
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Csütörtöki sportműsor: pályán a Juve és a Real Madrid
Csütörtökön két jó meccset is láthatunk a tévében. A Juventus a Lazióval találkozik az Olasz Kupában az elődöntőbe jutás...
Tavaly májusban beszámoltunk róla, hogy életének 82. évében elhunyt Max Mosley, egykori brit autóversenyző, a March Formula–1-es istállójának alapítója és csapatfőnöke, valamint 1993 és 2009 között a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke. Halálának oka akkor még nem volt ismert, mostanra azonban befejeződött a rendőrségi nyomozás, s kiderült: öngyilkosság történt.
Életének 82. évében elhunyt Max Mosley, egykori brit autóversenyző, a March Formula–1-es istállójának alapítója és csapatfőnöke, valamint 1993 és 2009 között a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke – jelentette a BBC a korábbi F1-es vezetőre, Bernie Ecclestone-ra hivatkozva.
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) korábbi elnöke azt tanácsolja utódjának, Jean Todtnak, hogy töröljék az egész Formula–1-es idényt.
A Formula–1 utánpótlás-nevelésében elkövetett hibáiról beszélt Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) korábbi elnöke.
Érdekes dolgot árult el a múltról Bernie Ecclestone, a Formula–1 korábbi első embere. A 87 éves brit ugyanis nyíltan felvállalta, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) közösen rengetegszer úgy alakították a szálakat, hogy az a Ferrarinak kedvezzen.
Mexikói Nagydíj Max Mosley Liberty Media FIA F1 Charlie Whiting
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley attól tart, hogy hamarosan összeomlik a Formula–1.
Egy nappal Rubens Barrichello hatalmas, ám annál szerencsésebb borulása után, és egy nappal Ayrton Senna végzetes balesete előtt egy osztrák Formula–1-es pilóta lelte halálát a San Marinó-i Nagydíj második időmérő edzésén. A Simtek-Ford versenyzője több mint háromszázas tempónál a betonfalnak vágódott, és nem élte túl a borzalmas ütközést. Harminchárom éves volt. A naptár 1994. április 30-át mutatott. Roland Ratzenbergerre emlékezünk.
Magyarországnak és az Európai Uniónak mostanában igen sok a gondja egymással, de az EU van annyira jelentős tényező, hogy más, egészen eltérő jellegű szervezeteknek is problémát tud okozni az előírásaival, elvárásaival. Ez alól a bölcsője és központja révén egyaránt kontinensünkhöz kötődő Formula–1 sem kivétel.
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4 Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) volt elnöke azt nyilatkozta, hogy a júliusi Formula–1-es Német Nagydíjon történt ferraris csapatutasítás miatt el kellene venni a győztesnek járó pontokat a spanyol Fernando Alonsótól és márkatársától, a második brazil Felipe Massától.
Sir Frank Williams 1966-ban alapította meg saját versenyistállóját, amely 1975 óta szerepel a Formula–1-ben. Múltjában és sikerességében csak a Ferrari és a McLaren múlja felül, igaz, a vezetők itt is, ott is váltogatták egymást. Sir Frank Williams viszont stabilan őrzi pozícióját, és még mindig olyan szenvedélyt érez a versenyzés iránt, mint négy évtizeddel ezelőtt. A 67 esztendős sportvezetővel csapata magyar szponzora, a Hell segítségével készített interjút a Nemzeti Sport.
Bernie Ecclestone-nal, a Formula–1 tulajdonosával, gazdasági igazgatójával közölt mélyinterjút a The Times brit napilap. A gyakran az F1 „mindenható uraként” emlegetett Ecclestone mondatai hatalmas visszhangot kapnak, miután nem nélkülözik a politikai és történelmi utalásokat. Eközben a lap szakírója, Ed Gorman blogjában az F1 legbefolyásosabb embereként jelölte meg Ecclestone-t.
Néhány nappal a FOTA és az FIA közötti békekötés után ismét forr a levegő Max Mosley, az FIA jelenlegi elnöke és a Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet között. A sportvezető azt kifogásolja, hogy a FOTA (szerinte) valótlan dolgokat állított róla, és kilátásba helyezte, hogy újra jelölteti magát a szervezet elnöki székére.
Néhány nappal a FOTA és az FIA közötti békekötés után ismét forr a levegő Max Mosley, az FIA jelenlegi elnöke és a Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet között. A sportvezető azt kifogásolja, hogy a FOTA (szerinte) valótlan dolgokat állított róla, és kilátásba helyezte, hogy újra jelölteti magát a szervezet elnöki székére.
Mint tegnap beszámoltunk róla, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) és a Formula–1-es istállókat tömörítő FOTA megegyezett egymással, így jövőre is egy világbajnokságot rendeznek, és minden jelenlegi istálló is részt vesz majd benne. A FOTA részéről a Bolognában rendezett mai tájékoztatón kiemelték, elérték a céljukat, és ezzel az egyezséggel leginkább a szurkolók fognak jól járni. Közben megindultak a találgatások Max Mosley utódjáról is, a távozó elnök nem zárta ki, hogy Jean Todt fogja követni őt a poszton, a csapatok viszont egy független személyt szívesebben látnának.
Max Mosley az őt érő támadások hatására úgy döntött, hogy az októberi választáson ismét indul a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöki székéért. Az autosport.com internetes oldal közöl egy részletet Max Mosley nyílt leveléből, melyben a sportvezető arról tájékoztatja az FIA-tagokat, hogy megváltoztatja korábbi elhatározását, és újra jelölteti magát a szervezet élére.
Ami néhány hete még csak a spanyol sajtó kitalációjának tűnt, az ma már tény: a Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) egy párhuzamos bajnokság beindítását tervezi. Ezt csütörtökön késő este jelentették be hivatalosan a ma kezdődő Brit Nagydíj helyszínén, Silverstone-ban. Az FIA kompromisszumképtelennek nevezte az érdekvédelmi szervezetet, és péntek estig várja a jelentkezéseket a 2010-es világbajnokságra. A határidőt nem tolják ki.
A Formula–1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) szerdai levelében azt javasolja a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA), hogy szülessen gyors és ésszerű megállapodás a jövő évi szabálymódosításokkal kapcsolatos vitában.
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke csütörtökön Londonban tárgyal a Forma-1-es csapatokat tömörítő szervezet (FOTA) vezetőivel annak érdekében, hogy megállapodjanak a szabálymódosítások miatt kialakult vitában.
Miközben a száguldó cirkusz mezőnye a Török Nagydíjra készül (Vettel rajtolhat az élről a délutáni futamon), az As és a Marca arról írt, hogy „a Formula-1 elsüllyed” és a csapatokat tömörítő szervezet, „a FOTA már egy új sorozat beindításán fáradozik”, mivel a tradicionális konstruktőrök úgy ítélik meg, hogy nincs esély kompromisszumos megoldásra, Max Mosley FIA-elnök ugyanis egyre inkább ragaszkodik a költségvetési limithez.
Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke szerint irreális azt várni, hogy jövő péntekig kompromisszum születik a Forma–1-es világbajnoki sorozat jövő évi szabályait illetően. Márpedig a csapatokat tömörítő szervezet, a FOTA éppen azt kérte az FIA-tól, hogy addig minden lényeges kérdés dőljön el, leginkább úgy, hogy 2010-ben maradjanak érvényben az idei szabályok, s a Max Mosley által „megálmodott” költségvetési limitet csak alapos egyeztetések után vezessék be 2011-ben.