Michael Schumachert az idén senki sem tudta meglepni a Hungaroringen, a 19. Magyar Nagydíj hivatalos időmérő edzésén. A tavalyi mogyoródi viadalon botladozó Ferrari-pilótát már az első edzésen is csak csapattársa, Rubens Barrichello tudta megelőzni, amikor pedig már a rajtpozíciókról volt szó, Schuminak nem volt ellenfele. Baumgartner Zsolt az első időmérőn elmaradt csapattársától, Gianmaria Brunitól, de a "második körben" az olasz elé került.
Michael Schumachert csak az elsô edzésen verte meg csapattársa
Michael Schumachert csak az elsô edzésen verte meg csapattársa
Összefüggő felhőréteg húzódott a Hungaroring fölött szombat délelőtt, a szabadedzések alatt. Az első negyvenöt percben Michael Schumacher, a második edzésen Jenson Button érte el a legjobb időeredményt. Utóbbi edzés felénél Felipe Massa autója leállt a pálya mellett, a Sauber-Petronasban tönkrement a motor. A brazil V10-esét ki is kellett cserélni a hivatalos időmérő előtt, és a csapata tudta, hogy ez tíz rajthelyes büntetéssel járt együtt. Massa autójába igen jó motort tettek csereként, a brazil az időmérő első felét a harmadik helyen zárta a két Ferrari mögött. A Sauber örömét fokozta, hogy Massa társa, Giancarlo Fisichella a negyedik lett, tehát gyakorlatilag az első négy helyen Ferrari-motoros autó zárta a felhős tréninget, amelynek egyes pillanataiban szemerkélt is az eső. Michael Schumacher is elsősorban a huvös viszonyoknak köszönhette, hogy a pályán elsőként végigszáguldva a második legjobb időt érte el. A német, aki az idén 12 futamból tizenegyet megnyert, és ezért rendszeresen elsőként hajtott a pályára az első felvonásban, hozzászokott, hogy a középmezőnyben zárja az első edzést. A huvös időben a második "félidőben" sem volt ellenfele, a legjobban csapattársa, Rubens Barrichello tudta megszorítani, de a brazilnak sem volt esélye a pole pozícióra. Arra ugyanakkor büszke lehet Rubinho, hogy az első edzésen elért 1:18.436 perces eredményével a Hungaroring történetében először 200 kilométer per óra fölötti átlagsebességet produkált egy kör alatt (201.076).
A duó fél másodpercet vert a BAR-Hondát kormányzókra, akik közül ezúttal Szato Takuma volt a jobb. A BAR-csapatnak az elmúlt hetekben rengeteg, pályán kívüli gondja volt: az első kerekek forgatónyomaték-kiegyenlítő rendszerét betiltották, Button titokban megegyezett a Williamsszel a folytatásról, ráadásul John Howett, a Toyota csapatvezetője lapunknak elárulta, hogy a BAR-Hondák hátsó légterelőit szeretnék betiltatni, mert nagy sebességnél deformálódnak, ez pedig szabálytalan. Eme problémák ellenére szerepel ilyen jól a csapat, amelybe szívesen visszatérne Jacques Villeneuve, aki már fel is vette a kapcsolatot Dave Richardsszal. A rajtrács kialakulásakor lógott az eső lába, azonban az érkező felhők az edzés végéig megtartották "csomagjukat". A BAR-osok mögött a tavalyi győztes Fernando Alonso lett az ötödik, majd a williamsesek következtek, az idei második versenyén szereplő Pizzonia meg tudta előzni csapattársát, Juan Pablo Montoyát. Fisichella a nyolcadik lett, míg Massa a motorcseréje miatt ki sem jött a második körére. A McLaren-Mercedesek roszszul szerepeltek ahhoz képest, hogy Kimi Räikkönen pénteken megnyerte a délutáni szabadedzést. A pilóták a rossz gumiválasztást okolják, de nem lenne váratlan, ha kiderülne, hogy taktikai okok miatt - nem három, hanem két kerékcsere a versenyen - vannak ennyire hátul. Baumgartner Zsolt a Monacói Nagydíj után ismét legyőzte hivatalos időmérőn csapattársát, úgy tunik, a technikás pályákon Zsolt erősebb, mint Olaszországban igen elismert társa. A hazai pályán versenyző Baumgartner egy évvel F1-es debütálása után szeretne célba érni a Magyar Nagydíjon. ---- Amit hiába várt Baumgartner Zsolt az időmérő edzésen, az megérkezett a Formula-3000-es versenyre - leszakadt az ég. Emiatt a mezőny haladt a safety car nyomában, majd repülőrajttal indult útjára. Három pilóta, Liuzzi, Toccacelo és Friesacher vonatozott egymás mögött, és közöttük alakult ki látványos küzdelem az első helyért. Már Friesacher volt elöl, amikor elállt az eső, és pillanatok alatt felszáradt a pálya. Néhány kört még vizesgumival tettek meg a pilóták, aztán következett a kötelező kerékcsere, amely után megmaradt az eredeti sorrend, vagyis Friesacher (aki egyébként nagyon jóban van Baumgartnerrel, sőt, pénteken este együtt is vacsoráztak) megszerezte az idei első futamgyőzelmét.
Formula-3000-es nemzetközi sorozat, 8. futam, Hungaroring Az élcsoport: 1. Patrick Friesacher (osztrák, Super Nova) 1:08:38.544, 2. Liuzzi (olasz, Arden) 2.513 mp h., 3. Toccacelo (olasz, BCN) 20.188 mp h., 4. Enge (cseh, Ma-Con) 21.543 mp h., 5. Guerrieri (argentin, BCN) 42.359 mp h., 6. Viso (venezuelai, Durango), 7. Doornbos (holland, Arden) 48.551 mp h., 8. Lopez (argentin, CMS) 1:01.465 p h. A bajnokság állása: 1. Vitantonio Liuzzi 68 pont, 2. Toccacelo 56, 3. Friesacher 29, 4. Doornbos 28, 5. Enge 25, 6. Giammaria (olasz, AEZ/IE), Lopez és Guerrieri 22-22
Porsche Michelin Szuperkupa A rajtsorrend élcsoportja: 1. Rockenfeller (német, UPS) 1:51.421, 2. Henzler (német, Infineon) 1:51.638, 3. Werner (német, Infineon) 1:51.751, 4. Mamerow (német, UPS) 1:51.793, 5. Lechner Jr. (osztrák, Walter Lechner Racing School) 1:51.870, 6. Menzel (német, Tolimit) 1:52.044, …18. Talmácsi (magyar, Porsche AG) 1:54.837, …22. Szabó G. (magyar, Porsche AG) 1:55.972, …24. Bódis (magyar, BOVI Motorsport) 1:58.287, 25. Rátkai (magyar, BOVI Motorsport) 2:01.925
Shell V-Power Racing Renault Clio-kupa, 9. futam A rajtsorrend élcsoportja: 1. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) 2:17.473, 2. Makai (Zengő Motorsport) 2:17.685, 3. Gál (Szélesi Motorsport) 2:17.941, 4. Czollner (Zengő Motorsport) 2:18.127, 5. Vladár (Zengő Motorsport) 2:18.428, 6. Solti (Szélesi Motorsport) 2:18.787, 7. Jánosi (JB Motorsport) 2:18.933, 8. Mikl (Főnix Motorsport) 2:19.096, 9. Ollé (Subaru Motors) 2:19.107, 10. Bárkovics (Szélesi Motorsport) 2:19.295 ---- Ferrari - negyedszer A Ferrari ebben az esztendőben negyedszer bérelte ki az első sort, korábban Ausztráliában, Bahreinben és az Egyesült Államokban lett abszolút edzéselső. A csapat mindent egybevetve 46. alkalommal szerezte meg a legelőkelőbb rajthelyeket. Rubens Barrichello, aki 27-edszer került be az első sorba, az idén negyedszer indulhat a második pozícióból.
Pizzonia rekordja A 13. időmérőjén részt vevő Antonio Pizzonia hatodik helyével "egyéni csúcsot" ért el, eddigi edzéslegjobbja egy nyolcadik pozíció volt (2003, Ausztria). Nem mellesleg: megelőzte Juan Pablo Montoyát, aki az idényben másodszor kapott ki aktuális csapattársától. A brazil sofőrön kívül Giancarlo Fisichella is dicséretet érdemel. A Sauber-pilóta szezonbeli legjobb hivatalos edzésén van túl, s a 2003-as Brazil Nagydíj óta most először került be az első nyolcba.
Baumgartner szépített Tekintsük át a csapatokon belüli edzéspárharcokat: M. Schumacher-Barrichello 11-2, Montoya-R. Schumacher/ Gené/Pizzonia 11-2, Coulthard-Räikkönen 4-9, Trulli- Alonso 7-6, Button-Szato 7-6, Fisichella- Massa 9-4, Panis-Da Matta/ Zonta 8-5, Webber- Klien 10-3, Heidfeld-Pantano/ Glock 10-3, Bruni-Baumgartner 8-5.
Szavazás
---- Roberto Carlos a magyar aszfalton. Tévedés ne essék, a Real Madrid kiváló labdarúgója nem váltott profilt, csak látogatóba érkezett a Hungaroringre, a Formula-1 jogtulajdonosa, a FOM meghívására. (Nem lenne meglepő, ha a Siemens keze is benne lenne a dologban, hiszen a cég támogatja a Realt, és nem mellesleg a Formula-1 hivatalos időmérője.) A világbajnok és BL-győztes balhátvéd kedélyesen sétálgatott a boxutcában, mindenkivel lefényképezkedett, aki megkérte erre, és egyáltalán nem zavarta, hogy egyszerre húsz fotómasina kattog fél méterre az arcától. Sőt, szemmel láthatóan remekül érezte magát. Elmondta, hogy a magyar-brazil válogatott meccs alkalmából volt először Magyarországon, és szívesen jött vissza, mert nagyon megkedvelte hazánkat. Ráadásul így élőben láthatja versenyezni kedvencét, Rubens Barrichellót.