Mark Webbert már nyíltan hírbe hozták a Jaguarral, ám a csapat egyelôre tagad
Mark Webbert már nyíltan hírbe hozták a Jaguarral, ám a csapat egyelôre tagad
Egyre valószínűbb, hogy Mark Webber, a Minardi-istálló ausztrál pilótája a következő idényben már a Jaguar-csapatban versenyez. Anne Neal, az újonc versenyző ügynöke elmondta, folynak a tárgyalások, míg Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetője kijelentette, nem gördít akadályt Webber távozása elé. ,,Még nem állapodtunk meg, de jó úton haladunk, közeledünk a megoldáshoz. Ugyanakkor más csapatok is érdeklődnek”–nyilatkozta Neal, aki elárulta, Webber a háromhetes szünetet Ausztráliában tölti, így az augusztus 18-ai Magyar Nagydíj előtt biztosan nem születik meg a megállapodás. Stoddart tudja, nem tehet semmit pilótájának megtartása érdekében. "Csak akkor tudnánk megtartani, ha anyagilag és technikailag is megerősödnénk. Ha viszont magunk sem tudjuk, merre tartunk, nincs mit ajánlanunk neki. Opciónk van a következő szezonra, de ez csak akkor él, ha mondjuk motorszállítási és egyéb szerződésünk van. Szeretném megtartani Markot, de képtelen vagyok rá, nagyon szomorú nap lesz a csapat történetében, amikor elbúcsúzunk tőle” – fogalmazott Stoddart. Az ausztrál csapatvezető hozzátette, jövőre már valószínűleg nem az Asiatech szállít neki erőforrást, az esetleges új partner kiléte Stoddart reményei szerint augusztus végén kiderül. A Webberrel való tárgyalásokat a Jaguarnál tagadják, Milton Keynes-ben hivatalos nyilatkozatban cáfolták az információt, miután a brit sajtóban megjelent, hogy már alá is írták a szerződést. "A Jaguar Racing nem kezdett tényleges tárgyalásokat egyetlen pilótával sem a kétezer-hármas idényről, még Mark Webberrel sem” – szólt a Jaguar szóvivőjének rövid nyilatkozata. Az ausztrál Eddie Irvine helyére menne Milton Keynes-be, az ír ugyanis megunta, hogy egy helyben toporog a csapata. Irvine előtt a visszavonulás, vagy a Jordanhez való szerződés áll, a veterán sofőr ugyanis nem zárta ki, hogy ha Eddie Jordan elküldi Szato Takumát, a helyére lép. "Csupán versenyezni akarok, annyi örömöt szeretnék szerezni magamnak, amennyit csak lehet. Mindenre nyitott vagyok, mindenképpen versenyképes akarok lenni, és a lehető legjobb autóban akarok ülni” –mondta Irvine, aki nem határolódott el a Jordantől, amelynek esetlegesen megüresedő állására Heinz-Harald Frentzen is pályázik. Alex Yoong Formula–1-es pályafutása várhatóan még véget ér az idén, Webber szerint csapattársa bizonytalannak érzi magát a száguldó cirkuszban. "Alex lába alól kicsúszott a talaj. Ha minden tökéletesen megy neki már az első szabadedzéstől, akkor kvalifikálni tudja magát a versenyre, amelyen még úgy ahogy meg is állja a helyét. Azonban egyes pályákon nem tud megbirkózni a feladattal, és ez a csapat számára is kellemetlen. Nem mondom, hogy rossz pilóta, sőt, mindig tanul valami újat” – nyilatkozta Webber. A Formula–1 biztonsági delegátusa, Charlie Whiting beleegyezett, hogy az Egyesült Államok Nagydíján is alkalmazzák azt az ütköző falat, amely remekül mutatkozott be az Indy 500-on. A fémes hab az eddigi korlátokhoz képest sokkal nagyobb mértékben nyeli el az energiát, és ezzel csökkenti a becsapódás okozta sérülést az autókon.