Coulthard Monacót emlegeti

Vágólapra másolva!
2002.08.14. 22:00
Címkék
Már minden csapat megérkezett a Hungaroringre, egyedül az Arrows-istálló garázsa tátong üresen. Ez így marad az egész hét végén, Tom Walkinshaw csapata ugyanis el sem utazott hazánkba, az üzletember továbbra is tárgyal a Morgan Grenfell nevű bankcsoporttal az istálló részvényeinek elosztásáról.
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Coulthard Monacóban gyôzött, és reméli, hazánk kanyargós pályáján is sikerrel jár (Fotó: Hochzwei)
Ez az egész ügy valahogy úgy történik, hogy az Arrows ügyvédeinek csoportja leül a Morgan Grenfell képviselőivel, valamiben megegyeznek, az eredménnyel felkeresik a Red Bull embereit, akik mást mondanak, mint a bankárok. Hogy a nézetek közelednek-e egymáshoz, nem lehet tudni, csak az a biztos, hogy a leafieldi istálló jövője bizonytalan, és további alkudozásokra van szükség a csapat megmentéséhez.
Ez csak az egyik oldala Walkinshaw problémáinak, a Magyar Nagydíj elszalasztása miatt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) is beleköthet a gárdába. Nemcsak a félmillió fontos pénzbírság és a jövő évi utazási támogatás megvonása fenyegeti a csapatot, hanem esetleg eltiltások vagy a világbajnokságból való kizárás is. Walkinshaw állítólag hosszasan elbeszélgetett Bernie Ecclestone-nal, és arra kérte a Formula–1 nagyfőnökét, tekintse vészmegoldásnak a csapat távollétét.
Azonban már sok van az Arrows rovásán, Franciaországban a lehető legkevesebbet tette a team a büntetés elkerülése érdekében, Heinz-Harald Frentzen és Enrique Bernoldi szándékosan maradt el a kvalifikációs határtól, és ez egyértelmű volt mindenki számára. Ugyanakkor talán enyhítő körülmény, hogy a csapat 250 dolgozója nem kapta meg júliusi fizetését, és a szankciókkal még közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy elveszítsék állásukat.
A többi csapat azonban teljes erejével a 17. Magyar Nagydíjra összpontosít, a szakemberek többsége attól tart, hogy a hét végén nagyon megszenvednek a motorok a Hungaro-ringgel és az augusztus közepén tomboló hőséggel. Az erőforrásoknak a kanyargós aszfaltcsíkon rendkívül sok sebességváltást kell elviselniük, viszont nem lesznek olyan hosszan kipörgetve, mint a gyors pályákon.
A nagyobb gondot a várható hőség jelenti, a hetek óta tartó hűvös idő ellenére minden istálló számít rá, hogy kisüt a nap a hét végére. Kánikula biztosan nem várható, de azért a csapatok felkészülnek a motorok szokásosnál erősebb hűtésére.
A Toyota újoncként először versenyez a Ringen, a csapat egy éve a Magyar Nagydíjat követő hetekben járt már hazánkban, hogy kipróbálja tesztautóival a pályánkat. Akkor esős időben folyt a tesztelés, és könnyen lehet, hogy az idén is hasonló körülmények között vesz részt az edzéseken és a versenyen. A kölni csapat az idény elején remekelt, Mika Salo és Allan McNish meglepően jól szerepelt, a finn két pontot is szerzett. A szezon középső szakaszára az autó megbízhatatlanná vált, a versenyzők sorozatosan adták fel a versenyeket. Salo a Német Nagydíjon a kilencedik lett, ez némi reménysugár Ove Anderssonék számára.
"Örülök, hogy Mika Hockenheimben célba ért, nagyon rosszul esett a kiesési sorozat. A megbízhatóság terén javulnunk kell, mert az újonc csapatnál nagyon fontosak az információk, amelyeket végigfutott versenyeken szerzünk. A Magyar Nagydíjon mindkét autót a célba várjuk, bár a budapesti forróságban meg kell szenvedni az eredményért” –fogalmazott a svéd csapatfőnök. Salo abban bízik, hogy a Hungaroringen hasonlóan jól fog szerepelni a Toyota, mint a sorozat másik lassú pályáján, Monte-Carlóban, ahol mindkét piros-fehér gép a legjobb tíz közé került a hivatalos időmérő edzésen.
"A Hungaroring nehéz pálya, olyan, mint a monacói, igaz, itt nem ütközünk a falnak, ha hibázunk. Szinte lehetetlen előzni, ezért a hétvége legfontosabb pillanata a hivatalos időmérő edzésen jön el, amikor a leggyorsabb körömet kell teljesítenem. Itt mindennél többet ér a jó rajtpozíció, és bár Monaco után bizakodunk, merész terveket nem szabad szövögetnünk” – fogalmazott Salo.
Amíg a Toyota a megbízhatóságra helyezi a hangsúlyt, a Renault-nál teljesen új alkatrészekkel igyekeznek sikeressé tenni a kék-sárga négykerekűeket. Flavio Briatore alakulata a Német Nagydíj két kiesése után határozott céllal érkezett hazánkba: Jenson Button és Jarno Trulli is a pontszerzésre tör. A nagy leszorítóerő elérése érdekében ugyan minden autón láthatunk majd plusz aerodinamikai elemeket, de a Renault vadonatúj motort is gyártott a Magyar GP-re, pontosabban az időmérő edzésre. Ahogy Salo mondta, a rajtpozíció a legfontosabb a versenyen, ezért a szombati szereplés sorsdöntő a futam szempontjából.
"Pontokat kell szereznünk, csak így biztosíthatjuk be a helyezésünket a konstruktőrök között. Monacóban nagyon jók voltunk, reméljük, ugyanúgy fekszik nekünk a Hungaroring is, mint a városi aszfaltcsík. Ha a szokásos forróság lesz, a Michelin gumijai is sokat segíthetnek nekünk” – fogalmazott Mike Gascoyne, a franciák technikai igazgatója. Monacóban Trulli uralta a szabadedzéseket, csak a hivatalos időmérőn szorult le az első helyről.
A Jaguar nehéz versenyt vár, az idén csupán a Francia Nagydíjon remeklő gárda nem mer gondolni a pontszerzésre. Eddie Irvine szerint ő maga és Pedro De La Rosa is botladozni fog a zöld négykerekűvel, a lassú kanyarok nagyon lecsökkentik a Jaguar esélyeit. Irvine-ék abban bízhatnak, hogy az Arrows távolmaradásával eggyel kevesebb lesz az ellenfél, és ez esetleg esélyt adhat a vártnál jobb szereplésre.
A McLaren viszont győzni akar hazánkban, David Coulthard Monacóban diadalmaskodott, és mivel a Hungaroring hasonló adottságú pálya, a skót csapata méltán reménykedik az újabb jó eredményben. "A nyári szünet után kipihenten ülünk autóba. A monacói után a mogyoródi a második leglassúbb versenypálya, ugyanolyan szűkek az utak, mint a hercegségben, és itt sincs előzési lehetőség. A célegyenes végén a bátrak próbálkozhatnak, de kockázattal jár a kísérletezés, mert ha valaki elhagyja az ideális ívet, a pálya poros részén könnyen megcsúszhat. A Hungaroring közel van Budapesthez, amit imádok. Csodálatos város, nagyon szeretek ott lenni” – mondta Coulthard.
Tavaly a versenyen Mika Häkkinen futotta a leggyorsabb kört, őt váltó honfitársa, Kimi Räikkönen az ezüst nyílban a viadal egyik esélyeseként áll rajthoz a 17. Magyar Nagydíjon.
Legfrissebb hírek

Kl: megvan, mikor rendezik a Paks, az ETO és a Puskás Akadémia selejtezőit

Európa-konferencialiga
22 perce

Tóth Anna ezüstérmes az U23-as Európa-bajnokságon

Atlétika
27 perce

Mezkülönlegesség az angol negyedosztályból

Minden más foci
35 perce

Udvardy Panna nem jutott elődöntőbe a jászvásári tenisztornán

Tenisz
59 perce

Az MU megállapodott Mbeumóról; Luis Díaz közölte a Liverpoollal távozási szándékát – pénteki transzferhíradó

Minden más foci
1 órája

Triatlon: szombaton kezdődik az U23-as és junior Európa-bajnokság

Utánpótlássport
1 órája

Bölöni László, Détári Lajos, Golovin Vlagyimir, Berkesi Judit és Csisztu Zsuzsa is a Tusványoson

Egyéb egyéni
1 órája

Elhalasztotta a Camp Nouba való visszatérést a Barcelona – hivatalos

Spanyol labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik