Az eső és a Williams tarolt az utolsó edzésen a Hungaroringen

Péntekről szombatra virradóra megérkezett a csapadék Mogyoródra, s már a Formula–3 mezőnye is nedves pályán csapott össze a sprintfutamon. Bő fél órával a harmadik edzés kezdete előtt aztán újra leszakadt az ég, s noha a gyakorlás előtt alábbhagyott az eső, vizes pálya és jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt. Ennek a két élcsapat közül egyértelműen a Red Bull örülhetett jobban, hiszen a Ferrari meglehetősen magabiztos volt a még száraz és meleg időt hozó nyitó napon.
A szombati egyórás gyakorlás legnagyobb kérdése így az volt, a Scuderia meg tudja-e tartani az előnyét a változó körülmények között, vagy a „vörös bikák” eltüntetik a lemaradásukat.
Elsőként Charles Leclerc hagyta el a garázst, s rövidesen a pilótatársak is csatlakoztak hozzá a borús Hungaroringen, hiszen tudták, nagy valószínűséggel az időmérőn is hasonló körülmények várnak rájuk. A mezőnyből egyedüliként Fernando Alonso kísérletezett az intereken, azonban a spanyol nem töltött el túl sok időt a pályán, hiszen hamarosan nőtt az eső intenzitása, így ő is váltani kényszerült.
Az első tapogatózó körök után Leclerc 1:43.364-es körrel állt az élen, mögötte a csapattárs, Carlos Sainz Jr., az idény végén visszavonuló Sebastian Vettel vezérletével az Aston Martin kettőse, valamint az idejét még a köztes esőgumikon elérő Alonso érkezett az első ötösben.
| JÚLIUS 29., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1.Sainz 1:18.750 | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.445 | |||||
| JÚLIUS 30., SZOMBAT | |||||
| 3. szabadedzés: 1. Latifi 1:41.480 | |||||
| Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
| JÚLIUS 31, VASÁRNAP | |||||
| A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
| Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
| Szeptember 11., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | ||||
Félidőben a Red Bull duója, illetve Lewis Hamilton még nem rendelkezett mért körrel, és a tréning elején tapasztalt adatgyűjtési kedv is alábbhagyott, hiszen a mezőny nagy része visszahúzódott a garázsba az első próbálkozások után. Rövidesen csökkenni kezdett az eső intenzitása, ami több versenyzőt is kicsalt a pályára, s többen javítani is tudtak a korábbi idejükön.
Bár az élen továbbra is Leclerc állt, a monacói mögé Vettel zárkózott fel, majd Sainz, a fejlesztési csomaggal felvértezett Haasszal köröző Kevin Magnussen és a korábbi verziót használó Mick Schumacher egészítette ki a top 5-öt, míg a gumik felmelegítésével láthatóan küszködő Mercedes párosa óriási lemaradással a mezőny végén érkezett – George Russellék csak a mért idő nélkül álló Red Bullt előzték meg.
Húsz perccel a vége előtt egyre többen váltottak interekre, s a Red Bull kettőse is megkezdte a munkát. A mezőny többsége azonban nem igazán találta a tapadást: Vettel nemegyszer meglátogatta a bukótereket, míg Leclerc megforgott a Ferrarival.
Az átmeneti esőgumiknak több körre is szükségük volt ahhoz, hogy felmelegedjenek, így ha az időmérőn is hasonlóak lesznek a körülmények, folyamatos lehet a forgalom a pályán.
Bő tíz perccel a vége előtt Alonso sokszori próbálkozás után felzárkózott a második pozícióba a továbbra is a tréning elején futott idejével élen álló Leclerc mögé, míg a harmadik Vettel a 10-es kanyarnál falba csúszott az Aston Martinnal, aminek következményeként lengetni kellett a piros zászlót is.
A bokszutca végi lámpa négy perccel a vége előtt váltott újra zöldre, s a mezőny nagy része kapva kapott a lehetőségen. A felszáradó pályán többen is tudtak faragni az idejükön, s végül meglepetésre Nicholas Latifi zárt az élen. A kanadai 661 ezreddel előzte meg az ugyancsak javító Leclerc-t, míg a harmadik helyen Alexander Albon érkezett a másik Williamsszel.
A negyedik pozíciót Verstappen foglalta el, majd Russell, Alonso, Sainz, Norris, Vettel és Magnussen zárta az első tízes sorát.
Folytatás 16 órakor az időmérővel.
| 1. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:41.480 | átlag: 155.415 km/ó | 17 kör |
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:42.141 | 0.661 mp h. | 14 |
| 3. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:42.381 | 0.901 | 19 |
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:43.205 | 1.725 | 10 |
| 5. | George Russell | brit | Mercedes | 1:43.434 | 1.954 | 13 |
| 6. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:43.570 | 2.090 | 16 |
| 7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:43.589 | 2.109 | 15 |
| 8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:43.743 | 2.263 | 13 |
| 9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:44.178 | 2.698 | 14 |
| 10. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.655 | 3.175 | 20 |
| 11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.832 | 3.352 | 11 |
| 12. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:45.156 | 3.676 | 18 |
| 13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:45.570 | 4.090 | 17 |
| 14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:45.624 | 4.144 | 11 |
| 15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:45.638 | 4.158 | 17 |
| 16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.691 | 4.211 | 17 |
| 17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:45.850 | 4.370 | 17 |
| 18. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.930 | 4.450 | 20 |
| 19. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:46.091 | 4.611 | 18 |
| 20. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:48.240 | 6.760 | 11 |








