
„Nem fogunk még két évig ezekkel az esélytelen motorokkal elkörözgetni az F1-ben” – közölte csütörtökön Helmut Marko, az osztrák istálló tanácsadója.
A csapatvezetés a vasárnapi Osztrák Nagydíj után ül le tárgyalni a gyárral a 2016 végéig aláírt együttműködésről, mivel a mostani erőforrásokból hiányolja a lóerőket és a megbízhatóságot. A hazai futamon a Red Bull várhatóan újabb motorvariánst próbál ki – idén már az ötödiket –, és elképzelhető, hogy emiatt tíz hellyel hátrébb sorolják majd az autóit a rajtrácson.
A Red Bull Sebastian Vettel révén sorozatban négy világbajnoki címet szerzett 2010 és 2013 között a Renault-val. A tavaly bevezetett turbós motorokkal azonban gyengélkedik a csapat, amely jelenleg a negyedik helyen áll a pontversenyben, pilótái közül az ausztrál Daniel Ricciardo a hetedik, az orosz Danyiil Kvjat pedig a nyolcadik.
Az angliai székhelyű istálló 2020-ig biztosan marad az F1-ben, és ha új beszállító után akar nézni, akkor – mivel a Mercedes kizárható – a Ferrari jöhet szóba. Az olasz gyár korábban évekig ellátta motorokkal a Red Bull fiókcsapatát, a Toro Rossót. Sajtóértesülések szerint az osztrákok akár a jelenlegi Ferrari-motorok gyengébb kiadásaival is beérnék.

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1: a Honda győzelemre tör az Astonnal

F1: Helmut Marko az év végén távozik a Red Bulltól – hivatalos

Íme, Lando Norris – 35 tény az F1 35. világbajnokáról

F1: Lando a dicsőségért száguldott – nemzetközi sajtóvisszhang


