Bár Michael Schumacher idei hatodik győzelmét aratta vasárnap a Nürburgringen, Jean Todt nem volt felhőtlenül boldog az Európai Nagydíj után. A Ferrari csapatvezetője kifejezetten dühös volt, méghozzá azokra az újságírókra, akik a verseny helyszínén elterjesztették, hogy a Ferrari csal a gumijaival. Az egyre inkább Ferrari-ellenes nemzetközi elsősorban brit médiában általános vélekedés, hogy a Ferrari különböző abroncsokat használ az időmérőn és a versenyen, ami szabályellenes.
Todt dühödten reagált az erre vonatkozó kérdésekre. "Néha legszívesebben munkahelyet cserélnék. Ilyen az az eset, amikor újságírók azt állítják, hogy Michael különböző gumikat használ. Ez roppant boszszantó, egyes újságírókat meg kellene büntetni emiatt. Hallottam, hogy a monacói sajtópáholyban üdvrivalgás tört ki, amikor meglátták Michaelt, amint három kerékkel jön ki az alagútból – még jó, hogy a Nürburgringen nincs alagút. Michaelt tisztelni kellene amiatt, amit elért, ám egyes kretének inkább állandóan azért szurkolnak, hogy valami baj történjen vele" – mondta Todt. A francia jól látja a nemzetközi sajtó elfogultságát, a tavalyi Malajziai Nagydíjon például vastaps tört ki a sajtópáholyban, amikor a Renault pilótái váratlanul kisajátították az első sort, ám a 2002-es Francia Nagydíjon halálos csend honolt ugyanott, amikor Schumi minden korábbinál gyorsabban eldöntötte a vb-cím sorsát.
Schumacher (jobbra) és Barrichello nem foglalkozik a pletykákkal
Schumacher (jobbra) és Barrichello nem foglalkozik a pletykákkal
Schumi győzelme után Pierre Dupasquier, a Ferrari főbb vetélytársait gumikkal ellátó Michelin sportigazgatója arra a következtetésre jutott, hogy az idén egyenes versenyben nem lehet már megverni a hatszoros világbajnokot. "Nem lehet legyőzni, esetleg a Hungaroringen sikerülhet, de ott is csak szerencsével. A monacói pálya különleges, alig számít az aerodinamika. Csak ott tudtuk felvenni a versenyt Michaellel, egyébként ő és a Ferrari óriási előnyben van. Itt megingathattuk volna, de balszerencsénkre nem BAR-Honda vagy Renault került a rajt után Schumi mögé, hanem Räikkönen McLaren-Mercedese, így rögtön leszakadt róla a mezőny" – fogalmazott Dupasquier. A háromszoros világbajnok Niki Lauda is Schumachert magasztalta, de az osztrák már inkább Juan Pablo Montoyának szúrt oda verseny utáni értékelésével. "Hogy miért győz mindig Michael? Mert ő a leggyorsabb és a legokosabb ember a pályán, és tökéletesen kihasználja, hogy a többiek hibát hibára halmoznak. Montoya Monte-Carlóban Michaelt hibáztatta, most Panisra mutogat, miközben ő ment neki Ralfnak. Ha nem tud megbarátkozni a gondolattal, hogy hibázhat, és mindig másokat okol, rendszeressé válnak az ilyen ütközései" – mondta Lauda. Montoya ennek ellenére védte az igazát. "Barrichello előttünk volt, és korán fékezett, amiért Ralf és én is blokkolva fékeztünk. Panis jobbról mellém érkezett, meglökte az első kerekem, ezért Ralfnak ütköztem" – így a kolumbiai. Ralf meglepően higgadtan viselkedett a futam utám. "Kár a történtekért, szokványos rajt utáni versenybaleset volt, sokan mentünk egyfelé, ahol kevés volt a hely. Biztos vagyok benne, hogy Juan Pablo nem szándékosan lökött ki, csak előre akart törni. Néha előfordul az ilyen" – mondta a német, aki korábban dúlt-fúlt az ilyen ütközések után. ---- S ---- &