A suzukisok a kínai leszereplésük után Európa egyetlen kivilágított versenypályáján, a spanyolországi Albacetében javíthattak: a Suzuki Castrol Team első volt az első időmérőn, az éjszakai edzésen, a pole pozíciót is megszerezte, a viadalon pedig nagyon hamar elhúzott.
Már a hatodik körben az élre állt, és a további 442 körben egyszer sem engedte át az első helyet.A német Innodrom Team, amelyben egyetlen vb-menőnk, Bitter Sándor is motorozik, a gyári suzukis alakulat mögött a második legjobb suzukisként és a legjobb német teamként a kilencedik helyen zárt. Ebben nagy szerepe volt honfitársunknak, aki az edzéseken és a versenyen is a leggyorsabb volt a csapatból. "A Kínai Nagydíjhoz képest jobb lett az első futóművem, végre fékezni is tudtam, és az új szerelők is jól dolgoztak. A motorom azonban továbbra is nagyon gyenge volt, igaz, a tavalyi köridőmnél három, a csapattársaimnál pedig másfél másodperccel voltam jobb. A Spanyol GP-n megszerzett kilencedik hely pedig talán értékesebb, mint a hollandiai volt, most ugyanis éjszaka mentünk, és nem hat, hanem tizenegy pontot kaptunk"– árulta el Bitter. Albacetei 12 Órás, az endurance vb 3. futama
Az élcsoport: 1. Philippe, Four, Lagrive (francia, Suzuki), 2. Costes, Gimbert, D. Checa (francia, francia, spanyol, Yamaha), 3. Giabbani, Jond, Duterne (francia, Yamaha), …9. Schmassmann, Bitter Sándor (svájci, magyar, Suzuki). A pontverseny élcsoportja: 1. Costes, Gimbert, D. Checa 75 pont, 2. Philippe, Four, Lagrive 73, 3. Giabbani, Jond, Duterne 38, …11. Schmassmann, Bitter 18