Ráczék remekül kezdtek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.11. 22:38
Címkék
Rácz István évek óta a hazai gyorsasági autósport egyik legígéretesebb tehetségének számít. Volt idő, amikor a formulaautós kategóriában jeleskedett, de immár évek óta lehorgonyzott a karosszériás versenygépeknél, közelebbről a Porschéknál.
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát

A magyar fiatalember az idén is egy Porschét kormányoz: a Machanek Racing színeiben rajthoz áll hat GT-világbajnoki futamon és tíz hosszú távú zónabajnoki viadalon. Az előbbiek közül már túl is van egyen: a hét végi monzai GT-világbajnoki viadalon pályafutása eddigi legjobb eredményét megszerezve a negyedik helyen végzett a GT2-es kategóriában.

A magyar fiú továbbra is a "harcos versenyző" stílust képviseli, és rögtön a rajt után ennek jelét is adta. Igaz, hogy egy lámpájába került, de rögtön a szabad jelzés után négy vetélytársát sikerült megelőznie. A csapat két tagja közül ő a gyorsabb, úgyhogy a háromórás viadal két órájában ő vezette a 2001-es fejlesztésű Porsche 911-est, a fennmaradó egy órában pedig társa, Jozef Venc. Korábban erre nem lett volna lehetőség, de az idén bevezetett új szabály szerint a korábbi egy helyett most már kétszer kötelező kiállni a boxba, ami azt jelenti, hogy cserélni is kétszer lehet.

Rácz azért is örül nagyon ennek az eredménynek, mert a csapat fennállása eddigi legjobbját produkálta az ő segítségével. Ezután talán természetes, hogy a Machanek Racing továbbra is számít a magyar versenyző "munkájára", akinek így nem nagyon lesz lehetősége arra, hogy a hazai viadalokon autóba üljön.
S hogy mit volt a legnehezebb megszokni a hosszú távú viadalokon egy ilyen fiatal pilótának, mint amilyen Rácz? Nos azt, hogy itt nemcsak rajta, hanem a csapattársán is múlik a siker.

Rácz távlati tervei között természetesen a géposztály elitje, a GT1 szerepel, és ennek fő oka, hogy amíg a két kategória résztvevői együtt rajtolnak a viadalokon, a porschésok gyorsasága eltörpül a "nagyoké" mellett, és sokan nem is tudják, hogy ez két külön kategória. A pilóta nagy álma, hogy Ferrarival vagy Maseratival versenyezzen.
Legfrissebb hírek

A FIFA 355 millió dollárt oszt szét a klubok között a válogatott játékosok után

Foci vb 2026
31 perce

Szabados Ármin: Biztosan nem társasjátékozni fogunk

Atlétika
32 perce

Dollák Tamara kiesett a zágrábi világbajnokságon

Birkózás
38 perce

Csodák csodája: a magyar olimpiatörténet legnagyobb pillanatai – 14. rész: Kovács Antal

Egyéb egyéni
44 perce

Beckham: Túl hamar írják le a Newcastle-t

Bajnokok Ligája
1 órája

Kétmeccses eltiltást kapott a DEAC légiósa

Jégkorong
1 órája

„A nyílt vízi úszás királynőjeként köszönhetek el” – sztárportré Sharon van Rouwendaalról

Képes Sport
1 órája

Megszűnnek a DVSC likviditási nehézségei

Labdarúgó NB I
1 órája
Ezek is érdekelhetik