F1: tesztek, utazás, étkezés – kisokos a zárt kapus Magyar Nagydíjról

Nézők
 Amikor néhány hónappal ezelőtt a sorozat irányítóinak a lehető  legkörültekintőbben ki kellett alakítaniuk az új versenynaptár első  részét, a járványhelyzet világszerte még mindig annyira súlyos volt,  hogy szóba sem kerülhetett a szurkolók beengedése a helyszínekre. Noha  azóta több helyen enyhültek a szabályok, és néhány sporteseményt már meg  lehetett rendezni nézők előtt, a szerződéskötéskor kőbe vésett  megállapodástól már nem lehet eltérni. Ez azt jelenti, hogy a hétvégén  senki sem ülhet fel a lelátókra.
| JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
| 2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
| JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
| Időmérő: 15.00–16.00 | |||
| JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
| A verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja:  15.10 | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
| Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
| Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Létszám
 A hét végén kizárólag azok tartózkodhatnak a Hungaroring területén, akik  munkájuk kapcsán előzetesen megkapták az engedélyt. A pálya  személyzetével, a maroknyi médiaképviselővel, a teljes F1-es, F2-es,  F3-as és Porsche-szuperkupa mezőnyével ez összesen 1800 főt jelent, ami  nagyjából az egyharmada az eddigi létszámnak. Sem a csapatok, sem az F1  nem hívhat vendégeket, ahogy az istállók marketingszemélyzete is otthon  maradt. Egy F1-es csapat 80 fővel képviselteti magát, ebből 60-an  dolgoznak az autón.
A helyszín biztosítása
 A pálya biztosítását a Hungaroring irányítási központja, valamint a  rendőrség és más hivatalos szervek végzik. Ezúttal más jellegű feladatok  hárulnak az illetékesekre, hiszen nem a bent lévő tömeget kell kezelni,  hanem megakadályozni, hogy bárki tiltott területre lépjen be. A  környező utakat lezárják, a részletekről a rendőrség honlapján lehet  tájékozódni.
Vírustesztek
 Akik jogosultak a belépésre, csak akkor mehetnek a Hungaroring  területére, ha fel tudnak mutatni öt napnál nem régebbi, negatív  koronavírustesztet. Az érintkezések gyakoriságától függően ugyanakkor  különböző zónákat is kialakítanak, így a kockázatosabbnak ítélt  szakaszokon tevékenykedőket gyakrabban is tesztelik. A Hungaroringnek  megállapodása van az ITM-mel és a SOTE-val a személyzet teszteléséről,  míg a nemzetközi kontingenst az FIA által kijelölt cég ellenőrzi.  Pozitív teszt esetén az érintettet azonnal elkülönítik, és  kontaktkutatás segítségével megvizsgálják, kivel érintkezett előtte.
Egészségügyi szabályok
 Az FIA több mint 70 oldalas dokumentumot készített az egészségügyi  szabályokról, melyek irányelvnek tekintendők minden helyszínen. Alapvető  előírás a folyamatos maszkviselés, a rendszeres kézfertőtlenítés, a  megfelelő távolság tartása és az egyirányú közlekedési folyosók  tiszteletben tartása. Ezen felül minden csapat külön „buborékot” képez,  sőt még istállón belüli alegységeket is kialakítottak. A különböző  buborékokba tartozó emberek elvileg nem érintkezhetnek a másikkal,  Spielbergben viszont bebizonyosodott, ennek betartása nagyon nehézkes.
Külföldiek utazása
 Amikor kijelölték az első nyolc 2020-as helyszínt, kőbe vésett  szabálynak tartották, hogy a nagydíjakon résztvevőknek szigorúan tilos a  repülőtéren, a szálláshelyen és a pályán kívül tartózkodniuk. Idővel  több országban enyhültek az általános szabályok, és a gyakorlat  Spielbergben is azt mutatta, hogy az osztrákok kivételt biztosítottak a  nagydíjra érkezőknek az utazási korlátozást illetően. A Magyar Nagydíj  idején viszont a brit és az EU-n kívüli állampolgárok is csak a pályán  és a saját hoteljükben lehetnek.
Étkezés
 Amíg a csapatok minden európai helyszínre magukkal hurcolták hatalmas  motorhome-palotáikat, saját konyhájukban, saját személyzettel oldották  meg az étkezést. Ezúttal viszont nincs erre lehetőség, hanem az az  osztrák cég készíti az ebédet és a vacsorát, amely átlagos esetben a  Paddock Club vendégeit látja el. A reggelit mindenki a szálláshelyén  fogyasztja el, így saját konyha nélkül is megoldható az étkezés.
Szállás
 A minél kevesebb érintkezés érdekében a csapatok külön hotelekben, de  legalábbis külön szinteken szállnak meg, és a korábbi gyakorlattól  eltérően minden egyes csapattagnak saját szobát biztosítanak. A  tehetősebbek saját lakóbuszukban töltik a nagydíjhétvégét a pálya  területén.
Média
 A sajtó képviselői csupán nagyon korlátozott számban léphetnek a pálya  területére, ráadásul a szabályok annyira ellehetetlenítik az érdemi  munkavégzést, hogy erősen kérdéses a helyszíni jelenlét értelme. Az  állandó akkreditációval rendelkező újságírók közül 21 kapott bebocsátást  a Magyar Nagydíjra, de egyikük sem hagyhatja el a sajtótermet, miközben  a sajtótájékoztatókon is pontosan ugyanazt látják, hallják, mint akik  az online közvetítést nézik. A helyszínen dolgozó nyolc tévéstáb  hajszállal jobb helyzetben van, mert ők legalább lemehetnek a paddockba,  és tisztes távolságból ugyan, de saját interjúkat is készíthetnek a  pilótákkal. 








