Talmácsi Gábor jobban szereti a versenyeket, mint a teszteket – azt kedveli, amikor száguld a vérében az adrenalin, amikor tétje van az előzéseknek. Ugyanakkor persze azt is tudja, hogy szükség van a tesztekre is, hiszen valamikor be kell állítani a motort, meg kell találni az összhangot a pilóta és az új versenygép (jelen esetben a 2008as Aprilia RSA) között.
A múlt heti jerezi tréning után most három napig Valenciában köröznek a nyolcad- és negyedliteres géposztály versenyzői. A helyszín szép emlékeket ébreszt Talmában, hiszen három hónapja sincs, hogy megszerezte ott a világbajnoki címet, az akkori legjobb köridejétől azonban kedden elmaradt néhány tizeddel (1:39.9) – Simone Corsi (1:39.4) és Sergio Gadea (1:39.7) is megelőzte őt. (A tényekhez tartozik, hogy az első napon nem volt számítógépes időmérés a pályán, úgyhogy a köridők nem hivatalosak.)
„A vázgeometriával foglalkoztunk, és az utolsó órában meg is találtuk az irányt, ami jó lehet – mondta Talmácsi. – Egyre jobban érzem a gépet, és bár a motorblokk ezúttal nem volt annyira erős, mint legutóbb, szerdán a pályacsúcs közelében kellene motorozni. A harmadik hely nem zavar, a tesztek becsapósak, itt mindenki tud egy-egy gyors kört menni, ha beáll valaki mögé szélárnyékba. Nekünk ma nem ez volt a célunk, hanem az, hogy hiba nélkül, folyamatosan gyorsak legyünk.”
Ez sikerült. Még úgy is, hogy Talmácsi nem volt teljesen fitt: fájdalmat érzett a bal lapockájában (lehet, hogy becsípődött egy ideg), ami zavarta őt motorozás közben.
A 250 köbcentis géposztályban száguldó Tóth Imre nála is sokkal rosszabbul érezte magát: lázzal, torokfájással küszködött, és bár így is megtett 40 kört, alighanem tudott volna gyorsabb is lenni 1:38.9es idejénél. A versenyzőt a mobilklinikán kezelték, úgyhogy reméli, a szerdai folytatásra jobb formában lesz.