F1: Azok után, amiket én érte tettem... – Pérez kiakadt Verstappenre

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2022.11.14. 12:55
null
Max Verstappen „engedetlenségét" nem nézte jó szemmel Sergio Pérez (Fotó: AFP)
Formula–1-es pályafutása első győzelmét aratta George Russell a Sao Pauló-i Nagydíjon. A Mercedes versenyzője igencsak elérzékenyült rögtön a leintést követően, még egy-két gyerekkori emlék is megrohamozta. Az élmezőnyből egyébként Russell volt az egyetlen, aki viszonylag sima versenyt teljesített Interlagosban, a Ferrarinál és a Red Bullnál ugyanis még a csapatutasítás is szolgáltatott némi feszültséget. Főleg utóbbi alakulatnál feszültek egymásnak a versenyzők a be nem tartott kéréseket illetően, ám Charles Leclerc sem érti, csapattársa miért nem engedte el őt a futam hajrájában.

 

Immár George Russell is feliratkozott a Formula–1-es futamgyőzelemmel rendelkezők listájára. A Mercedes versenyzője a pole pozícióból indulva aratott magabiztos győzelmet az interlagosi futamon, pedig elmondása szerint – főleg az utolsó körökben – nem volt annyira könnyű dolga.

„Érzelmi hullámvasút volt ez a szezon, sőt, ez a futam is – vallotta be Russell. – Lewis iszonyú gyors volt, és amikor a végén láttam, hogy bejön a biztonsági autó, azt gondoltam, hogy ez egy nagyon nehéz hajrá lesz. Nagy nyomás alá helyezett, de nagyon örülök, hogy végül enyém lett a győzelem. A levezető körön aztán előjöttek a régi emlékek, amikor először elvittek a szüleim gokartozni és az, hogy mennyi támogatást kaptam a többi családtagomtól, illetve a barátnőmtől, az edzőmtől és a menedzseremtől. Ez a lista igazából végtelen, nem tudok mindenkinek köszönetet mondani, csupán nagyon büszke vagyok.”

Lewis Hamilton is átélt néhány ijesztő pillanatot, ami sokkal rosszabbul is végződhetett volna a Mercedes dupla sikerének szempontjából. A hétszeres világbajnok ugyanis Max Verstappennel csatázott az első biztonsági autós fázis utáni újraindításkor, csakhogy a két autó összeért, aminek következtében több elem is lerepült róluk. Hamilton ekkor azt hitte, ennyi volt számára az interlagosi futam.

2. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 11., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:11.853
Időmérő: 1. Magnussen 1:11.674
NOVEMBER 12., SZOMBAT
2. szabadedzés: 1. Ocon 1:14.604
Sprint: 1. Russell, 2. Sainz, 3. Hamilton
NOVEMBER 13., VASÁRNAP
A verseny: 1. Russell, 2. Hamilton, 3. Sainz
A KÖVETKEZŐ FUTAM
November 20., 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

„Mit mondhatnék? Mindenki tudja, hogy megy az ilyen Maxszal – mondta a brit versenyző tavalyi vb-riválisáról. – Én abban a pillanatban azt hittem, hogy vége van a versenyemnek, mert az autóm hátulját már nem éreztem ugyanolyannak, mint addig. Az járt a fejemben, hogy miattam nem jöhet össze a csapatnak a kettős győzelem, szóval inkább lementem a fűre, és onnan tértem vissza a pályára. Ezután csak arra tudtam gondolni, hogyan kapaszkodom vissza, és segítek a csapatnak elérni ezt a nagyszerű eredményt.”

Amíg a Mercedes versenyzői a futam hajrájában viszonylag simán autóztak a kettős győzelem felé, a Red Bullnál érdekes beszélgetések hangzottak el a csapatrádión. A közepes gumikon autózó Sergio Pérez ugyanis tempóhátrányban volt az őt követőkkel szemben, így sorban előzték még őt a második újraindítást követően. Utolsóként a csapattársa ment el mellette, ám az volt a megállapodás a Red Bullnál, hogy ha Max Verstappen nem tudja megelőzni Fernando Alondót, visszaengedi Pérezt maga elé.

Csakhogy a kétszeres világbajnok nem tett eleget ennek, sőt, a mérnöke hiába kérte többször is, Verstappen egyértelműen ellenállt az utasításnak. A leintést követően Pérez úgy fogalmazott a csapatrádión, hogy ez megmutatja, milyen ember is valójában a csapattársa, sőt, később is igen negatívan nyilatkozott Verstappenről.

„Végig azt hittem, hogy visszakapom a pozíciót, de nem tudom, Max mit beszélt a csapattal erről. Nekem nincs sok mondanivalóm, de azok után, amiket én érte tettem, ez igazán csalódást keltő. Meglepődtem, hogy ezt csinálta” – mondta Pérez.

A futamot követően Verstappen kissé sejtelmesen nyilatkozott, ugyanis azt nem volt hajlandó elárulni, mivel indokolta csapata előtt a döntését, ám úgy véli, sikerült tisztázniuk az esetet házon belül.

„Megvan rá az okom, amiért ezt tettem, de ezt megbeszéltem a csapattal – szögezte le a holland. – Jó, hogy végre mindannyian leültünk, és átbeszéltük ezt a témát, szóval most már továbbléphetünk. Ha Checónak Abu-Dzabiban segítségre lesz szüksége, ott leszek. Jó, hogy tudtunk erről beszélni, és elmondhattam, most miért nem engedtem vissza magam elé.”

RICCIARDO NEM ÚSZTA MEG BÜNTETÉS NÉLKÜL
Már az interlagosi futam első körében be kellett küldeni a biztonsági autót, miután Daniel Ricciardo összeütközött Kevin Magnussennel, s egyik versenyző sem tudta folytatni a futamot. A leintést követően a sportfelügyelők alaposan megvizsgálták a két versenyző „találkozóját”, és végül arra jutottak, hogy Ricciardo tehet mindkettejük kieséséről, így három rajthelyes büntetéssel sújtották az ausztrál pilótát. Ennek értelmében Ricciardo rajtbüntetéssel kezdi meg az abu-dzabi szezonzárót, ami akár utolsó F1-es versenye is lehet.

Motorcsere miatti rajtbüntetése következtében Carlos Sainz Jr. csak a negyedik sorból vághatott neki a Sao Pauló-i Nagydíjnak, ráadásul stratégiát kellett váltania a futam alatt. A spanyol pilóta nehéz versenyen van túl, de elégedett, hogy végül dobogóra állhatott.

„Úgy érzem, jól visszajöttünk azután, hogy hamar ki kellett állnom és a fékek is túlmelegedtek – vélekedik Sainz. – Sokkal hamarabb át kellett esnem a kerékcserén, mint szerettem volna, és így át kellett állnom a háromkiállásos stratégiára. Valószínűleg ez volt a kevésbé jó stratégia, szóval utána mindent bele kellett adnom. Végső soron jó verseny volt, nem hibáztunk, így a végén járt a jól megérdemelt dobogós helyezés. Ez egy sima, problémamentes verseny volt.”

Nem a Red Bull volt egyébként az egyetlen csapat, amelynél szóba került a csapatutasítás Interlagosban. Akárcsak Pérez, Charles Leclerc is harcban van a világbajnoki tabella második helyéért, így a monacói versenyző azt várta, hogy csapattársa elengedi őt a futam hajrájában.

„Általában nem szoktam ilyeneket kérni, de beszélgettünk a futam előtt, és ezért kérdeztem rá a dologra – árulta el Leclerc. – Valamiért a csapat ekkor már más véleményen volt, de egyelőre nem tudom, mi változott meg. Remélhetőleg Abu-Dzaziban kellően gyorsak leszünk ahhoz, hogy meglegyen a második hely. Bizakodó vagyok, hogy nem maradunk le róla három-négy ponttal.”

 

A SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. George Russell brit Mercedes 1:38.34.044
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.529 mp h.
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 4.051 mp h.
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 8.441 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 9.561 mp h.
6. Max Verstappen holland Red Bull 10.056 mp h.
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull 14.080 mp h.
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 18.690 mp h.
9. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 22.552 mp h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 23.552 mp h.
11. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 26.183 mp h.
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Red Bull 26.867 mp h.
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 29.325 mp h.
14. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 29.899 mp h.
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 36.016 mp h.
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 37.038 mp h.
17. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Red Bull 1 kör h.
KIESETT MEGTETT KÖR
Lando Norris brit McLaren-Mercedes 50
Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 0
Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 14 16 19 5 429
2. Charles Leclerc 3 10 18 3 290
3. Sergio Pérez 2 10 19 3 290
4. George Russell 1 8 19 3 265
5. Lewis Hamilton - 9 19 2 240
6. Carlos Sainz Jr. 1 9 17 2 234
7. Lando Norris - 1 16 1 113
8. Esteban Ocon - - 15 - 86
9. Fernando Alonso - - 14 - 81
10. Valtteri Bottas - - 9 - 49
11. Sebastian Vettel - - 9 - 36
12. Daniel Ricciardo - - 7 - 35
13. Kevin Magnussen - - 6 - 25
14. Pierre Gasly - - 6 - 23
15. Lance Stroll - - 6 - 14
16. Mick Schumacher - - 2 - 12
17. Cunoda Juki - - 4 - 12
18. Csou Kuan-jü - - 3 - 6
19. Alexander Albon - - 3 - 4
20. Nicholas Latifi - - 1 - 2
21. Nyck de Vries - - 1 - 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull 710 pont
2. Ferrari 514
3. Mercedes 491
4. Alpine-Renault 167
5. McLaren-Mercedes 148
6. Alfa Romeo-Ferrari 55
7. Aston Martin-Mercedes 50
8. Haas-Ferrari 37
9. AlphaTauri-Red Bull 35
10. Williams-Mercedes 8

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik