H. L. 2021.06.19 11:35 Frissítve: 2021.06.20 13:23

Szárnyal a Red Bull – Hamilton hátránya közel 1 másodperc az 5. helyen

Max Verstappen (Red Bull) zárt az élen a Formula–1-es Francia Nagydíj harmadik szabadedzésén. Mögötte több mint hét tizedes hátránnyal Valtteri Bottas (Mercedes) érkezett, míg az első ötöst Carlos Sainz Jr. (Ferrari), Sergio Pérez (Red Bull) és Lewis Hamilton (Mercedes) egészítette ki. Utóbbi lemaradása majdnem egy másodperc volt.

Verstappen maradt az élen az időmérő előtt (Fotó: AFP)

 

Az első szabadedzésen még Valtteri Bottas vezérletével a Mercedes kettőse zárt az élen, ám a másodikon Max Verstappen vette át az irányítást a Francia Nagydíjon, amivel pontot tett az „ezüstnyilak” 2018 óta íródó sorozatának végére a Paul Ricard-pályán. Igaz, a Red Bull-os előnye nem volt számottevő, mindössze nyolc ezreddel előzte meg a hétvégét magabiztosan kezdő finnt, ráadásul ő eggyel lágyabb gumikat is használt.

61. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚNIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:33.448
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.872
JÚNIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.300
Időmérő: 15.00–16.00
JÚNIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.069 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 27. 15.00
Stájer Nagydíj, Spielberg
Július 4., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 18., 16.00Brit Nagydíj, Silverstone

Ugyanakkor ez nem azért fordulhatott elő, mert a német gárda meg sem próbált a piros jelzésű Pirelliken kört menni, épp ellenkezőleg: Bottas és Hamilton is kiment gyors körre, azonban míg előbbi három tizeddel elmaradt a közepesen futott legjobbjától, addig utóbbi kevesebb mint két tizedet tudott javulni.

A W12-es a kör végére túlhevítette a lágy abroncsokat, amelyekre többen is panaszkodtak pénteken, így a mai időmérőn szinte biztosan megpróbálnak többen is továbbjutni a sárga festésű abroncsokon.

Ami a bajnokaspiránsokat illeti, Verstappen elégedett volt az autójával, nem úgy, mint Hamilton, aki nem érezte jól magát a csapattárs kasztniját megkapó „ezüstnyílban”, így a harmadik tréning legnagyobb kérdése az volt, hogy Hamilton visszavág-e Le Castellet-ben, ahol 2018-ban és 2019-ben is pole pozíciót tudott szerezni.

A mezőnyt a péntekinél jóval hűvösebb körülmények fogadták, a levegő hőmérséklete 25 Celsius-fok körül mozgott, miközben a szél is erősödött az első tréninghez képest, így érdekes volt látni, hogyan hatott ez a nyitó napon kialakult erősorrendre.

A versenyzők ugyanakkor nem igazán rohamozták meg az aszfaltcsíkot, több mint tíz percet kellett várni arra, hogy az első autó elhagyja a garázst. Azt követően azonban rövidesen mindenki megkezdte a munkát, és a nagyrészt lágy gumikon teljesített etapokat követően a péntekihez képest alacsonyabb leszorítóerős csomaggal futó Versappen állt az élen 1:32.337-es körrel.

A holland kilenc ezredet adott a második Bottasnak, igaz, komolyan belehibázott a körébe. A harmadik Hamilton lemaradása eközben a nyolc tizedet is meghaladta. Nem sokkal később aztán mind a hárman újabb gyors körrel próbálkoztak, és noha a Red Bull-os volt a leggyorsabb, mégis Bottas vette át a vezetést.

A holland ugyanis minimálisan túlcsúszott a vonalon, aminek eredményeként törölték azt az idejét, amely egyébként három tizeddel is jobb volt Bottas 1:32.309-as próbálkozásánál, miközben Hamilton hiába javított, hátránya így is 3–4 tized körül mozgott.

Az időmérős szimulációkat követően viszont már ténylegesen az élre állt Verstappen, méghozzá nem is kis előnnyel! A holland 1:31.300-nál állította meg a stoppert, és 747 ezredet adott a második Bottasnak. A harmadik helyre eközben kisebb meglepetésre Carlos Sainz Jr. lépett előre a Ferrarival, míg a negyedik pozíciót Sergio Pérez foglalta el a másik Red Bull-lal.

Az első ötös sorát  Hamilton egészítette ki, a címvdő lemaradása már csaknem egy másodperc volt a bajnoki riválishoz képest. A hatodik Lando Norris lett, majd Fernando Alonso vezérletével az Alpine kettőse, Pierre Gasly és Daniel Ricciardo érkezett a top 10-ben.

Charles Leclerc 11. lett a másik Ferrarival, igaz, ő hibázott a gyors körén, míg az Aston Martin duója a tizenharmadik és a tizennegyedik pozíciót sajátította ki. George Russell tizenhatodikként végzett, míg a sort Mick Schumacher és Nyikita Mazepin zárta.

Folytatás 15 órakor az időmérővel.

 FRANCIA NAGYDÍJ, A 3. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:31.300 átlag: 230.352 km/ó 11 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:32.047 0.747 mp h. 14
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:32.195 0.895 17
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:32.238 0.938 15
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.266 0.966 15
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:32.336 1.036 14
7. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:32.624 1.324 15
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:32.681 1.381 16
9. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:32.707 1.407 16
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:32.759 1.459 14
11. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:32.820 1.520 15
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:33.017 1.717 17
13. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.051 1.751 15
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:33.200 1.900 18
15. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:33.328 2.028 16
16. George Russell brit Williams-Mercedes 1:33.364 2.064 16
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:33.424 2.124 17
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:33.584 2.284 16
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:34.143 2.843 14
20. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:34.642 3.342 13
Még több
2021.07.27 10:43:38

F1 K. D.

2021.07.18 15:33:47

F1 H. L.

A címvédő még az első körben ütközött össze Verstappennel, amit követően a versenyt piros zászlóval is megszakították Silverstone-ban.

2021.07.17 14:36:18

F1 B. Ö. B.

Hamiltonnak a gyengébb rajtja miatt le kellett mondani a pole pozícióról Silverstone-ban.

2021.07.17 11:37:12

F1 B. Ö. B.

Hamilton a nyolcadik, Bottas a kilencedik pozícióban zárta a sprintkvalifikáció előtti tréninget.