Három német az első hatban

Vágólapra másolva!
2002.07.28. 21:02
Címkék
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
A kiválóan rajtoló Kimi Räikkönent egy defekt is hátráltatta a Hockenheimringen (Fotó: Reuters)
Michael Schumacher: – Régóta álmodtam már erről a győzelemről, az elmúlt három évben rengeteg sikert elértünk a Ferrarival, de a hockenheimi győzelem mindig elmaradt. Rengeteget számít nekem, hogy a közönség milyen extázisban ünnepelte a győzelmemet. Ez a hetedik idényem a Ferrarival, a Német Nagydíjon aratott győzelmem fantasztikus azután, amit eddig elértünk, ezt csak Istennek köszönhetem. A csapat megint fantasztikus volt. A verseny első harmadában nagy csatát vívtam Ralffal, a gumijaim nagyon gyorsan koptak, nem is tudtam tartani az előnyömet. A kerékcsere után minden rendbejött, folyamatosan nagy tempót tudtam diktálni, a végén pedig már lassítottam, mert tudtam, hogy Ralf a boxba ment. A hosszú szünetet pihenéssel akarom tölteni, fel akarok töltődni, hogy megszerezzük a konstruktőr világbajnoki címet is.

Körrôl körre

Rajt. Michael Schumacher a pole pozícióból remekül reagált a rajtjelzésre, szinte állva hagyta öccsét, a két Schumacher mögött Barrichello, Räikkönen, Montoya, Trulli, Coulthard sorrend alakult ki. Frentzen nem tudott elrajtolni, autója a rajtrácson ragadt, csak késôbb indult a mezôny után.
11. kör. Montoya néhány kanyaron át „kínozta” Räikkönent, és a manôver végén a mclarenes elé került.
12. kör. Coulthard megelôzte a lassuló Trullit, majd Panis is elment az olasz mellett.
18. kör. M. Schumacher, R. Schumacher és Barrichello 5 másodpercen belül maradt, Montoya 20 másodperccel mögöttük haladt.
26. kör. Az élmezônybôl elsôként Barrichello, majd Räikkönen szervizelt.
27. kör. Michael Schumacher hajtott a boxba üzemanyagért és új gumikért.
29. kör. Ralf Schumacher és Coulthard is meglátogatta szerelôit, a két Ferrari közé jött vissza, az élen Montoya haladt.
30. kör. A kolumbiai is szervizelt, kiállása után M. Schumacher, R. Schumacher, Barrichello, Montoya, Räikkönen, Coulthard volt a pontszerzô helyen haladók sorrendje.
37. kör. Räikkönen bal hátsó kereke defektes lett, a finn hôsiesen kormányozta autóját a boxutcáig, ahol új kereket kapott. A kényszerû pit stopja után a 14. helyre jött vissza.
40. kör. Panis jött fel a 6. helyre, de az egyik kanyarban kicsúszott, és feladta a versenyt. Már Heidfeld volt a hatodik.
46. kör. Heidfeld másodszor is meglátogatta szerelôit.
47. kör. Barrichello hajtott a boxba, a brazil sok idôt vesztett az üzemanyagtömlô meghibásodása miatt.
48. kör. M. Schumacher szervizelt.
49. kör. R. Schumacher járt a boxban.
50. kör. Montoya és Coulthard is szervizelt, a kolumbiai Barrichello elé, a 3. helyre jött vissza.
62. kör. Räikkönen kicsúszott, és feladta a viadalt.
63. kör. Ralf Schumacher a boxban járt, de nem kerékcsere, sem üzemanyagfelvétel, hanem valamiféle bütykölés végett. A német Montoya mögé, a 3. helyre jött vissza. Barrichello a 4. helyen maradt, alig tudta egyenesben tartani Ferrariját.
67. kör. Michael Schumacher megszerezte pályafutása hatvankettedik Formula–1-es diadalát, a Ferrari németje mellett a két williamses, Montoya és Ralf Schumacher állhatott a dobogóra.
Juan Pablo Montoya: – Természetesen nem számítottam a második pozícióra, amelyet Ralf és Rubens balszerencséjének köszönhetek. Ez az autóversenyzés, néha történnek ilyen esetek. Hét verseny óta ez a legjobb eredményem, érdekes, hogy a legutóbbi öt futamon a pole pozícióból rajtoltam. Nagyon izgalmas volt a Kimi elleni csata, a rajtnál elment mellettem, utána türelmesen vártam a megfelelő alkalomra. Aztán szóltak a boxból, hogy meg tudom csinálni, kicsit állítottam a motoron, növeltem a fordulatszámot, így nyertem egy kis erőt, és sokkal jobban gyorsultam, mint ő. Így amikor hibázott, elmentem mellette.

Ralf Schumacher: – Ha azt veszem, mennyi gondom volt ma, örülnöm kell, hogy egyáltalán harmadik lettem. Előbb Trulli tartott fel a pályán, majd Villeneuve állt az utamba a box bejáratánál, végül pedig volt egy nem tervezett boxkiállásom, amely során levegőt töltöttek a motor pneumatikus szelepvezérlő rendszerébe. Végül is a második és a harmadik hely jó a csapat számára.
Rubens Barrichello: – Nagyon nehéz verseny volt! Amikor a rajtrácsra mentem, éreztem, hogy valami nincs rendben, és inkább a tartalék autóra váltottunk. A rajt után jól ment a kocsi, de nem tudtam támadni Ralfot. A második boxkiállásomnál nem nyílt ki a tanksapka, és ezzel rengeteg időt, valamint dobogós helyet veszítettem. Aztán amikor viszszamentem a pályára, már csak arra figyeltem, hogy célba érjek.

Nick Heidfeld: – Nagyon mozgalmas volt a rajt, hatalmas forgalom volt körülöttem, időbe telt, míg fel tudtam venni a ritmusomat. Utána minden rendben volt, eltekintve egy kis alulkormányozottságtól. Az egyetlen gondom csak az volt, hogy megcsúsztam, nem tudom, hogy a saját hibámból, vagy olajfolt miatt. De nem veszítettem pozíciót, örülök, hogy pontot szereztem a hazámban.

Szato Takuma: – A nyolcadik az eddigi legjobb helyezésem a Formula–1-ben, nagyon örülök neki. Sajnálom, hogy nem szereztem pontot, de legalább már közel kerültem hozzá. Nagyon érdekes volt a verseny, élveztem a kockázatos előzéseket, amelyekből volt vagy féltucatnyi, és még a boxtaktika is bejött. Ami a jövőt illeti, biztató a formám, a következő célom a pontszerzés.

Kimi Räikkönen: – Jól rajtoltam, sikerült Montoya elé kerülnöm. Hatalmas csatát vívtunk, a hatodiktól a tizenkettedik kanyarig egymás mellett autóztunk, de a végén ő volt a gyorsabb, így meg tudott előzni. Az ötödik hely biztosnak tűnt, de volt egy defektem, alig tudtam visszamenni a boxba. Azonban a kocsi alja megrongálódott, igaz, ezután is gyors maradtam. Végül egyszer elveszítettem a kocsi irányítását, és a pálya szélén végeztem.

Számításaink szerint

- A sportág történetében Michael Schumacher érte el leghamarabb egy idényen belül a kilencedik győzelmét. A német pilótának ehhez mindössze 12 verseny szükségeltetett 2002-ben. Az eddigi csúcstartó a brit Nigel Mansell volt, aki 1992-ben a 14. futamnak számító Portugál Nagydíjon aratta idénybeli kilencedik diadalát. Schumacher ezt megelőzően három alkalommal szerzett egy évad alatt kilenc győzelmet: 1995-ben (amikor a 16. viadalon érte el a kilencedik sikerét), 2000-ben (17) és 2001-ben (17).

- A kerpeni – aki a 172. versenyén vett részt, és ebből 47-szer rajtolhatott a pole pozícióból – immár 23. ízben diadalmaskodott az első kockából indulva. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy Schumi győzelemre váltja majd' minden második edzéselsőségét. A vonatkozó örökranglista élén a legendás Ayrton Senna áll, aki 29-szer lett futamelső a pole-ból rajtolva. (A brazil neve mellett 65 edzésgyőzelem áll.)

- Michael Schumacher pályafutása újabb mérföld-, azaz egészen pontosan kilométerkőjéhez érkezett a verseny 14. körében. A német abban a pillanatban már több, mint 16 ezer kilométert vezetett futaméllovasként, ami "természetesen” rekord a száguldó cirkuszban. A Formula–1-ben Schumacheren kívül csupán hárman töltöttek 10 ezernél is több kilométert a versenyek élén: Senna, Prost és Clark. A brazil 13 585, Alain Prost 12 616, míg Jim Clark 10 160 km-t tett meg úgy, hogy ő állt az élen – igaz, ezen statisztikát csak 1957-től vezetik az F1-ben, így nem tudhatjuk, hogy például az 1958 elején visszavonuló ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio nem lépte-e volna át a tízezres határt.

- Arról azonban egészen pontos adataink vannak, hogy a sorozatban harmadszor pontszerző Juan Pablo Montoya tizedszer, míg williamses csapattársa, Ralf Schumacher huszadszor állhatott föl a pódiumra. Az is tudható, hogy a nyolcadik helyen végző Szato Takuma pályafutása legremekebb eredményét érte el az új Hockenheimringen. A Jordan japán versenyzőjének korábbi legjobbja a Malajziában és Brazíliában jegyzett kilencedik pozíció volt.

- A Schumacher fivérek tizenegyedik alkalommal állhattak fel együtt a dobogóra, ebből idén ötödször vehettek részt közös pezsgőzésen. Amikor a német testvérpár mindkét tagja dobogós volt 2002-ben, akkor egy viadal kivételével mindig a báty, Michael végzett előrébb (Ralf győzött, Michael harmadik lett a Malajziai GP-n). Idén negyedszer ért célba három német pilóta is az első hat között – a két Schumacheren kívül Nick Heidfeld szerzett pontot ezúttal.

50. Német Nagydíj, a 17 futamos
Formula–1-es világbajnokság
12. állomása, Hockenheim

A 67 körös (306.458 km) verseny végeredménye:
1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:27.52.078 (átlag: 209.262 km/óra)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 10.503 másodperc hátrány
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 14.466 mp h.
4. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 23.195 mp h.,
5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 kör h.
6. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k h.
7. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 8. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1 k h., 9. Salo (finn, Toyota, M) 1 k h.
Feladta: De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M, műszaki hiba) az 1., Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B, hidraulika) a 20., McNish (brit, Toyota, M, motorhiba) és Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M, műszaki hiba) a 24., Button (brit, Renault, M, műszaki hiba) a 25., Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, motorhiba) a 27., Trulli (olasz, Renault, M, kicsúszás) a 38., Panis (francia, BAR-Honda, B, műszaki hiba, kicsúszás) a 40., Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B, motorhiba) az 50., Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M, fékhiba) és Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B, motorhiba) a 60., Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, kicsúszás) a 63. körben
Nem kvalifikálta magát: Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M)
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (44. kör) 1:16.462 (átlag: 215.353 km/óra)

A vb-pontverseny állása
Pilóták
1. M. Schumacher 106
2. Montoya 40
3. R. Schumacher 36
4. Barrichello 35
5. Coulthard 32
6. Räikkönen 17
7. Button 11, 8. Heidfeld 7, 9. Fisichella 6, 10. Trulli és Massa 4-4, 12. Irvine és Villeneuve 3-3, 14. Frentzen, Panis, Salo és Webber 2-2

Konstruktőrök
1. Ferrari 141
2. Williams 76
3. McLaren 49
4. Renault 15
5. Sauber 11
6. Jordan 6
7. BAR 5
8. Jaguar 3
9. Minardi, Arrows és Toyota 2-2

Következik: Magyar Nagydíj, augusztus 18., Hungaroring
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik