F1: költségvetési plafont tervez 2021-től a Liberty

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2019.06.07. 22:13
Számos 2021-es szabálytervezetet ismertetett Kanadában a Formula–1-et irányító Liberty Media. Talán a legfontosabb, hogy a sport és a technikai szabályzat mellé harmadik szabálycsoport is érkezik, amely a sportág gazdasági rendszerét írja elő.

A Liberty a Honda, a Brawn és a Mercedes korábbi pénzügyi vezetőjét, Nigel Kerrt bízta meg, hogy állítsa össze a szabálytervezetet. A Liberty gazdasági igazgatói pozícióját betöltő üzletember költségvetési plafont álmodott meg, amely 2021-től 2025-ig évente 175 millió dollár lenne. Ebben az összegben nem szerepel a pilóták fizetése, a marketing kiadások összege, valamint a motorokra fordított pénz.

A nagy csapatok évente 220-250 millió dollár közötti költségvetéssel dolgoznak, ebből kell valamelyest visszavenniük. A költségvetési plafont szorgalmazó kis csapatok 150 millió dolláros határt szerettek volna, de abba a gyári istállók nem mentek volna bele.

A Liberty bízik benne, sikerül kidolgozni egy olyan rendszert, amely átláthatóvá teszi az istállók költségvetését.

Szóba került egy olyan ötlet is 2021-re, amely szerint a csapatok a szabadedzések megkezdése után nem állíthatnak az autóikon. Ezzel együtt a gépátvételre csütörtök helyett péntek délelőtt kerülne sor, a két pénteki szabadedzés pedig délután lenne. Az időmérőn és a versenyen ugyanazokkal a beállításokkal kellene menni, mint az első tréning megkezdésekor – ez a csapatoknak nagyon nem tetszik, hiszen nehezen lehetne ellenőrizni, és rengetegen vállalnának be büntetést, amivel a nézőket összezavarnák.

Jelenleg a kerékfelfüggesztés beállításait fagyasztják be, de csak az időmérő előtt. Az időmérő után már csak nagyon kevés változtatást lehet végrehajtani az autókon.

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
3 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
4 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
5 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
8 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
9 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
10 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
11 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
11 órája
Ezek is érdekelhetik