
Karrierje 101. pole pozícióját szerezte meg Lewis Hamilton, aki a nyolcadik alkalommal indulhat az első rajtkockából a Hungaroringen. A hétszeres világbajnok nagy köszönetet mondott a csapattársainak az időmérő után.
„Nagyszerű volt a csapat teljesítménye mindenki részéről ezen a hétvégén, beleértve Valtterit is – vélekedik Hamilton. – Megpróbáltuk jobbá tenni az autót, és folyamatosan fejlesztettük. A srácok a gyárban minden követ megmozgattak, és jó volt látni, hogy minden összejött, szóval nagyon értékelem a támogatásukat.”
Hamiltont a helyszínre kilátogató Verstappen- és egyéb drukkerek nem éppen sportszerűen „üdvözölték” az újabb rajtelsősége megszerzése után, de ezt nem érezte különösebben bántónak a Mercedes versenyzője.
„Őszintén szólva még sosem esett ennyire jól a kifütyülés. Nagyszerű, hogy a csapat kisajátította az első sort, hosszú idő után történt újra ilyen, szóval köszönet jár mindenkinek a gyárban” – mondta Hamilton.
A „fújolással” kapcsolatban Valtteri Bottast is megkérdezték, aki egy kéréssel fordult az így viselkedő személyekhez.
| JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555 | ||||
| 2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012 | ||||
| JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
| 3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826 | ||||
| Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419 | ||||
| AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
| A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
| Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
| Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
| Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza | |||
„Normál esetben nem beszélek ilyen dolgokról, de sok kifütyülést hallottunk az időmérő végén, amit nem értettem. Szeretném, ha ezek az emberek megkérdőjeleznék a viselkedésüket, mert nem fair, amit csinálnak. Sportolókként vagyunk itt, és a lehető legjobban próbálunk teljesíteni abban a sportágban, amit annyira szeretünk. Lewis nagyszerű kört rakott össze, mégis kifütyülték. Tegyük fel magunknak a kérdést ezzel kapcsolatban, mert ez nem helyes és nem igazságos, ráadásul mi sem szeretnénk ilyeneket látni” – kérte Bottas a nézőket.
A Mercedes finn versenyzője a saját teljesítményére is kitért, és bár annak örül, hogy az első sorból rajtolhat vasárnap, úgy érzi, ennél többre is képes lehetett volna.
„Őszintén szólva nem vagyok teljes mértékben elégedett. Veszítettem a ritmusból a közepes gumikon még a Q2-ben, és nem éreztem túl jónak az autó hátulját. Ezután nem volt könnyű visszatérni a pályára és keményen nyomni a lágy abroncsokon. Nem a Q3-as volt a legjobb köröm a hétvégén, de az első sorhoz azért elég volt, és ez jó” – árulta el Bottas.
Nem sikerült túl jól Max Verstappen első gyors köre a mogyoródi időmérő harmadik szakaszában. A Red Bull versenyzője később sem tudott javítani az idején, így csak a harmadik pozícióban zárta a kvalifikációt a Mercedes párosa mögött.
„Kissé visszaesett a teljesítményem a Q2-höz képest – vallotta be Verstappen a leintést követően. – Nem volt ugyanolyan a tapadásom, de nem tudom, hogy a pálya vagy maguk a gumik miatt, és küzdöttem azzal is, hogy ugyanolyan legyen az autóm egyensúlya, mint korábban. Mivel ezen a pályán gyorsan követik egymást a kanyarok, ha nem sikerül az egyik, a következő sem lesz jó, de amúgy is kétlem, hogy meglehetett volna a pole. Ez eddig nem éppen a legjobb hétvégénk, és kissé le vagyunk maradva. Meg kell vizsgálnunk, miért van ez így. Silverstone-ban elég erősek voltak, és tisztában vagyok azzal, hogy a Mercedes új elemekkel érkezett ide, szóval javulnunk kell, hiszen ezzel semmiképpen sem lehetünk elégedettek.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy Hamilton szándékosan tartotta fel a versenyzőit a Q3 végén, hiszen abban reménykedett, hogy a riválisai nem érnek fel időben egy újabb gyors körre az időmérő legvégén – Sergio Pérez esetében végül be is jött a trükközése.
„Lewisnak már volt egy pokoli jó köre, úgyhogy hátráltatta kissé a többieket, hiszen nem akarta megadni a lehetőséget a versenyzőinknek egy sima körre – mondta Horner. – Megvolt a joga ehhez, hiszen jó volt a pozíciója a pályán. Nagy figyelmet szenteltünk a gumik felkészítésének, ami látható volt, ugyanis Max legjobb köre a szabadedzésen sehol sem volt az időmérőshöz képest. Az eredmény bizakodással tölt el minket, hiszen azt mutatja, hogy közel vagyunk a Mercedeshez, már csak fel kell vennünk ellenük a harcot holnap.”
Carlos Sainz Jr. balesete miatt kellett félbeszakítani a kvalifikáció második szakaszát. A Ferrari versenyzője a 14-es kanyarban veszítette el az uralmat az autója felett, majd miután visszanézte a telemetriai adatokat, elmondta, mi is történt.
„Frusztráló volt a baleset, de egyben meglepő is – árulta el Sainz. – Olyan hibát követtem el, amilyet már régóta nem, még én is meglepődtem magamon, így rögtön a garázs felé vettem az irányt, hogy az adatokból rájöjjek, mi történt és mit csinálhattam volna másképpen. Miután ezen túl voltam, kissé megnyugodtam. Öt kilométer per órával lassabban vettem be azt a kanyart, mint az előző körben, de harmincöt-negyven kilométer per órás széllökés ért, miközben a Q1-ben ez az érték még tíz volt. Valószínűleg emiatt lett nagyon túlkormányzott az autóm.”
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.419 | átlag: 209.119 km/ó | 
| 2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.734 | 0.315 mp h. | 
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.840 | 0.421 | 
| 4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.421 | 1.002 | 
| 5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.483 | 1.064 | 
| 6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.489 | 1.070 | 
| 7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.496 | 1.077 | 
| 8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.653 | 1.234 | 
| 9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:16.715 | 1.296 | 
| 10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:16.750 | 1.331 | 
| 11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.871 | 1.221 | 
| 12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.893 | 1.243 | 
| 13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.564 | 1.914 | 
| 14. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.583 | 1.933 | 
| 15. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | idő nélkül | – | 
| 16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:17.919 | 1.705 | 
| 17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.944 | 1.730 | 
| 18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:18.036 | 1.822 | 
| 19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:18.922 | 2.708 | 
| 20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | idő nélkül | – | 
| 1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
| 1. | Verstappen | 1:16.214 | 1. | Verstappen | 1:15.650 | 
| 2. | Hamilton | 1:16.424 | 2. | Norris | 1:16.385 | 
| 3. | Bottas | 1:16.569 | 3. | Gasyl | 1:16.394 | 
| 4. | Sainz | 1:16.649 | 4. | Pérez | 1:16.443 | 
| 5. | Gasly | 1:16.874 | 5. | Alonso | 1:16.541 | 
| 6. | Stroll | 1:17.038 | 6. | Hamilton | 1:16.553 | 
| 7. | Norris | 1:17.081 | 7. | Leclerc | 1:16.574 | 
| 8. | Leclerc | 1:17.084 | 8. | Bottas | 1:16.702 | 
| 9. | Vettel | 1:17.105 | 9. | Ocon | 1:16.766 | 
| 10. | Alonso | 1:17.123 | 10. | Vettel | 1:16.794 | 
| 11. | Pérez | 1:17.233 | 11. | Ricciardo | 1:16.871 | 
| 12. | Ocon | 1:17.367 | 12. | Stroll | 1:16.893 | 
| 13. | Räikkönen | 1:17.553 | 13. | Räikkönen | 1:17.564 | 
| 14. | Ricciardo | 1:17.664 | 14. | Giovinazzi | 1:17.583 | 
| 15. | Giovinazzi | 1:17.776 | 15. | Sainz | idő nélkül | 
| 16. | Cunoda | 1:17.919 | |||
| 17. | Russell | 1:17.944 | |||
| 18. | Latifi | 1:18.036 | |||
| 19. | Mazepin | 1:18.922 | |||
| 20. | Schumacher | idő nélkül | 







