H. L. 2020.11.27 21:42

F1: „Jobb, ha maradunk a mostani gumiknál” – össztűz zúdult a Pirellire

A Formula–1-es Bahreini Nagydíj mindkét pénteki szabadedzését élen záró Lewis Hamilton egyáltalán nem elégedett a Pirelli 2021-re tervezett keverékével, lesújtóan nyilatkozott az olasz gumibeszállítóról. Véleményével azonban nem maradt egyedül, hozzá hasonlóan több pilótatársa, köztük a nagy balesetet szenvedő Alexander Albon, Max Verstappen és Sebastian Vettel is kritizálta az új abroncsokat.

Hamilton inkább maradna a mostani Pirelliknél (Fotó: AFP)

 

 

16. BAHREINI NAGYDÍJ
NOVEMBER 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.033
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.971
NOVEMBER 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
NOVEMBER 29., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
December 6., 18.10Szahíri Nagydíj, Szahír
December 13., 14.10 Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

A Bahreinbe már hétszeres világbajnokként megérkező Lewis Hamilton lendülete nem hagyott alább, a brit mindkét pénteki szabadedzést az élen zárta. Igaz, a villanyfényes tréningen sokáig az utolsó helyen állt a Pirelli 2021-re szánt abroncsain, amelyek egyáltalán nem nyerték el a tetszését.

Hétvégéről hétvégére velünk utazik egy csapat a Pirellitől, és csakis tisztelettel adózhatok feléjük. Felkészítik a gumikat, vigyáznak ránk, és tényleg csodálatos munkát végeznek, azonban sajnos két éve ugyanazokat a keverékeket használjuk. A tavalyi idény végén új abroncsokat hoztak, ám azok egy kicsivel rosszabbra sikerültek, szóval végül maradtunk a korábbi verziójúaknál. Volt tehát két évük arra, hogy új gumikat fejlesszenek ki, erre előálltak egy három kilóval nehezebb és egy körönként egy másodperccel lassabb abronccsal. Tudom, hogy a rajongók szempontjából ez nem igazán jelent különbséget, mi viszont olyan márkákkal és partnerekkel dolgozunk együtt, amelyek elöl járnak a technológiában és folyamatosan fejlődnek. Ha két év munka után visszafelé haladsz, akkor nem igazán értem, hogy pontosan mi történik."

„Határozottan nem volt jó érzés ezeken a gumikon autózni, ami egyértelműen aggasztó. Inkább maradnék a mostani keverékeknél. Ha ennél jobbra nem képesek, és úgy tűnik, nem azok, akkor jobb, ha maradunk a mostani gumiknál"  – fogalmazott meg lesújtó kritikát. 

A brithez hasonlóan Sebastian Vettel is éles bírálatot fogalmazott meg, a négyszeres világbajnok bízik benne, hogy többet nem kell használniuk ezeket a keverékeket. 

Nem hoztak előrelépést. Épp ellenkezőleg! Talán megért egy próbát, de remélem, hogy nem látjuk többé ezeket a gumikat. Sokkal rosszabbak, mint a most használtak."

Egyetértett versenyzőtársaival a második edzésen a Mercedesek közé a közepes Pirelliken beékelődő Verstappen is, szerinte kaotikus volt az új gumikon vezetni. 

Nem igazán volt meg a tapadás és az egyensúly ezeken a gumikon, szóval erről mindenképpen beszélnünk kell a Pirellivel – jelentette ki, majd csapata pénteki teljesítményére is kitért. – Elég világos, hogy megint a Mercedes számít a leggyorsabbnak. Ez egyáltalán nem meglepő, nekünk most leginkább arra kell fókuszálunk, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, és belőjük a kocsit a versenyre, hiszen körről körre nagy a gumikopás, ami fontos lesz a folytatásban. Az időmérős teljesítményünk szempontjából is van még min javítani, azonban nem összpontosíthatunk túlzottan a kvalifikációra, hiszen a futamon nagyon agresszív lesz a gumikopás" – tekintett előre a holland. 

Csapattársa, Alexander Albon számára egyáltalán nem indult jól a szahíri hétvége. A továbbra is a 2021-es üléséért küzdő thaiföldi a második szabadedzés közepén nagy sebességgel szállt bele a falba és törte össze csúnyán a Red Bullt az utolsó kanyarnál. Az eset miatt piros zászlóval megszakították a gyakorlást is, és kérdéses, hogy cserélni kell-e olyan elemet az autóban, ami büntetést vonhat maga után.

„Nincs semmi gond. Volt már néhány balesetem, szóval hozzászoktam. Előfordul. Rendesen ki kellett volna jönnöm belőle, de nem ez történt. Kicsit meglepett a tapadáshiány. Elég furcsa szögben ütköztem, ezért egyáltalán nem volt mókás. Amikor az egyik kereked a műfüvön van, míg a másik tapadó részen, akkor történnek ezek az esetek – mondta, majd kitért  arra is, hogy miért lehet a balesete ellenére is bizakodó. – Az első edzésen viszont a kezdetektől fogva jól viselkedett az autó. A második gyakorláson aztán több dologgal is próbálkoztam, amik nem igazán működtek, de inkább a vezetői oldalról volt szó” – ismerte el, majd ejtett néhány szót ő is az új gumikról. 

 

„Nem volt túl élvezetes ezeken az abroncsokon vezetni" – jelentette ki. 

 

A csapatfőnök, Christian Horner elmondása alapján a thaiföldi megnyugodhat, hiszen egyelőre úgy néz ki, nem sérült fontos elem a Red Bullban.

Szerencsére Alex jól van, ez a lényeg. Nyilván sok a felszíni sérülés, de úgy tűnik, hogy a pilótafülke, illetve a motor is rendben van, és nem a versenyre szánt váltó volt a kocsiban, az ugyanakkor kétségtelen, hogy hosszú éjszaka vár a srácokra" – nyilatkozta.

 BAHREINI NAGYDÍJ, AZ 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:29.033 átlag: 2018.831 km/ó 40 kör
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:29.482 0.449 mp. h.  41
3. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:30.000 0.967 31
4. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:30.018 0.985 31
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:30.049 1.016 34
6. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:30.294 1.261 18
7. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:30.302 1.269 34
8. Esteban Ocon francia Renault 1:30.384 1.351 28
9. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:30.426 1.393 30
10. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:30.508 1.475 30
11. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:30.589 1.556 29
12. Sebastian Vettel német Ferrari 1:30.628 1.595 24
13. Robert Kubica lengyel Alfa Romeo-Ferrari 1:30.732 1.699 24
14. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:30.832 1.799 28
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:30.854 1.821 29
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:30.896 1.863 27
17. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:31.020 1.987 37
18. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:31.392 2.359 27
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:32.472 3.439 29
20.Roy NissanyizraeliWilliams-Mercedes1:32.8013.76827
BAHREINI NAGYDÍJ, A 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:28.971 átlag: 218.983 km/ó 28 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:29.318 0.347 mp. h.  34
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:29.336 0.365 30
4. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:29.403 0.432 32
5. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:29.462 0.491 27
6. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:29.551 0.580 36
7. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:29.841 0.870 30
8. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:29.871 0.900 32
9. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:29.900 0.929 34
10. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:30.014 1.043 17
11. Esteban Ocon francia Renault 1:30.085 1.114 30
12. Sebastian Vettel német Ferrari 1:30.110 1.139 35
13. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:30.271 1.300 33
14. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:30.407 1.436 30
15. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:30.627 1.656 33
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:30.849 1.878 27
17. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:30.928 1.957 34
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:30.973 2.002 32
19. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:31.119 2.148 28
20.George RussellbritWilliams-Mercedes1:31.6362.66529
2021.01.18 07:05:48

F1 ZSOLDOS BARNA

Bár nyernie nem sikerült, talán emlékezetesebb marad a története, mint sok futamgyőztesé.

2021.01.11 19:50:58

F1 ZSOLDOS BARNA

Michael Schumacher utódját látták benne, ám Vettel és a Ferrari kapcsolata katasztrofális véget ért.

2020.12.27 09:28:00

F1 ZSOLDOS BARNA

Rekordok, furcsaságok, megvalósult álmok, nagy győzelmek és főleg egy csodás megmenekülés története.

2020.12.24 22:53:38

F1 TÓTH ANITA

Hazánk egyetlen Formula–1-es pilótája háromgyerekes apaként már óvatosabban nyomja a gázpedált.

2020.12.22 22:26:36

F1 MONCZ ATTILA

ALAPVONAL. A Formula–1 jövője és a következő generáció miatt fontos, hogy legyenek olyan nevek, amelyek felkeltik a nézők érdeklődését. Márpedig a Schumacher név ilyen, függetlenül attól, hogy érdekli őket az F1 vagy sem.