F1: a Ferrari szerint hülyeség lett volna, ha nem alkalmaz csapatutasítást

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.06.20. 17:35
null
Vassuer elbeszélgetett Leclerc-rel is a szombati időmérőn történtek után (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur tagadta, hogy Charles Leclerc-nek kedveztek volna a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon történt csapatutasítással, és elmondta, butaság lett volna, ha másképp cselekednek.

 

 

A Ferrari a csalódáskeltő szombat után vasárnap talpra állt Kanadában, és két versenyzője, Charles Leclerc és Carlos Sainz Jr. fejenként hat-hat pozíciót javítva a negyedik és az ötödik helyen szelte át a célvonalat. Az erős eredmény mögött az állt, hogy a maranellóiak ragaszkodtak az egykiállásos stratégiához, valamint nem cseréltek kereket a biztonsági autós szakasz alatt.

52. KANADAI NAGYDÍJ
JÚNIUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:13.718
JÚNIUS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.106
Időmérő: 1. Verstappen 1:25.858
JÚNIUS 18., VASÁRNAP
A verseny: 1. Verstappen, 2. Alonso, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 2., 15.00Osztrák Nagydíj, Spielberg
Július 9., 16.00
Brit Nagydíj, Silverstone
Július 23., 15.00Magyar Nagydíj, Mogyoród

Azonban ahhoz, hogy a páros még inkább el tudjon lépni, fontos volt, hogy ne keveredjenek egymással csatába, így noha Sainz a futam 24. körében jelezte, érzése szerint gyorsabb tudna lenni a csapattársánál, néhány körrel később az alakulat Leclerc-nek már azt információt adta, hogy a spanyol nem fogja őt támadni.

Figyelembe véve, hogy az alakulat és a monacói versenyző között volt némi feszültség az időmérőn történtek miatt, egyesek felvetették, a Ferrari így próbált kedvezni Leclerc-nek, azonban a csapatfőnök, Frédéric Vasseur cáfolta, hogy ilyesmi állt volna a háttérben.

Nem, nem arról volt szó, hogy bárkit is védeni szerettünk volna, a verseny azon szakaszában az egy stratégia döntés volt, hogy nyomjuk, és ne veszítsenek időt azzal, hogy egymással harcolnak. Próbáltuk növelni az előnyünket talán (Esteban) Ocon és (Lando) Norris előtt (valójában Ocon és Sergio Pérez előtt – a szerk.), és ha egymással csatáztak volna, azzal időt vesztettünk volna, ami hülyeség lett volna.”

A Scuderia a biztonsági autós szakasz alatt nem állt ki kerékcserére, miután a versenyzők tiszta levegőt szerettek volna maguk előtt. Vasseur elmondta, hezitáltak a döntés előtt, de ez volt a legjobb lehetőségük annak ellenére is, hogy könnyen pórul járhattak volna, ha újra pályára kell gurulni a safety carnak.

Ez egyfajta szerencsejáték volt, hiszen ha tizennyolc körrel később újabb biztonsági autós szakasz következett volna, már nehezebb dolgunk lett volna, de ez volt a helyes döntés, legjobb mód arra, hogy visszazárkózunk.”

A francia szakember kitért a szombati incidensre is, amikor Leclerc nyilvánosan kritizálta a csapatát az időmérőn történt fiaskó után. Mint ismert, a monacói a második szakaszban jelezte, hogy szeretne száraz pályára alkalmas gumikra váltani, ám a csapata nem engedte meg neki, hogy akkor kiálljon cserélni, és arra kérte, fusson egy mért kört a köztes esőgumikon. Leclerc köre nem sikerült túl jól, s mire megkapta a slickeket, újra eleredt az eső, így nem tudott javulni, és kiesett a Q2-ben.

A versenyző a kvalifikáció után elmondta, ennél egyértelműbben nem tudta volna jelezni a Ferrari számára, hogy mit szeretne, és hozzátette, csapata túl sokat hibázik ilyen helyzetekben. A monacói utóbbi megjegyzésével kapcsolatban Vasseur megjegyezte, bár megérti a pilóta csalódottságát, ő nem láthatta a teljes képet.

El kell gondolkozunk az időmérőn történteken. Kedden lesz egy megbeszélésünk, amelyen megvitatjuk. Mindig lehet jobb munkát végezni, de az is igaz, hogy nem mindig az a legjobb benyomás, ami tíz másodperccel a kvalifikáció után születik meg. Jót beszélgettünk Charles-lal, és teljes képet adtunk neki a helyzetről, arról, hogy pontosan mi történt, és sokkal nyugodtabb volt.”

„Az eső érkezett, és azt akartuk, hogy a versenyzőink minél hamarabb fussanak mért kört. Ha az első kör után visszajön a bokszba, a lágy gumikon legalább két kör kellett volna ahhoz, hogy elérje a megfelelő hőmérsékletet, és azzal nagyjából öt perccel későbbre tolódott volna az első gyors kör. Nem lett volna helyes stratégia.”

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik