F1: a Ferrari-főnöknek már nem elég a közeledés

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.11.25. 10:06
A hét végén szépen csendben befejeződik a Formula–1 2015-ös idénye, amely még a tavalyihoz képest sem volt izgalmas, nemhogy az öt évvel ezelőttihez, amely előtt három istálló négy pilótájának volt matematikai esélye a vb-cím elhódítására Abu-Dzabiban. Most az a legizgalmasabb kérdés, hogy Valtteri Bottas vagy Kimi Räikkönen lesz a negyedik az egyéniben...

Lewis Hamilton és Nico Rosberg furcsa, inkább gyerekes ellenségeskedése jelentett még némi érdekességet az elmúlt hetekben, de a Ferrari csapatfőnöke szerint ez jövőre nem így lesz.

A 7. ABU-DZABI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja
Magyar idő szerint. Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

„Mit várok 2016-tól? Nem azt, hogy közelebb legyünk a Mercedesekhez, hanem azt, hogy előttük legyünk – mondta Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke Abu-Dzabiban. – Nem akarok pökhendinek tűnni, de az idén közelítettünk, jövőre pedig előttük kell lennünk. Niki Lauda szerint már most olyan jó a motorunk, mint a Mercedesé, amit kétlek, de nyilván erősödünk, ami a motorfejlesztési részlegünk érdeme. A szabályok megakadályoztak a nagyobb változtatásokban, de jövőre újabb lépést teszünk, minden téren javítunk az autón.”

Természetesen nem csak a Ferrari tervezi a jövőjét, a Force India, a Sauber és a Manor Bernie Ecclestone-nál kopogtatott, hogy előleget kérjen a 2016-os FOM-jutalmából, amelyet alapból februártól novemberig utal Bernie Ecclestone, így decemberben és januárban nehezebben gazdálkodnak az istállók. A Force India kérését már elfogadta a sportág vezetője, a Sauber és a Manor ezt követően jelentkezett.

A kiscsapatok anyagi szempontból továbbra is borotvaélen táncolnak, és nem kaptak jó hírt az FIA-tól a 2017-re tervezett olcsómotor-projektről. A Jean Todt és Bernie Ecclestone által kiírt tenderre négy gyártó jelentkezett, köztük a Mecachrome, az Ilmor és az AER (a sokat emlegetett Cosworth nem), de a héten Párizsban az F1-es szabályalkotó testület elutasította az olcsóbb, hangosabb és a gyártókéval közel azonos teljesítményű hajtóműről szóló szabályt.

A négy jelenlegi motorgyártó (Ferrari, Mercedes, Renault és Honda) megígérte, hogy január közepéig előáll egy olyan ötlettel, amely 2017-től lehetővé teszi, hogy a kiscsapatok olcsóbb motorokat kapjanak.

Közben a Volkswagen új igazgatója, Matthias Müller ígéretet tett arra, hogy a vállalat nem korlátozza a motorsportra szánt büdzsét a nemrég kirobbant dízelbotrány miatt. Bár a cégcsoport elemzői várakozások szerint mintegy 40 milliárd eurós kiadásra kényszerül az általa elkövetett csalássorozatok miatt, az autósportra marad pénz – azt viszont még korai lenne megtippelni, hogy ez az F1-es tervek újraélesztését is jelentheti-e.

Legfrissebb hírek

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
15 perce

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
1 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
2 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
5 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
5 órája

Újabb Ferrari-siker: Robert Kubicáék nyerték meg a Le Mans-i 24 órást

Egyéb autó-motor
8 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
10 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
12 órája
Ezek is érdekelhetik