F1: Azok után, amiket én érte tettem... – Pérez kiakadt Verstappenre

Immár George Russell is feliratkozott a Formula–1-es futamgyőzelemmel rendelkezők listájára. A Mercedes versenyzője a pole pozícióból indulva aratott magabiztos győzelmet az interlagosi futamon, pedig elmondása szerint – főleg az utolsó körökben – nem volt annyira könnyű dolga.
„Érzelmi hullámvasút volt ez a szezon, sőt, ez a futam is – vallotta be Russell. – Lewis iszonyú gyors volt, és amikor a végén láttam, hogy bejön a biztonsági autó, azt gondoltam, hogy ez egy nagyon nehéz hajrá lesz. Nagy nyomás alá helyezett, de nagyon örülök, hogy végül enyém lett a győzelem. A levezető körön aztán előjöttek a régi emlékek, amikor először elvittek a szüleim gokartozni és az, hogy mennyi támogatást kaptam a többi családtagomtól, illetve a barátnőmtől, az edzőmtől és a menedzseremtől. Ez a lista igazából végtelen, nem tudok mindenkinek köszönetet mondani, csupán nagyon büszke vagyok.”
Lewis Hamilton is átélt néhány ijesztő pillanatot, ami sokkal rosszabbul is végződhetett volna a Mercedes dupla sikerének szempontjából. A hétszeres világbajnok ugyanis Max Verstappennel csatázott az első biztonsági autós fázis utáni újraindításkor, csakhogy a két autó összeért, aminek következtében több elem is lerepült róluk. Hamilton ekkor azt hitte, ennyi volt számára az interlagosi futam.
| NOVEMBER 11., PÉNTEK | |||||
| 1. szabadedzés: 1. Pérez 1:11.853 | |||||
| Időmérő: 1. Magnussen 1:11.674 | |||||
| NOVEMBER 12., SZOMBAT | |||||
| 2. szabadedzés: 1. Ocon 1:14.604 | |||||
| Sprint: 1. Russell, 2. Sainz, 3. Hamilton | |||||
| NOVEMBER 13., VASÁRNAP | |||||
| A verseny: 1. Russell, 2. Hamilton, 3. Sainz | |||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||
| November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | ||||
„Mit mondhatnék? Mindenki tudja, hogy megy az ilyen Maxszal – mondta a brit versenyző tavalyi vb-riválisáról. – Én abban a pillanatban azt hittem, hogy vége van a versenyemnek, mert az autóm hátulját már nem éreztem ugyanolyannak, mint addig. Az járt a fejemben, hogy miattam nem jöhet össze a csapatnak a kettős győzelem, szóval inkább lementem a fűre, és onnan tértem vissza a pályára. Ezután csak arra tudtam gondolni, hogyan kapaszkodom vissza, és segítek a csapatnak elérni ezt a nagyszerű eredményt.”
Amíg a Mercedes versenyzői a futam hajrájában viszonylag simán autóztak a kettős győzelem felé, a Red Bullnál érdekes beszélgetések hangzottak el a csapatrádión. A közepes gumikon autózó Sergio Pérez ugyanis tempóhátrányban volt az őt követőkkel szemben, így sorban előzték még őt a második újraindítást követően. Utolsóként a csapattársa ment el mellette, ám az volt a megállapodás a Red Bullnál, hogy ha Max Verstappen nem tudja megelőzni Fernando Alondót, visszaengedi Pérezt maga elé.
Csakhogy a kétszeres világbajnok nem tett eleget ennek, sőt, a mérnöke hiába kérte többször is, Verstappen egyértelműen ellenállt az utasításnak. A leintést követően Pérez úgy fogalmazott a csapatrádión, hogy ez megmutatja, milyen ember is valójában a csapattársa, sőt, később is igen negatívan nyilatkozott Verstappenről.
„Végig azt hittem, hogy visszakapom a pozíciót, de nem tudom, Max mit beszélt a csapattal erről. Nekem nincs sok mondanivalóm, de azok után, amiket én érte tettem, ez igazán csalódást keltő. Meglepődtem, hogy ezt csinálta” – mondta Pérez.
A futamot követően Verstappen kissé sejtelmesen nyilatkozott, ugyanis azt nem volt hajlandó elárulni, mivel indokolta csapata előtt a döntését, ám úgy véli, sikerült tisztázniuk az esetet házon belül.
„Megvan rá az okom, amiért ezt tettem, de ezt megbeszéltem a csapattal – szögezte le a holland. – Jó, hogy végre mindannyian leültünk, és átbeszéltük ezt a témát, szóval most már továbbléphetünk. Ha Checónak Abu-Dzabiban segítségre lesz szüksége, ott leszek. Jó, hogy tudtunk erről beszélni, és elmondhattam, most miért nem engedtem vissza magam elé.”
| Már az interlagosi futam első körében be kellett küldeni a biztonsági autót, miután Daniel Ricciardo összeütközött Kevin Magnussennel, s egyik versenyző sem tudta folytatni a futamot. A leintést követően a sportfelügyelők alaposan megvizsgálták a két versenyző „találkozóját”, és végül arra jutottak, hogy Ricciardo tehet mindkettejük kieséséről, így három rajthelyes büntetéssel sújtották az ausztrál pilótát. Ennek értelmében Ricciardo rajtbüntetéssel kezdi meg az abu-dzabi szezonzárót, ami akár utolsó F1-es versenye is lehet. |
Motorcsere miatti rajtbüntetése következtében Carlos Sainz Jr. csak a negyedik sorból vághatott neki a Sao Pauló-i Nagydíjnak, ráadásul stratégiát kellett váltania a futam alatt. A spanyol pilóta nehéz versenyen van túl, de elégedett, hogy végül dobogóra állhatott.
„Úgy érzem, jól visszajöttünk azután, hogy hamar ki kellett állnom és a fékek is túlmelegedtek – vélekedik Sainz. – Sokkal hamarabb át kellett esnem a kerékcserén, mint szerettem volna, és így át kellett állnom a háromkiállásos stratégiára. Valószínűleg ez volt a kevésbé jó stratégia, szóval utána mindent bele kellett adnom. Végső soron jó verseny volt, nem hibáztunk, így a végén járt a jól megérdemelt dobogós helyezés. Ez egy sima, problémamentes verseny volt.”
Nem a Red Bull volt egyébként az egyetlen csapat, amelynél szóba került a csapatutasítás Interlagosban. Akárcsak Pérez, Charles Leclerc is harcban van a világbajnoki tabella második helyéért, így a monacói versenyző azt várta, hogy csapattársa elengedi őt a futam hajrájában.
„Általában nem szoktam ilyeneket kérni, de beszélgettünk a futam előtt, és ezért kérdeztem rá a dologra – árulta el Leclerc. – Valamiért a csapat ekkor már más véleményen volt, de egyelőre nem tudom, mi változott meg. Remélhetőleg Abu-Dzaziban kellően gyorsak leszünk ahhoz, hogy meglegyen a második hely. Bizakodó vagyok, hogy nem maradunk le róla három-négy ponttal.”
| 1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:38.34.044 |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1.529 mp h. |
| 3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 4.051 mp h. |
| 4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.441 mp h. |
| 5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 9.561 mp h. |
| 6. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 10.056 mp h. |
| 7. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 14.080 mp h. |
| 8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 18.690 mp h. |
| 9. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 22.552 mp h. |
| 10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 23.552 mp h. |
| 11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 26.183 mp h. |
| 12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 26.867 mp h. |
| 13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 29.325 mp h. |
| 14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 29.899 mp h. |
| 15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 36.016 mp h. |
| 16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 37.038 mp h. |
| 17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
| KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
| Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 50 | |
| Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 0 | |
| Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0 |
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 14 | 16 | 19 | 5 | 429 |
| 2. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 18 | 3 | 290 |
| 3. | Sergio Pérez | 2 | 10 | 19 | 3 | 290 |
| 4. | George Russell | 1 | 8 | 19 | 3 | 265 |
| 5. | Lewis Hamilton | - | 9 | 19 | 2 | 240 |
| 6. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 9 | 17 | 2 | 234 |
| 7. | Lando Norris | - | 1 | 16 | 1 | 113 |
| 8. | Esteban Ocon | - | - | 15 | - | 86 |
| 9. | Fernando Alonso | - | - | 14 | - | 81 |
| 10. | Valtteri Bottas | - | - | 9 | - | 49 |
| 11. | Sebastian Vettel | - | - | 9 | - | 36 |
| 12. | Daniel Ricciardo | - | - | 7 | - | 35 |
| 13. | Kevin Magnussen | - | - | 6 | - | 25 |
| 14. | Pierre Gasly | - | - | 6 | - | 23 |
| 15. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 14 |
| 16. | Mick Schumacher | - | - | 2 | - | 12 |
| 17. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 12 |
| 18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
| 19. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 4 |
| 20. | Nicholas Latifi | - | - | 1 | - | 2 |
| 21. | Nyck de Vries | - | - | 1 | - | 2 |
| 1. | Red Bull | 710 pont |
| 2. | Ferrari | 514 |
| 3. | Mercedes | 491 |
| 4. | Alpine-Renault | 167 |
| 5. | McLaren-Mercedes | 148 |
| 6. | Alfa Romeo-Ferrari | 55 |
| 7. | Aston Martin-Mercedes | 50 |
| 8. | Haas-Ferrari | 37 |
| 9. | AlphaTauri-Red Bull | 35 |
| 10. | Williams-Mercedes | 8 |








