Kedden brackleyi központjá ban megtartotta évadnyitó rendezvényét a Honda-istálló. Az előző évad legnagyobb csalódását keltő gárda az alapokról kezdi meg az építkezést, ezért az angliai összejövetelt túlzás lenne a 2008-as autó bemutatásaként értelmezni. Egyedül a festésről érdemes beszélni, a tavalyi bolygómintás autó már csak a felülete egyharmadán viseli a föld rajzolatát, egyébként fehérben virít. A szponzorok logói ezúttal is elmaradtak (egyedül az F1 exkluzív gumiszállítója, a Bridgestone emblémája látható, ezt kötelező feltüntetni minden F1-es négykerekűn), helyettük a hatalmas rajtszám, valamint a gyár környezetvédő kampányát hirdetendő „earthdreams” felirat látszik a gépen.
Az új festés mellett a nagy szavak kaptak főszerepet, természetesen a gárda összes tagja fogadkozott, és nemcsak a tavalyi eredmény felülmúlására tettek esküt (a 2007-es hat pontnál nem lesz nehéz többet összekapargatni), hanem arra is, hogy ismét a középmezőny elejére repítik a csapatot, amelynek eddigi legnagyobb sikere a 2006-os Magyar Nagydíj megnyerése volt. Az új évad jelszava: nem szabad több hibát elkövetni.
„A tavalyi idényben nem valósítottuk meg terveinket, ezért az elmúlt fél évben alaposan átszerveztük az istállót. Ezt a folyamatot felgyorsított evolúciónak hívom” – mondta Nick Fry, az istálló igazgatója, aki a télen lemondott a gárda irányításáról, és a Ferraritól 2006 végén távozó Ross Brawn kezébe adta a karmesteri pálcát.
„Erre az évre a folyamatos fejlődést tűztük ki célul – mondta a már gőzerővel dolgozó Brawn. – A csapat nagyon jól reagált a tavalyi nehézségekre, nem volt kapkodás, inkább tudatos átszervezés történt, és most már az én feladatom, hogy összefogjam és hasznosítsam a forrásainkat. A tavalyi autó rengeteg leszorítóerőt generált, de képtelenség volt szabályozni, túl agresszív koncepció volt. Az idén sokkal barátságosabb megoldást kell találnunk, amihez az autót az alapokig le kellett egyszerűsítenünk. Ezt láthatják most, ez az alap, amit az idén intenzív fejlesztésekkel alakítunk át. Mire Melbourne-be érkezünk, semmiben sem hasonlít a kocsi a mostanira. Rengeteg ötletünk van, amit a szezon alatt igyekszünk megvalósítani.”
Ha már a szavaké volt a főszerep, a pilóták sem maradtak csendben. Jenson Button és az idén az F1 valaha volt legtapasztaltabb versenyzőjévé váló Rubens Barrichello egyaránt bízik Brawnban, és hogy a gárda meg tudja valósítani elképzeléseit.
„A 2007-es év abból a szempontból hasznos volt, hogy kiütköztek a hibáink, amiket orvosoltunk – mondta Button. – Kíváncsian várom, hogyan tudunk fejlődni az évad során, a legfontosabb, hogy futamról futamra közelebb kerüljünk a legjobbakhoz. Ez alapozhatja meg a következő idényre kitűzött célunk elérését, a vb-cím megszerzését.”
Barrichello, aki az idén megelőzheti Riccardo Patresét a nagydíjrajtok tekintetében, és az örökranglista élére állhat, tavaly pontot sem tudott szerezni, de a szenvedélye a régi maradt. A brazil a múlt héten Valenciában már kipróbálta az új gépet.
„Mindig élvezet F1-es autót vezetni, még tizenöt szezon után is összeszorul a gyomrom, ha beülhetek. Akkor vettem észre, hogy hiányzik, amikor otthon Brazíliában már túl gyorsan vezettem a közúton – mosolygott Rubinho. – Sok légterelő elem hiányzott a kocsiról, ez csak amolyan próbamenet volt, de az egyensúlya kiválónak tűnik.”
A Honda bejelentette, hogy két fiatalt segít a fejlődésben, a brit Mike Conway és az olasz Luca Filippi az idén többször is tesztlehetőséghez jut, és az év végén „mehet egy kört” az F1-es autóval a nemzetközi Formula Master-sorozat bajnoka is.