Verstappen nyert, s bebiztosította 2. vb-címét az elhúzódó Japán GP-n

Esőben vette kezdetét a szuzukai versenyhétvége, ám szombaton száraz pályán szerezte meg újabb pole pozícióját Max Verstappen. A vasárnapi futam előtt aztán ismét leszakadt az ég Szuzukában, így nedves pályán vághatott neki a mezőny az idény 18. futamának.
A második világbajnoki címére hajtó Verstappen mellől egyébként Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását, a második sorból Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez indulhatott. A futam végül állórajttal vette kezdetét – Verstappen és Leclerc nagy csatát vívott a vezetésért az első kanyarokban, ám nem történt változás az élen.
Sainz számára hamar véget ért a verseny, mert a spanyol pilóta megfogott és a falnak csapta az autóját a tízes kanyarban. Alexander Albon technikai hiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt rögtön az első körben – a kiesők miatt a pályára kellett küldeni a biztonsági autót. Sőt, nem sokkal később félbeszakították a versenyt, ugyanis a pálya némi helyrehozatalra szorult Sainz balesete következtében.
| OKTÓBER 7., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1. Alonso 1:42.248 | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Russell 1:41.935 | |||||
| OKTÓBER 8., SZOMBAT | |||||
| 3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.671 | |||||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:29.304 | |||||
| OKTÓBER 9., VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Leclerc | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
| Október 23., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | ||||
| Október 30., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | ||||
| November 13., 19.00 | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | ||||
Úgy tűnt, hogy nagyjából 45 percnyi várakozás után folytatódhat a versenyt, ám két perccel a tervezett újraindítás előtt bejelentették, hogy mivel ismét rákezdett az eső, eltolják a folytatást. A várakozás alatt a legfőbb beszédtémát az szolgáltatta, hogy még a futam legelején, Sainz balesetét követően beküldtek a pályára egy, a mentést végző járművet az előtt, amikor még a bokszutcából rajtoló, majd az első kör végén orrkúpcserén áteső Pierre Gasly nagy sebességgel haladt el a baleset helyszíne mellett.
Végül újabb másfél órát kellett várnunk arra, hogy visszatérhessenek az autók a pályára, a biztonsági autó mögött megtett három kört követően gördülőrajttal vehette kezdetét a valódi versenyzés. Verstappen megtartotta az első helyet, míg Sebastian Vettel és Nicholas Latifi azonnal kiállt átmeneti esőgumikért.
A következő körben mindenki ugyanígy tett az élmezőnyből, így átmenetileg Fernando Alonso vezette a versenyt. Nem sokkal később „visszaállt a rend” az élen, majd Verstappen hamar elkezdett kiautózni némi előnyt a gumi túlmelegedésére panaszkodó Leclerc-rel szemben.
Az utolsó negyedórában Lewis Hamilton és Esteban Ocon – a negyedik helyért folyó – csatája szolgáltatott némi izgalmat, ám a hajrában Pérez is megérkezett Leclerc-re. A monacói végül a második helyen látta meg a kockás zászlót, ám levágta a sikánt az utolsó körében, amiért utólag öt másodperces időbüntetéssel sújtották, így Pérezé lett a második pozíció.
Mindez ráadásul azt eredményezte, hogy a szuzukai győzelmet megszerző Verstappen előnye behozhatatlanná vált a pontversenyben, így a holland pilóta bebiztosította második világbajnoki címét a Japán Nagydíjon.
Folytatás két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal!
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 3:01.44.004 | 
| 2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 27.066 mp h. | 
| 3. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrari | 31.763 mp h. | 
| 4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 39.685 mp h. | 
| 5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 40.326 mp h. | 
| 6. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 46.358 mp h. | 
| 7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 46.369 mp h. | 
| 8. | George Russell | brit | Mercedes | 47.661 mp h. | 
| 9. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:10.143 p h. | 
| 10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.782 p h. | 
| 11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:12.877 p h. | 
| 12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:13.904 p h. | 
| 13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:15.599 p h. | 
| 14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.016 p h. | 
| 15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:26.496 p h. | 
| 16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:27.043 p h. | 
| 17. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:32.523 p h. | 
| 18. | Pierre Gasly** | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:48.091 p h. | 
| KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
| Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 0 | |
| Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0 | |
| * 5 másodperces időbüntetés pályalevágás miatt | ||||
| * 20 másodperces időbüntetés a biztonsági autó mögötti sebességhatár átlépéséért | ||||
| 1. | Max Verstappen* | 12 | 14 | 16 | 5 | 366 | 
| 2. | Sergio Pérez | 2 | 9 | 16 | 3 | 253 | 
| 3. | Charles Leclerc | 3 | 9 | 15 | 3 | 252 | 
| 4. | George Russell | - | 7 | 16 | - | 207 | 
| 5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 8 | 15 | 2 | 202 | 
| 6. | Lewis Hamilton | - | 6 | 16 | 2 | 180 | 
| 7. | Lando Norris | - | 1 | 14 | 1 | 101 | 
| 8. | Esteban Ocon | - | - | 13 | - | 78 | 
| 9. | Fernando Alonso | - | - | 12 | - | 65 | 
| 10. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 | 
| 11. | Sebastian Vettel | - | - | 8 | - | 32 | 
| 12. | Daniel Ricciardo | - | - | 6 | - | 29 | 
| 13. | Pierre Gasly | - | - | 6 | - | 23 | 
| 14. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 22 | 
| 15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 13 | 
| 16. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 | 
| 17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 | 
| 18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 | 
| 19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 | 
| 20. | Nicholas Latifi | - | - | 1 | - | 2 | 
| 21. | Nyck de Vries | - | - | 1 | - | 2 | 
| * bebiztosította világbajnoki címét a Japán Nagydíjon | ||||||
| 1. | Red Bull | 619 | 
| 2. | Ferrari | 454 | 
| 3. | Mercedes | 387 | 
| 4. | Alpine-Renault | 143 | 
| 5. | McLaren-Mercedes | 130 | 
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 52 | 
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 45 | 
| 8. | Haas-Ferrari | 34 | 
| 9. | AlphaTauri-Red Bull | 34 | 
| 10. | Williams-Mercedes | 8 | 








