Stoddart: egyenlő esélyekkel indul a két versenyző

Vágólapra másolva!
2004.02.15. 21:20
Címkék
Paul Stoddart csapatfőnök fontosnak tartja, hogy pilótáinak országa még a vb-nyitány előtt megismerje a Minardi-istállót. Ezért érkezett Budapestre az egész csapat, ezért hozta el a kétüléses versenyautót. Az ausztrál üzletember a vasárnap délelőtti sajtótájékoztatón válaszolt az újságírók kérdéseire.
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
Paul Stoddart (jobbra) örül neki, hogy két tehetséges, fiatal újonccal kezdi az idényt (Fotó: Czagány Balázs)
– A világ majdnem minden országa szeretne egy kicsit kapni a Formula–1-ből – kezdte Paul Stoddart –, és Magyarországnak ez kétszeresen is sikerült, hiszen van pályája és immár van egy pilótája is. Boldog vagyok, hogy a csapatunk két újoncnak ad lehetőséget, a fiatal tehetségek támogatása immár hagyomány a Minardinál.
– Miért tartják a Minardit az egyik legjobb ugródeszkának?
– Mert aki nálunk kezd, azon nincs akkora nyomás, mint az élcsapatok versenyzőin. Nem lehet véletlen, hogy a mostani mezőnyből nyolc sofőr – beleszámolva Marc Genét, a Williams tesztpilótáját is – vagy volt a Minardi versenyzője, vagy jelenleg is az. Ez negyven százalék!
– Tesznek különbséget a pilóták között? Lesz első és második számú versenyző?
– Nem. Nálunk mindenki egyenlő esélyekkel indul, nincs különbség a bánásmódban.
– Kire állítják be a tartalékautót?
– Imolában biztosan Brunira, a Hungaroringen pedig biztosan Zsoltra, hiszen a hazai versenyen a hazai pilótának kell kedveznünk. A többi versenyen viszont azé lesz a tartalékautó, aki jobb formában van, aki jobban megy az időmérő edzésen. Szerencsére egyébként súlyban nincs túl sok különbség a két pilóta között, az apróbb változtatásokat pedig nagyon gyorsan végre lehet hajtani a kocsin.
– Milyen célkitűzéseik vannak az idény előtt?
– Nem lehetnek nagy terveink, ezeket az anyagi helyzetünk nem teszi lehetővé. Itt nem arról van szó, hogy valaki egy- vagy tízmmillió dollárral gazdálkodik többől nálunk, hanem arról, hogy a hét nagycsapat kétmilliárd dollárt (!) költ a Formula–1-re egy évadban. Szóval nekünk egy célunk lehet: befejezni az összes futamot és kihasználni az adódó lehetőségeket.
– Az utóbbi időben a Zsolt támogatásával kapcsolatban kialakult helyzet miatt rosszindulatú pletykák keltek szárnyra. Tisztázzuk akkor most: egész évben ebben a felállásban szerepel a csapat?
– Igen. Zsolt és Gimmi képviseli a csapatunkat az összes futamon. Persze, a támogatói pénzek szükségesek ahhoz, hogy egy csapat működjön, de semmi kétségem afelől, hogy minden rendben lesz.
– A száguldó cirkuszban nem jellemző ez a hozzáállás, mint ahogy az sem, hogy a csapat engedélyt ad a szponzori támogatás év végi átutalására.
– A Formula–1 valóban kőkemény üzlet, vajszívűeknek nem ajánlom, hogy kipróbálják. Nálunk azonban a hagyomány legalább annyira fontos, mint az üzlet és a Minardinál tradíció a fiatal tehetségek felkarolása. Biztos vagyok abban is, hogy ez előtt a két fiú előtt még sok-sok Formula–1-es év áll.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik