Seidl a McLaren-vezérigazgató Zak Brown korábbi nyilatkozatát erősítette meg ezzel, az amerikai szakember ugyanis azt mondta, a jelenlegi tízből akár négy csapat is a megszűnhet, ha a mostani krízist nem kezelik megfelelően.
„Azt gondolom, hogy az a helyzet, amiben most vagyunk, az utolsó figyelmeztetés” – fogalmazott szerdán Seidl.
„A sportágunk már jó ideje egészségtelenül működött, és nem volt fenntartható, s most elérkezett egy olyan ponthoz, ahol drasztikus változtatásokra van szükség” – hangsúlyozta.
A csapatfőnök hozzátette, nem lát arra utaló jelet, hogy a Formula–1 jövőre már ne létezne, ugyanakkor óriási a veszélye annak, hogy istállók mennek tönkre, ha nem hoznak azonnali, döntő jelentőségű intézkedéseket.
A Formula–1-es csapatok korábban már megegyeztek abban, hogy jövőre 150 millió dollár lesz az a költségvetési határ, amelyhez minden istállónak tartania kell magát. Ez még mindig több, mint néhány kisebb csapat éves büdzséje, de jóval alacsonyabb, mint amennyiből a Mercedes, a Ferrari, vagy a Red Bull működik. Tárgyalások zajlanak arról, hogy ezt a költségvetési határt 100 millió dollárra csökkentsék, ebből Seidl szerint még mindig előállíthatók lennének a világ leggyorsabb versenyautói.
„Úgy vélem, ez egy olyan összeg, amelyből pontosan úgy lehet működtetni egy F1-es istállót, ahogyan azt látni szeretnénk” – tette hozzá.
A Formula–1-es világbajnokság idei szezonja a koronavírus-járvány miatt nem kezdődött el, kilenc versenyhétvége maradt el, jelenleg a június 28-ra kiírt Francia Nagydíj sorsa még bizonytalan, de vélhetően halasztani kell, míg a következő állomás Ausztriában lenne július 5-én. A nyári szünetet előrehozták augusztusról, a csapatok központjai jelenleg nem működnek, a legtöbb istálló szabadságra küldte a dolgozóinak jelentős részét.
Az F1 irányítói abban reménykednek, hogy a nyár folyamán elkezdődhet az idény, és így – akár zárt kapuk mögött – 15-18 futamos lehet a 2020-as szezon, amely az újévbe is átnyúlhat. A jövő esztendőre tervezett jelentős szabályváltoztatások bevezetését 2022-re halasztották, így a csapatok az idei autókat használják majd jövőre is.
A Magyar Nagydíj augusztus 2-i dátummal szerepel a versenynaptárban.