Mind Fernando Alonsót, mind Stoffel Vandoorne-t tizenöt hellyel hátrasorolják az Azerbajdzsáni GP-re, ugyanis autóikban turbót és MGU-H egységet (hőenergia-visszanyerő rendszer) kell cserélni. Utóbbi a Honda-erőforrás egyik gyenge pontja, a spanyolnak és a belgának már a hatodikat szerelik be belőle az 2017-es szezonban. Alonso mellesleg új belső égésű motort is kap, de ebből az egységből egyelőre nem lépte át a megengedett mennyiséget.
Egyik McLaren-pilóta számára sem ez az első ilyen eset idén – igaz, Alonso monacói büntetését az őt helyettesítő Jenson Button töltötte le –, Stoffel Vandoorne pedig már meg sem lepődik azon, hogy így indul számukra egy versenyhétvége.
„Már a hétvége kezdetén kaptunk néhány rajtbüntetést, ami nem ideális, ám jelenleg ilyen helyzetben vagyunk – ismerte el a belga. – Megpróbáljuk kihozni a maximumot a hétvégéből, a gyakorlás során nagyobb hangsúlyt helyezünk a versenytempónkra, és megkísérlünk kicsit taktikázni a futamon. Nehéz megmondani, hogy az új elemek javíthatnak-e a teljesítményünkön. Ez inkább a Hondán múlik, de kétlem, hogy sokat változna a tempónk."

Marko: Bebizonyítottuk, hogy Horner mindenről hazudott

Lando Norris Taskentben átvette az F1-es világbajnoki trófeát

F1: a Honda győzelemre tör az Astonnal

F1: Helmut Marko az év végén távozik a Red Bulltól – hivatalos

F1: Norris az egyes rajtszámra vált


