F1: Vettel megbékélt a Pirellivel; Hamilton új színben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.09.03. 17:49
null
Lewis Hamilton új hajszíne csak erre a hétvégére „érvényes” (Fotó: Action Images)
A Pirelli megváltoztatta korábbi állítását, és Monzában közölte, Nico Rosberg defektjéhez hasonlóan Sebastian Vettelét is az okozta, hogy a törmelékek károsították az abroncsot.

Az F1-es gumiszállító hivatalos jelentése szerint Vettel gumija kopás tekintetében 30 százalékos állapotban volt,azaz ettől nem szenvedett volna defektet a német pilóta. Ugyanakkor az abroncs ilyen kopottságában sokkal sérülékenyebb a pálya törmelékei miatt, ez okozhatta Vettel defektjét.

A 66. OLASZ NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

„Példátlanul sok külső sérülést találtunk a gumikon, a versenyhétvégén az összes gumit figyelembe véve 63 kisebb-nagyobb, törmelék okozta vágást találtunk az abroncsokon. Az idény korábbi 15 eseményén, teszteken és versenyeken, átlagosan 1.2 ilyen sérüléssel találkoztunk” – állt a Pirelli közleményében.

Vettel a csütörtöki sajtótájékoztatón sokkal higgadtabb volt, mint a Belga Nagydíj leintése után.

„Mindent megbeszéltünk a Pirellivel, nagyon segítőkészek voltak, és örömteli, hogy ilyen rövid időn belül sikerült előállniuk egy megoldással – mondta Vettel, arra utalva, hogy az olasz cég a keréknyomás megnövelését javasolja a csapatoknak, már az Olasz Nagydíjtól. – Meglátjuk, milyen lesz így vezetni az autót. Rövid távon használhat.”

Az F1-es autók kerekeiben jelenleg 17-18 psi közötti nyomás van, az első jelentések szerint 22-23-ra növelnék ezt, de utóbb kiderült, csak kétegységnyi növelésről van szó. Ez már a Monzába szőke hajjal megérkező Lewis Hamiltonnak is jobban tetszett, mint az első verzió, amelyet hallva igencsak kiakadt.

„Öt psi? Ez nem jó irány, ezek a gumik nem arra vannak tervezve, hogy ennyire megnöveljék bennük a nyomást.Ha így tesznek, megváltozik az abroncs formája is, módosul a futófelület terhelése, ezeket a gumikat nem erre tervezték. Nagyobb kopás, kisebb tapadás, ez maga lenne a tragédia. Öt psi növelés túlzás, a kettő még rendben lenne – mondta Hamilton, aki így vélhetően nem fog panaszkodni. Ami pedig a haját illeti. – Kipróbáltam valami újat. Azt hiszem, a hétvége után meg is válok ettől a szőke színtől.”

Legfrissebb hírek

40. Magyar Nagydíj: nálunk is a McLaren a toronymagas esélyes

F1
2 órája

F1: párbajtőr után palacsintasütés a paddockban   

F1
3 órája

„Nem fair az összehasonlítás” – továbbra is számos elemében régebbi gép Cunoda Red Bullja

F1
12 órája

„Messze ez a legrosszabb pályám” – Leclerc nem tudja, miért nem megy neki a Hungaroringen

F1
15 órája

Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bullnál versenyez

F1
16 órája

F1 75: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon

F1
16 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – az eddigi 20 győztes hungaroringi sztorijai

F1
23 órája

A Magyar Nagydíj előtt szerződést hosszabbított csapatfőnökével a Ferrari

F1
Tegnap, 9:23
Ezek is érdekelhetik