F1: újabb szigorítások – még inkább magukra maradnak a pilóták

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.03.17. 07:38
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) csütörtökön kiadott közleményében tovább szigorította a rádiós beszélgetésekre vonatkozó szabályrendszert, és olyan, a bokszutcából a versenyző felé irányuló információk továbbítását is megtiltotta, amelyeket az eddigi tervek szerint engedélyezett.

Az FIA célja, hogy a versenyzők a lehető legkevesebb segítséget kapják meg a csapattól vezetés közben, és a lehető leginkább rajtuk múljon, mit tesznek.

A szigorítás áldozatai lettek a következő pontok, amelyeket a mérnök nem tudathat a versenyzővel:

– Az időmérőn mekkora lemaradás szükséges a tiszta körhöz.
– A riválisok köridejének közlése.
– A kerékcserénél előkészített gumik típusa.
– Hány kört ment a rivális egy adott keveréken a verseny alatt.
– Az ellenfél által használt gumitípus.
– Az ellenfél lehetséges stratégiájának ismertetése.
– Biztonsági autós időszak.
– Az első légterelő állítása a következő bokszkiállásnál.
– Figyelmeztetés a pálya szabálytalan elhagyása miatt.
– Hátralévő körök száma.
– Bokszkiállás előzetes időzítése – a versenymérnök csak abban a körben szólhat, amelyben a pilótának a depóba kell hajtania új gumikért.

Az FIA újfent leszögezte, hogy büntetni fogja azokat az üzeneteket, amelyek során felvetődik kódok használata.

ENGEDÉLYEZETT UTASÍTÁSOK A BOKSZUTCÁBÓL AZ AUTÓ FELÉ
A verseny előtt a bokszutca nyitásától számítva a rajtig:

– Figyelmeztetés kritikus problémára (defekt, sérülés, stb.) az autón – ez csak akkor lehetséges, ha közvetlen veszély a leállás.
– Tájékoztatás másik autó meghibásodásáról.
– A bokszba hívás az autó javítása vagy végső kiállás céljából.
– Általános pályabírói figyelmeztetések (sárga zászló, piros zászló, a rajtprocedúra megszakítása).
– Vizes pálya, törmelék vagy olaj egy-egy kanyarban.
– Utasítás arra (a felvezető körben), hogy cseréljen helyet más versenyzővel a rajtsorrend megtartása miatt.

A rajt után:
– Annak megerősítése, hogy hallotta az üzenetet.
– Kör- vagy szektoridő közlése.
– Távolság a riválishoz képest (edzéseken is).
– „Gyorsabban!" „Most gyorsíts!" „XY ellen versenyzel" – ehhez hasonló utasítások és tájékoztatások.
– Forgalomra való figyelmeztetés (edzéseken is).
– Vezetés közben elkövetett szabálytalanság (akár riválisé), mint kanyar levágása, ellenfél meglökése, illetve annak leendő büntetése.
– A DRS használatának engedélyezése, tiltása.
– A DRS meghibásodása.
– Olajfeltöltés.
– Figyelmeztetés a pálya szegélyeire, bójákra.
– A versenyirányítás üzenetének átadása.
– Az autó meghibásodásának mértéke – ez csak akkor lehetséges, ha közvetlen veszély a kiesés.
– Időjárási információk.

Ezeken felül az időmérőn:
– Figyelmeztetés az FIA súlyellenőrzésére.

Ezeken felül a szabadedzésen:
– Az aero tesztmenetek menetének pontos közlése.

 

Legfrissebb hírek

Leclerc imádkozott, majd örült a dobogónak, Hamilton viszont értetlenkedett a büntetése miatt Mexikóban

F1
2025.10.27. 19:45

F1: Norris csak morzsákat hagyott az ellenfeleinek – sajtóvisszhang

F1
2025.10.27. 16:18

„Gondolhatnak, amit akarnak” – a bajnokság élére álló Norrist nem hatotta meg a pfujolás, magára figyel

F1
2025.10.27. 12:40

Norris szárnyalt Mexikóban, és visszaállt a bajnokság élére

F1
2025.10.26. 22:50

Norris célja a győzelem; Hamiltonnak nincs vesztenivalója; Verstappen nem hisz a dobogóban Mexikóban

F1
2025.10.26. 11:01

Norris a pole-ban a két Ferrari előtt; Piastrié a hetedik rajtkocka Mexikóban

F1
2025.10.25. 22:44

Norris vette át a vezetést Hamilton és Russell előtt a mexikói utolsó edzésen

F1
2025.10.25. 19:11

A McLaren csakis arra összpontosít, hogy megtörje Verstappen lendületét

F1
2025.10.25. 17:48
Ezek is érdekelhetik