Ráczék remekül kezdtek

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.04.11. 22:38
Címkék
Rácz István évek óta a hazai gyorsasági autósport egyik legígéretesebb tehetségének számít. Volt idő, amikor a formulaautós kategóriában jeleskedett, de immár évek óta lehorgonyzott a karosszériás versenygépeknél, közelebbről a Porschéknál.
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát
Rácz István eddigi legjobb eredményéhez segítette a csapatát

A magyar fiatalember az idén is egy Porschét kormányoz: a Machanek Racing színeiben rajthoz áll hat GT-világbajnoki futamon és tíz hosszú távú zónabajnoki viadalon. Az előbbiek közül már túl is van egyen: a hét végi monzai GT-világbajnoki viadalon pályafutása eddigi legjobb eredményét megszerezve a negyedik helyen végzett a GT2-es kategóriában.

A magyar fiú továbbra is a "harcos versenyző" stílust képviseli, és rögtön a rajt után ennek jelét is adta. Igaz, hogy egy lámpájába került, de rögtön a szabad jelzés után négy vetélytársát sikerült megelőznie. A csapat két tagja közül ő a gyorsabb, úgyhogy a háromórás viadal két órájában ő vezette a 2001-es fejlesztésű Porsche 911-est, a fennmaradó egy órában pedig társa, Jozef Venc. Korábban erre nem lett volna lehetőség, de az idén bevezetett új szabály szerint a korábbi egy helyett most már kétszer kötelező kiállni a boxba, ami azt jelenti, hogy cserélni is kétszer lehet.

Rácz azért is örül nagyon ennek az eredménynek, mert a csapat fennállása eddigi legjobbját produkálta az ő segítségével. Ezután talán természetes, hogy a Machanek Racing továbbra is számít a magyar versenyző "munkájára", akinek így nem nagyon lesz lehetősége arra, hogy a hazai viadalokon autóba üljön.
S hogy mit volt a legnehezebb megszokni a hosszú távú viadalokon egy ilyen fiatal pilótának, mint amilyen Rácz? Nos azt, hogy itt nemcsak rajta, hanem a csapattársán is múlik a siker.

Rácz távlati tervei között természetesen a géposztály elitje, a GT1 szerepel, és ennek fő oka, hogy amíg a két kategória résztvevői együtt rajtolnak a viadalokon, a porschésok gyorsasága eltörpül a "nagyoké" mellett, és sokan nem is tudják, hogy ez két külön kategória. A pilóta nagy álma, hogy Ferrarival vagy Maseratival versenyezzen.
Legfrissebb hírek

Őrületes, végletekig kiélezett mérkőzésen a Steelers ellökte a Lionst a rájátszástól – videók

Amerikai sportok
21 perce

Hétfői sportműsor: olasz Szuperkupa-döntő Rijádban

Minden más foci
3 órája

Schäfer András: Ez a legjobb válogatott, amiben valaha játszottam…; Koch Máté: Vissza az elitbe!

E-újság
3 órája

Varsó nem Budapest – Jakus Barnabás publicisztikája

Minden más foci
3 órája

Na, ez jobb foci! – Vincze András jegyzete

Labdarúgó NB I
3 órája

Raphinha és Yamal gólja döntött, a Barca nyert az 50 percet tíz emberrel játszó Villarreal otthonában

Spanyol labdarúgás
3 órája

A Carolina legyőzte a Tampa Bayt, és lépéselőnybe került a csoportgyőzelem szempontjából – videó

Amerikai sportok
3 órája

Kézilabda: Nagy Benedek 12 védéssel járult hozzá csapata győzelméhez – körkép

Kézilabda
4 órája
Ezek is érdekelhetik