A Formula–3000-es nemzetközi bajnokság állása 9 futam után
Az élcsoport: 1. Sebastien Bourdais (francia, Super Nova) 46, 2. Enge (cseh, Arden) 41, 3. Pantano (olasz, Coloni) 34, 4. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 20, 5. Haberfeld (brit, Astromega) és Pizzonia (brazil, Petrobras) 18-18
A Formula–3000-es nemzetközi bajnokság állása 9 futam után
Az élcsoport: 1. Sebastien Bourdais (francia, Super Nova) 46, 2. Enge (cseh, Arden) 41, 3. Pantano (olasz, Coloni) 34, 4. Ro. Sperafico (brazil, Durango) 20, 5. Haberfeld (brit, Astromega) és Pizzonia (brazil, Petrobras) 18-18
Szokatlan módon melegített a szombati versenyre Baumgartner Zsolt, a Formula–3000-es nemzetközi bajnokság egyetlen magyar résztvevője. Az általában nagyon nyugodt versenyző arcán csütörtökön délelőtt az izgatottság jeleit lehetett felfedezni. A tököli repülőtér aszfaltján álldogált, és az eget kémlelte. No, nem azt próbálta eldönteni, hogy lesz-e eső a hét végi viadalon vagy sem (ez majd egy későbbi kérdés lesz), hanem azt, hogy biztosan józan eszénél volt-e akkor, amikor rábólintott a Red Bull felkérésére, amely szerint beül Besenyei Péter műrepülő-világbajnok gépébe.
Említett úriember éppen egy lélegzetelállító triplacsavart – vagy a fene sem tudja, hogy hívják – mutatott be a levegőben a sauberes Felipe Massával a fedélzetén, és akik elég közel álltak, azok hallották, ahogy Baumgartner felszisszent.
Aztán, amikor földet ért a repülő, és a brazil Formula–1-es tehetség sápadtan bár, de fülig érő szájjal szállt ki belőle, a magyar élénken érdeklődött az élményekről.
"Életem egyik legizgalmasabb élménye volt, erre biztosan mindig emlékezni fogok – mondta állandósult vigyorral az arcán Massa. – Nem lehet igazán szavakba önteni az érzést, de talán azt mondanám, hogy ott fenn igazán szabadnak éreztem magam. Péter pedig olyan volt, mint a mérnököm, mindig mondta, hogy mit csináljak, hogy merre fordítsam a fejem, nehogy rosszul legyek.”
Ezután következett Baumgartner, aki a hét végén nemcsak a megszokott, piros Formula–3000-essel köröz a Hungaroringen, hanem vasárnap a bemelegítő edzés után néhány kör erejéig kipróbálhatja a Jordan egyik versenygépét is.
Az ezüstszínű gép a levegőbe emelkedett, és pokoli mutatványokba kezdett. Amikor már azt hittük, hogy vége van, Besenyei rátett még egy lapáttal – úgy tűnik, a Nordic magyarja jól bírta a kiképzést.
"Furcsa volt, mert egészen más erők hatottak rám, mint a versenyautóban – mondta Baumgartner. – Egyetlen pillanatig sem aggódtam, sőt, minden pillanatát élveztem a repülésnek. Az adrenalinnövekedés szempontjából jó bemelegítés volt ez a hét végi viadalra, amelytől nagyon sokat várok. Tavaly is a Hungaroringen voltam a leggyorsabb, és remélem, hogy ez az idén sem lesz másként. A pontszerzést sem tartom elképzelhetetlennek. Ráadásként pedig ott lesz a Jordan-teszt, amely életem nagy lehetősége.”
Ha már az F3000-es bajnokságnál tartunk: a Formula–1 kapujának is nevezett sorozat pontversenyét a francia Sebastien Bourdais vezeti, aki az idén három futamot tudott megnyerni. Ez a bravúr rajta kívül csak a második helyen álló Tomas Engének sikerült, aki azonban a többi viadalon kevesebb pontot gyűjtött francia riválisánál, így öt egységgel elmarad tőle. Az eddig látottak alapján a bajnoki címért folyó küzdelembe beleszólhat még az olasz Giorgo Pantano és a brazil Rodrigo Sperafico.
A szombat délutáni magyar viadal mindegyikük számára nagy kihívást jelent, és újabb lehetőséget a bizonyításra.