H. L. 2021.06.18 11:03 Frissítve: 2021.06.18 12:55

Bottas vezérletével a Mercedes kezdett a legjobban Franciaországban

Valtteri Bottas (Mercedes) zárt az élen a Formula–1-es Francia Nagydíj első szabadedzésén. Mögötte a csapattárs, Lewis Hamilton következett, míg a Red Bull Max Verstappen vezérletével a harmadik és a negyedik helyet foglalta el. Az ötödik a hazai pályán versenyző Esteban Ocon (Alpine) lett, miközben Mick Schumacher (Haas) és Sebastian Vettel (Aston Martin) is eltalálta a falat az első gyakorláson.

Bottas nyitott az élen Franciaországban (Fotó: AFP)

 

 

Azerbajdzsánban Max Verstappen és Lewis Hamilton előtt is adott volt a lehetőség, hogy ellépjen az egyéni összetettben, ám azt követően, hogy mindkét bajnokaspiráns nullázott, maradt a kettejük közötti négypontos különbség. A Red Bullnak ugyanakkor sikerült növelnie az előnyét a konstruktőri tabellán, miután Sergio Pérez örökölte meg a győzelmet, és Valtteri Bottas újabb felejthető versenyt zárt.

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.3012.30
2. szabadedzés: 15.00–16.00
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Az elmúlt két hétvégén mindössze hét pontot gyűjtő „ezüstnyilak” így minél előbb visszavágnának, és a várakozások szerint erre remek esélyük is lesz sok magas sebességű kanyarral tűzdelt pályán, amelyen 2018-ban és 2019-ben is fölényes győzelmet arattak.

Ugyanakkor a Red Bull sem ült a babérjain, hiszen a Hondának köszönhetően új erőforrással vághat neki az idény hetedik nagydíjának, igaz, kérdéses lesz, hogy a hátsó szárnyakat, valamint a gumikkal kapcsolatos előírásokat érintő szigorítások milyen hatással lesznek az RB16B teljesítményére, illetve hogy miként alakíthatják át az eddig kialakult erősorrendet.

Az első szabadedzés legnagyobb kérdése így az volt, hogy a legutóbbi két látogatáskor valamennyi szabadedzésen élen záró Mercedes tovább folytatja-e az egyeduralkodását a Paul Ricard-pályán, vagy a riválisok közelebb kerülnek hozzá.

A tréning eleje leginkább a kisebb hibákról és a 2-es kanyarnál lehelyezett rázókövekről szólt. Először Mick Schumacher találta el a falat a Haas elejével, majd Sebastian Vettel ütközött a falnak az Aston Martin hátuljával, de szerencsére mindkét versenyző tudta folytatni a körözést, miközben többek között Valtteri Bottas a sárga rázókőre futott rá, aminek következményeként sérült a W12-es első szárnya.

Az első többnyire kemény keveréken teljesített etapokat követően Verstappen állt az élen 1:34.139-es körrel, mögötte Pérez, Bottas, valamint Hamilton sorakozott, vagyis a Red Bull és a Mercedes kettőse alkotta az első négyest, miközben mögöttük Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Lando Norris, Carlos Sainz Jr., illetve Cunoda Juki érkezett a top 10-ben.

A lágy gumis próbálkozások után viszont fordult az állás a Red Bull és a Mercedes között, hiszen Bottas 1:33.448-as körrel vette át a vezetést az időlistán, miközben Hamilton a második, Verstappen a harmadik, míg Pérez a negyedik pozíciót foglalta el. Bár a holland később próbálkozott egy újabb gyors körrel, és abszolút legjobb középső szektort futott, a pálya harmadik szakaszában hibázott, így nem tudott javítani a korábbi idején. 

Az első négyes sorrendje a folytatásban sem változott, így tovább folytatódott a Mercedes franciaországi sorozata: az „ezüstnyilak" 2018-ban és 2019-ben is az élen zártak valamennyi szabadedzésen. A két élcsapat versenyzőit az Alpine-nal a héten hosszabbító és hazai pályán szerplő Ocon követte, majd Ricciardo, Alonso, Gasly, Norris és Cunoda egészítettette ki az első tízest. 

Az elmúlt két versenyhétvégén remekül teljesítő Ferrari eközben a tizenegyedik és a tizenhatodik helyet foglalta el, igaz, az utóbbi pozíciót elfoglaló Sainz nem igazán tudott gyors kört futni a piros festésű abroncsokon, miután csúnyán elfékezte a 2-es kanyarban. 

A sort a Nicholas Latifi, Nyikita Mazepin, Schumacher és Roy Nissany négyes zárta, utóbbi George Russell helyén szerepelt az első gyakorláson. 

Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.

 FRANCIA NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:33.448 átlag: 225.057 km/ó 24 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.783 0.335 mp h. 21
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.880 0.432 23
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:34.193 0.745 25
5. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:34.329 0.881 25
6. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:34.644 1.196 24
7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:34.693 1.245 21
8. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:34.699 1.251 20
9. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:34.707 1.259 21
10. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:34.847 1.399 22
11. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.950 1.502 24
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:35.116 1.668 23
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:35.135 1.687 20
14. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:35.275 1.827 23
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:35.289 1.841 16
16. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:35.342 1.894 24
17. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.612 2.164 22
18. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:36.651 3.203 24
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:37.329 3.881 14
20. Roy Nissany izraeli Williams-Mercedes 1:37.881 4.433 16
Még több
2021.08.01 14:55:04

F1 ZSOLDOS BARNA

A Formula–1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali a Nemzeti Sportnak adott interjút.

2021.08.01 12:38:26

F1 B. Ö. B.

Verstappen csak a 10. helyen ért célba, így Hamilton átvette a vezetést a vb-összetettben.

2021.07.31 13:55:03

F1 B. Ö. B.

A Mercedes kisajátította az első sort a Magyar Nagydíjra, Verstappen csak a harmadik lett az időmérőn.

2021.07.31 10:24:40

F1 B. Ö. B.

Verstappen lemaradása a 2. helyen kevesebb mint 1 tizedmásodperc volt Hamiltonhoz képest.

2021.07.30 13:17:53

F1 H. L.

A finn előnye 27 ezred volt a csapattárs előtt, míg a harmadik Verstappen lemaradása 3 tized volt a 2. edzésen.