendő tapasztalatunk. A kétezer-tizenkettes játékokat céloztuk meg.

– Mire van szükség a kijutáshoz?
– Rengeteg gyakorlásra, jó edzőre, biztos hátteret nyújtó egyesületre és persze sok pénzre, amiből lehet újítgatni, szépítgetni a hajót. Elvileg itthon is fel lehet készülni az olimpiára, de jobb, ha van tengeri tapasztalatunk is. Az egyik legemlékezetesebb versenyünk például Franciaországban volt, ahol mintegy száznegyven induló volt a hajóosztályunkban, és meg tudtuk lepni a hazaiakat. Második helyezés volt a legjobbunk, de az eredménynél is jobban örültünk annak, amikor megláttuk a franciák elképedt arcát. Nem számítottak ránk, mivel úgy gondolták, ha nincs tengerünk, nem lehetünk gyorsak. Hát tévedtek...
Legfrissebb hírek

Férfi vízilabda ob I: Konarik Ákos és Csacsovszky Alex is visszavonul

Vízilabda
25 perce

Szikora Melinda a Borussia Dortmundhoz igazolt – hivatalos

Kézilabda
43 perce

Óriási tömegbukás a Tour de Hongrie-n, Filutás is földre került

Kerékpár
1 órája

Leclerc nem érzi jól magát, kihagyja az imolai sajtónapot

F1
1 órája

Csütörtökön sem tudtak futamot rendezni az ILCA-vb-n

Egyéb egyéni
1 órája

Dean Huijsen aláírja szerződését új klubjánál – sajtóhír

Spanyol labdarúgás
1 órája

Távozhat a Leverkusen kulcsembere – sajtóhír

Külföldi foci
1 órája

Bundesliga: hosszabbított edzőjével az Eintracht Frankfurt – hivatalos

Német labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik