Bemutatkozott a Ferrari 2024-es autója, az SF-24-es

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2024.02.13. 12:11
Az SF-24-es (Fotó: X/ScuderiaFerrari)
A Formula–1-es Ferrari kedd délben online bemutató keretein belül mutatta meg a 2024-es versenygépét, az SF-24-est.

A Formula–1-es csapatok közül hetedikként a Ferrari tartott leleplezést, a maranellói istálló a tavaly Fioranóban rendezett nagyszabású esemény után visszafogottabb utat választott, és online bemutató keretein belül rántotta le a leplet a 2024-es versenygépéről, az SF-24-esről. 

Arról már az alakulat által korábban megosztott képek is árulkodtak, hogy változhat a dizájn, hiszen a versenyzők egyenruháján, valamint a keréktárcsán is szerepet kapott a sárga, valamint a fehér, miközben eltűnt a korábban használt fekete. Ez a színkombináció a 2024-es autó fényezésén is megmutatkozott, az SF-24-es az elődjéhez képest valamivel élénkebb piros színezést kapott, és a fekete mellett a sárga és a fehér elemek (rajtszámok, csíkok) egészítették ki a dizájnt. 

 

A dizájn mellett az autó külseje és belseje is komoly átalakításon esett át, a csapatfőnök, Frédéric Vasseur már a tél folyamán megosztotta, hogy a gép alkatrészeinek 95 százaléka átalakul 2024-re. Ezt a technikai igazgató, Ernico Cardile is megerősítette. „Az SF-24-essel szerettünk volna teljesen új alapokat teremteni, ezért az autó minden területét újraterveztük, még ha az alapot az előző évi fejlesztési irány jelentette, ami versenyképsebbé tett minket az idény kései szakaszában."

„Számításba vettük, amit a versenyzőink mondtak, és ezeket az ölteteket megvalósítottuk mérnöki szinten azzal a céllal, hogy olyan autót adjunk nekik, amit könnyebb vezetni, és ezáltal könnyebb kihozni belőle a maximumot és a határokat feszegetni vele. Nem húztunk magunk előtt semmiféle tervezési korlátot azon kívül, hogy erős és őszinte versenyautót készítsünk, ami képes ugyanazt nyújtani a pályán, mint amit a szélcsatornában láttunk belőle."

Noha az előző évet szoros versenyben a harmadik helyen záró Scuderia az idén még változatlan pilótafelállással vág neki az évnek, az már a márciusi idénykezdet előtt eldőlt, hogy a mostani lesz az utolsó közös éve Charles Leclerc-nek és Carlos Sainz Jr.-nak. Ugyan eleinte úgy tűnt, a január végén több évre is aláíró monacói után a spanyol is szerződéshosszabbítást kap, szűk két héttel ezelőtt robbant a hír, hogy a hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton érkezik a helyére 2025-től. 

Ami az eredményeket illeti, a Scuderia esetében mindig magasak az elvárások, a tifosi rég élhetett át kimagasló sikereket, így nagy nyomás nehezedik a csapat vállára. Az istálló élére 2023 elején érkező Vasseur ugyanakkor igyekszik reálisan nézni a dolgokat, és már a téli szünetben hangsúlyozta, kizárólag magukra összpontosítanak, és nem is bocsátkozott jóslatokba az idei évet illetően.

 A Ferrari leginkább már a 2026-os nagy szabályváltozásokra készül, ennek érdekében csábított el több fontos szakembert is az ellenfeleitől, valamint igazolta le Hamiltont. 

 
 

Bár a Ferrari volt az egyetlen gárda, amely az egyeduralkodó Red Bull mellett győzelmet ünnepelhetett tavaly, messze kell visszanyúlni az időben a legutóbbi bajnoki sikerekhez. A maranellóiak ugyanis legutóbb 2007-ben Kimi Räikkönen révén szereztek egyéni, míg 2008-ban csapatbajnoki címet, és ha idén sem hódítják el a konstruktőri trófeát, akkor az lesz a valaha volt leghosszabb nyeretlenségi szériájuk az 1983 és 1999 között húzódó sikertelen időszak mellett. 

 
 

Az autóbemutatók sorát a tavaly másodikként záró Mercedes, illetőleg az óriási javulást elérő, és végül negyedik McLaren folytatja február 14-én, míg utolsóként, február 15-én a Red Bull tart leleplezést. 

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik