F1: már 2019-ben érkezhet a négyszakaszos időmérő

Vágólapra másolva!
2018.10.03. 11:02
Újabb ötlet merült fel a Formula–1 időmérőjének megreformálására. A tervek szerint 2019-ben a három szakasz helyett már négyet fog felölelni a kvalifikáció, miközben a pole pozíció sorsáról a tízperces Q4 fog dönteni.

Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója támogatja az új kvalifikáció bevezetését, amely bár további egy etappal bővülne, az egyes szakaszok között mégis kevesebb lenne szünet, miközben négy-négy versenyző esne ki az első három szekció végén.

Ennek eredményeként a tízperces Q4-ben már csak 8 autó venne részt, így nem az első tíz pilótának, hanem az első nyolcnak kellene majd az előző etapban használt gumin rajtolnia a futamon, vagyis a középmezőny a 11–12. pozíció helyett a 9–10-et célozná be, ezzel elkerülve a szingapúri időmérő második szakaszában tapasztalt érdektelenséget.

Ugyanis a középmezőny a szabad gumiválasztás miatt jelenleg nem kíván bejutni a Q3-ba, hiszen a top10-es rajtolók hátrányba kerülnek a másnapi versenyen, így egy tizenegyedik hely sokkal többet ér, mint egy tizedik.

„Múlt héten már szót ejtettünk az új javaslatról a Stratégiai Csoport ülésén, és személy szerint nekem tetszik az ötlet, igaz, nem rajtam fog múlni” – mondta Whiting, ám nem mindenki ért egyet az FIA versenyigazgatójával, a McLaren sportigazgatója, Gil de Ferran úgy véli, a négyszakaszos időmérő torzítaná az erősorrendet.

„Azt akarom látni, hogy a leggyorsabb versenyző szerez pole pozíciót. Ilyen szempontból a jelenlegi változatnál nem is lehetne jobb” – jelentette ki, arra utalva, hogy az élcsapatok versenyzőinek az új kvalifikációs formátum értelmében már három jó kört kell teljesítenie ahhoz, hogy egyáltalán megküzdhessen a rajtelsőségért. Tehát nagyobb esély nyílna arra, hogy egyes pilóták hibáznak, vagy egy topgárda rosszul időzít, így pedig a vártnál korábban búcsúzik az időmérőn.

Legfrissebb hírek

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
1 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
2 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
3 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
6 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
6 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
11 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
14 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
Tegnap, 1:12
Ezek is érdekelhetik