F1: Verstappen úgy véli, könnyű dolga volt Hamilton ellen

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2021.06.20. 20:11
null
Verstappen (hátul) Hamiltont az utolsó előtti körben megelőzve aratott végül győzelmet a Francia Nagydíjon (Fotó: AFP)
Max Verstappen győzelmével ért véget a Francia Nagydíj, aminek köszönhetően a Red Bull versenyzője tovább növelte az előnyét Lewis Hamiltonnal szemben a világbajnoki pontversenyben. Verstappen a futam utolsó előtti körében előzte meg Hamiltont, és vette át a vezetést tőle – visszagondolva a holland pilóta szerint nem volt nehéz dolga a hétszeres világbajnok ellen.

 

Hét verseny után három futamgyőzelemmel és 12 pontos előnnyel áll a világbajnoki pontverseny élén Max Verstappen. Bár a Francia Nagydíjon a pole pozícióból rajtolhatott, a Red Bull eltérő taktikája is kellett ahhoz, hogy végül győzelemre váltsa a rajtelsőségét a holland versenyző.

„A verseny elején kissé nehezen ment – emlékezett vissza a futamára Verstappen. – A pályaelhagyásom az egyes kanyarban elég rosszul jött ki. Amikor befordultam, mindent jónak éreztem, aztán elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett, emiatt el kellett hagynom a pályát, és persze a pozíciómat is elveszítettem. Nyilván nagyon dühös voltam, de ilyenkor csak előre kell tekinteni. Hosszú volt a verseny, és sok minden történhetett volna. Később úgy döntöttünk, hogy átállunk két kiállásra, és akkor azt gondoltam, hogy nézzük meg, beválik-e egyáltalán, mert ezen a pályán sosem tudni az ilyet. Amikor egyre közelebb kerültem Lewishoz, láttam az abroncsain, hogy nagyon kopottak, így a DRS-sel, a jó végsebességgel és szárnyak dőlésszögének ideális beállításával mondhatjuk, hogy könnyedén elmentem mellette.”

Sokat tett Lewis Hamilton azért, hogy megszerezze a győzelmet a Francia GP végén, ám a frissebb gumikon érkező Max Verstappen ellen nem sok esélye volt az utolsó körökben. Az eltérő taktika miatt a hétszeres világbajnokot nem viselte meg annyira a végeredmény, hiszen szerinte többre aligha lehetett volna képes ezen a versenyen.

PÉREZ MEGÚSZTA BÜNTETÉS NÉLKÜL
Hiába állhatott Azerbajdzsán után Franciaországban is dobogóra Pérez, volt némi aggódnivalója a futam után. Miután ugyanis az utolsó körökben megelőzte Bottast, kissé elhagyta a pályát a 10-es kanyarban, emiatt pedig vizsgálatot indítottak ellene a sportfelügyelők. Pérez végül fellélegezhetett, hiszen nem büntették meg a pályaelhagyásért, s így megtarthatja a harmadik pozícióért járó trófeát.

„A két kiállás valószínűleg megtette volna a dolgát, de nálunk számításba sem jött – mondta a leintést követően Hamilton. – Úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk ma, csak nem jöttek össze a dolgok. Emiatt nem vagyok annyira csalódott, hiszen én a lehető legjobban teljesítettem. Persze van, amit egy kissé csinálhattunk volna jobban, de összességében a Red Bull gyorsabb volt nálunk az egész hétvégén. A mai verseny megmutatta a valódi tempójukat.”

Verstappen mellett Sergio Pérez révén a Red Bull másik versenyzője is a dobogón ünnepelhetett a Paul Ricard-on. A mexikói versenyző szerint ez főképp a taktikájuknak köszönhető, s beszélt arról az esetről is, ami miatt vizsgálták őt a sportfelügyelők a leintést követően.

„Jó volt a stratégiánk. Sokáig mentünk az első szett gumin, ez pedig végül kifizetődött, a legvégén viszont kellett volna még néhány kör, hogy Lewist is elkapjuk – mondta Pérez. – Ez így is jó eredmény a csapat számára, és megmutatja, hogy sikerült fejlődnünk. Bottas előzésénél kívülről próbálkoztam a tízes kanyarban. Már előtte voltam, de próbáltam sok helyet hagyni neki, ami miatt lesodródtam a pályáról. Amikor visszajöttem, egyáltalán nem jutottam előnyhöz, ráadásul azért tettem így, hogy elegendő helyet hagyjak neki, és elkerüljek mindenféle lehetséges ütközést.”

Az élmezőnyből talán Valtteri Bottas szenvedett leginkább a gumikkal, ami végül a dobogójába került a finn versenyzőnek. Bottas leginkább amiatt volt frusztrált már a futam végén is, hogy a Mercedesnél nem hallgattak rá, hiába szeretett volna Verstappenhez hasonlóan ő is egy újabb kerékcserét.

„Úgy gondolom, hogy azért szerzett ma több pontot a Red Bull, mert kissé okosabb volt a stratégiát illetően – vélekedik a finn. – Nekünk is két kiállást kellett volna csinálnunk. A korai kerékcserénk miatt másodszorra is ki kellett volna állnunk. Az utolsó tíz-tizenöt körben semmi sem maradt a gumikból, emiatt pedig nagyon nehéz dolgom volt. Nálunk nagyon gyorsan koptak az első gumik, és nem tudom, hogy miért.”

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.448
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.872
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.300
Időmérő: 1. Verstappn 1:29.990
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Azt követően, hogy Verstappen megelőzte, Bottas a csapatrádión fejezte ki a nemtetszését a mérnökei döntésével kapcsolatban.

„Egyértelművé tettem a számunkra, hogy mit gondolok. Korábban javasoltam, hogy álljunk át két kiállásra, de a csapat mégis úgy döntött, hogy csak egy kerékcserénk lesz” – magyarázta a Mercedes-versenyző.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint nem volt más választásuk a taktikát illetően, ráadásul azzal is számolniuk kellett, hogy Bottas túl keményen bánt a gumikkal.

„Valtteri abroncsainál vibráció jelentkezett, és a verseny vége felé nagyon aggódtunk amiatt, hogy a vibráció átmegy a felfüggesztésre – magyarázta Wolff. – Bármikor előjöhetett volna nála valamilyen meghibásodás, annyira elkoptatta a gumikat. Tudtuk, hogy végül túl korán álltunk ki, de nem volt más választásunk. Abban reménykedtünk, hogy Pérezt megbüntetik, amiért a pályán kívül előzött, ezért azt mondtuk Valtterinek, hogy maradjon öt másodpercen belül hozzá képest. Aközött vaciláltunk, hogy bízzunk a büntetésben, vagy kiálljunk még egyszer, és rámenjünk a bónuszpontra. Kockáztattunk, és végül veszítettünk.”

Csupán a 16. helyen látta meg a kockás zászlót Charles Leclerc, aki a többiekhez hasonlóan a gumikkal szenvedett. Akárcsak Verstappen, Leclerc is kénytelen volt emiatt a körülötte autózóknál eggyel többször kiállni friss gumikért, ám számára így sem alakult jól a futam.

„Ez volt az F1-es pályafutásom egyik legnehezebb versenye – vallotta be a Ferrari-pilóta. – Mindkét autónkkal nagyon szenvedtünk. Nagyjából öt-hat körig éreztem jónak a gumikat, és hiába óvtam őket, gyorsan elkezdtek kopni. Emiatt ki kellett állnunk másodjára is, pedig tudtuk, hogy ezzel kikerülünk a pontszerző helyekről. Ez egy nagyon rossz verseny volt a számunkra, és rá kell jönnünk, hogy miért.”

A FRANCIA NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:27.25.770
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 2.904 mp h.
3. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 8.811 mp h.
4. Valtteri Bottas finn Mercedes 14.618 mp h.
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:04.032 p h.
6. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:15.857 p h.
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:16.596 p h.
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:17.695 p h.
9. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:19.666 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:31.946 p h.
11. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:39.337 p h.
12. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1 kör h.
14. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
15. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
16. Charles Leclerc monacói Ferrari 1 kör h.
17. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1 kör h.
19. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1 kör h.
20. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 3 6 6 2 131
2. Lewis Hamilton 3 5 6 2 119
3. Sergio Pérez 1 2 6 - 84
4. Lando Norris - 2 7 - 76
5. Valtteri Bottas - 3 4 2 59
6. Charles Leclerc - - 5 - 52
7. Carlos Sainz Jr. - 1 5 - 42
8. Pierre Gasly - 1 6 - 37
9. Daniel Ricciardo - - 6 - 34
10. Sebastian Vettel - 1 3 - 30
11. Fernando Alonso - - 4 - 17
12. Esteban Ocon - - 4 - 12
13. Lance Stroll - - 4 - 10
14. Cunoda Juki - - 2 - 8
15. Kimi Räikkönen - - 1 - 1
16. Antonio Giovinazzi - - 1 - 1
KONSTRUKTŐRÖK
1 Red Bull-Honda 215
2 Mercedes 178
3 McLaren-Mercedes 110
4 Ferrari 94
5 AlphaTauri-Honda 45
6 Aston Martin-Mercedes 40
7 Alpine-Renault 29
8 Alfa Romeo-Ferrari 2
9 Williams-Mercedes 0
10 Haas-Ferrari 0

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik