Lewis Hamilton egyelőre nem igazán találja az összhangot a Ferrarival, a Kínai Nagydíjtól eltekintve – amikor a sprinteseményeken pole pozíciót és győzelmet szerzett – szenved az autóval, főleg egy körön van nagy lemaradásában a csapattársához, Charles Leclerc-hez képest, de nemegyszer rossz irányba megy el a beállításokkal is, ami a vasárnapi szereplését is beárnyékolja. A hétszeres világbajnok már többször elismerte, nagy kihívást jelent a számára az átállás, nehéz megszabadulni a berögzült szokásoktól, és kénytelen teljesen megváltoztatni a vezetési stílusát annak érdekében, hogy ki tudja hozni a maximumot az SF25-ösből.
A brit versenyző a múlt hétvégi Szaúdi GP után már kissé lemondóan is nyilatkozott a helyzete kapcsán, úgy érzi, jelenleg nincs megoldás a gondjaira, hiszen azt sem tudja, pontosan miért kínlódik ennyire a volán mögött, így nagy esélyt lát rá, hogy ez az egész évet nézve már nem is fog változni, ami a saját szavaival fogalmazva fájdalmas lesz. A Red Bull-tanácsadó Helmut Marko szerint Hamilton kétségbeesettnek tűnik, és lélekben inkább már a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2026-os idényt várja, ami a megváltást hozhatja el a számára.
„Valóban kétségbeesettnek tűnik. De úgy gondolom, már a 2026-os versenygépet várja, és abban reménykedik, hogy a Ferrari nemcsak megüti a főnyereményt vele, hanem egyúttal olyan gépet fog építeni, amelyiket jobban is tudja kezelni" – jelentette ki az F1-Insidernek nyilatkozva.
A maranellóikat irányító Frédéric Vasseur ugyanakkor cáfolta azt a feltételezést, hogy Hamilton átmeneti évként tekintene a mostanira, és szerinte az, hogy a versenyzője maga alatt van, csak azt mutatja, hogy milyen erősen ég benne a versenyszellem. „Ez nem egy átmeneti időszak, de az biztos, hogy maga alatt van, miután hatodikként (hetedikként – a szerk.) ért célba, míg a csapattársa dobogóra állt. Őszintén szólva, ezt pozitívumként fogom fel, mert ha elégedett lenne ezzel, egyáltalán nem lenne normális. Ő egy versenyző, egy versengő alkat, a lehető legtöbbet szeretné kihozni abból, amije van, és kétségtelen, hogy csalódott."
„Most együtt kell dolgoznunk és versenyeznünk, és csakis így léphetünk előre. Kétezer százalékig mögötte leszek, támogatni fogom, és már holnap korán reggel nekikezdünk a munkának, hogy okokat és megoldásokat találjunk – mondta a Motorsport Weeknek adott nyilatkozatában még a szaúdi verseny után. – De nem aggódom túlzottan. Ha megnézzük, mit csinált Kínában vagy éppen a bahreini futamon, látható, hogy megvan benne a potenciál. Csak meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, mert nem csak Lewis, hanem a teljes csapat szenved az autó egyensúlyával, valamint a gumikezeléssel is. Ez negatívum, de szerintem a kocsiban is megvan a potenciál, és igyekszünk orvosolni a problémákat."
5. SZAÚDI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 18., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Gasly 1:29.239 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:28.267 |
ÁPRILIS 19., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.489 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.294 |
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |