A McLaren a Francia GP-n újít

Vágólapra másolva!
2004.06.07. 21:10
Címkék
A McLaren-istálló olyannyira elégedett az új McLaren-Mercedesszel, hogy amint visszatér a Formula1-es mezőny a két észak-amerikai futamról Európába, élesben is beveti az MP4-19B-t.
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
Räikkönennek már elege van a kiesésekbôl – ám nem biztos, hogy a Francia Nagydíjon bemutatkozó új autójának nem lesznek motorhibái
A jelenleg használt autóval eddig nem sok sikerélménye volt az istállónak, David Coulthard négy, Kimi Räikkönen egy pontot szerzett az eddigi hét futamon, de a múlt heti teszt után újra hinni kezdtek a jó szereplésben.
A finn nagyon dicsérte az új ezüst nyilat, amelyet eredetileg a július 25-i Német Nagydíjon akart bevetni az istálló, majd a július 11-i Brit GP-t célozta meg vele. Ám a csapat olyan rosszul szerepel, hogy nem érdemes várni, hiszen az elmúlt versenyen, azaz az Európai GP-n tapasztaltnál nem fordulhat rosszabbra a helyzet. "Franciaországban kockáztatni fogunk, de ha szerencsénk lesz, idei legjobb eredményünket érhetjük el. Alapvető igazság a Formula–1-ben, hogy a nagy sebesség kisebb megbízhatósággal jár együtt. Amikor egy csapatnak semmi sem jön össze, és esélye sincs a jó eredmény elérésére, megéri kockáztatnia. Ha minden simán megy, az autó két másodperccel gyorsabb a másiknál, megdicsőül a team. Ám ha csak kis javulást ér el, felfüggeszti a programját, és újat kezd" – nyilatkozta Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezető igazgatója. A szakember és csapata tisztában van vele, hogy ugyanúgy befürödhet, mint tavaly az MP4-18-assal, amelyet aztán nem is használt versenyen – igaz, akkor nem is kellett váltania, hiszen Kimi Räikkönen az MP4-17D-vel is kis híján világbajnok lett.
Nemcsak a McLaren-istálló, Fernando Alonso is elégedetlen volt a közelmúlt eredményeivel. A Renault pilótája az idény nyitó futamán ugyan dobogóra állhatott, de az azóta megrendezett hat versenyen nemigen kerekedett Jarno Trulli fölé, sőt! "A csapat keményen dolgozik, hogy javítson a kocsin, de az eredményeket a pilótáknak kell elérniük. Jarnónak ez jobban megy, mint nekem, emiatt csalódott vagyok, úgyhogy igyekszem a nyárra felpörgetni magam" – mondta Alonso, aki a Renault R24-es megbízhatóságának tulajdonítja a csapat jó szereplését, nem pedig a nagy sebességnek.

Csapattársa, a monacói győztes Trulli sokkal derűlátóbb, az olasz szerint a Renault Montrealban is elcsíphet egy dobogós helyezést. Ehhez a BAR-Hondákat mindenképpen meg kellene verni, de mivel a Honda a hét végén veti be legújabb fejlesztésű motorját, ez a feladat roppant nehéznek ígérkezik.
Amíg a mezőny Kanadába készül, Sanghajban megnyitották a szeptember 26-i Kínai Nagydíjnak otthont adó versenypályát. A 32 ezer néző előtt megtartott eseményt számos show-műsor tarkította, többek között 55 Ferrari és Maserati sportautó száguldott az aszfaltcsíkon, amelyen Gerhard Berger egykori F1-es pilóta is megtett néhány kört Michael Schumacher tavalyi Ferrari F2003-GA-jával.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik