A csapat technikai igazgatója, Andrew Green nemrég beismerte, a Force India Spanyolországban érte el azt a szintet, amelyen a 2018-as idénynyitón kellett volna lennie. A gárda azóta többek között egy új első vezetőszárnyat is tesztelt, de azt még nem vetette be élesben, hiszen előbb az autó vezethetőségén kell javítani.
MÁJUS 24., CSÜTÖRTÖK |
11.00–12.30: 1. szabadedzés |
15.00–16.30: 2. szabadedzés |
MÁJUS 26., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
MÁJUS 27., VASÁRNAP |
15.10: a verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
„A leginkább a leszorítóerő jelenti a problémát, ami ahhoz vezet, hogy túl sok kompromisszumot kell kötnünk az autó egyensúlyával kapcsolatban” – vallotta be Sergio Pérez az Autosport azon kérdésére, hogy mi a legnagyobb gond az idei konstrukcióval.
„Nagyon szoros csatában vagyunk a Haasszal, a Renault-val és a McLarennel. Ha bármennyit is előre tudunk lépni egy hétvégén, akkor az azonnal meglátszik az eredményeken. Bár kicsik a különbségek, úgy vélem, még mindig mi vagyunk a négyes csoport végén” – vázolta fel a jelenlegi erősorrendet.
Pérez ezt követően kiemelte, bár Spanyolországban előrelépett az alakulat, mégis kellettek más istállók problémái ahhoz, hogy ilyen jó helyezést ért el.
„Legyőztük a Haast, a McLarent és a Renault-t, olyan csapatokat, amelyek gyorsabbak voltak nálunk. Emellett a tabellán is sokkal jobban állunk, mint egyébként kellene. Remélhetőleg csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat” – vallotta be őszintén.
A mexikói pilóta csapattársa, Esteban Ocon eközben csupán egyetlen pontot szerzett az idényben, amihez az is hozzájárul, hogy a Circuit de Catalunyán olajproblémák miatt kellett lemondania egy top 10-es pozícióról.
„A spanyol kvalifikáción nem volt túl jó a tempónk, a futamon azonban már versenyképesebbek voltunk, amit jól jelez, hogy mindketten az első tízben zárhattunk volna.”
Ocon ezután a középmezőny szoros csatájára is kitért, szerinte a fejlesztési verseny lesz a döntő.
„A megfelelő fejlesztések bevetése a kulcs, mivel nem minden újdonság működik jól. Ha hatékonyak tudunk lenni a következő futamokon, azzal sokat léphetnénk előre” – osztotta meg csapata célját a francia.