Lewis Hamilton átvette az irányítást Belgiumban, ahol a második szabadedzésen hat tizeddel volt gyorsabb csapattársánál, Nico Rosbergnél. A Mercedes egyelőre kiemelkedik a mezőnyből, az egyetlen, aki közel tud kerülni az „ezüstnyilakhoz”, Fernando Alonso a Ferrarival, amelynek átalakított hűtőrendszere 15 plusz lóerőt jelent, ez pedig Spa-Francorchamps-ban nem elhanyagolható, talán épp elég ahhoz, hogy a Ferrari a dobogóért küzdhessen.
A Ferrari fő riválisa a Mercedesek mögött a Williams lesz, és a McLaren is gyorsnak tűnik Jenson Buttonnal. Csakhogy szombaton változhat a kép, a Williams rendszerint képes feljebb kapcsolni pár fokozattal az első nap után, míg a többiek számára ez nem könnyű a Mercedest üldöző bolyban.
A másik Ferrariban Kimi Räikkönen rengeteget szenvedett, hol a motorral volt gondja, hol az autó egyensúlya nem volt megfelelő. Frusztráció hallatszott a szavaiból, ő főleg Spában nem szokott hozzá, hogy reménytelen legyen a helyzete.
A Red Bullnál még nagyobb volt a baj, Daniel Ricciardo szenvedett a kocsival, míg Sebastian Vettelnek esélye sem volt arra, hogy elinduljon, teljesen szétkapták az autóját motorcsere miatt. A világbajnoki címvédő istálló nem sokat várt ettől a versenyhétvégétől, nem is nagyon görcsöltek rá a történtekre.
Az edzést kétszer meg kellett szakítani, előbb Pastor Maldonado csapta a falnak a Lotusát úgy, hogy utána kivizsgálásra kórházba kellett szállítani, majd Esteban Gutiérrez csúszott meg a Blanchimont-kanyarban, és fulladt le a külső bukótérben – a lehető legveszélyesebb helyen.
Folytatás szombaton 11 órakor a 3. szabadedzéssel – az időjósok szerint 70 százalék esély van arra, hogy esni fog az időmérőn.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:49.189 | átlag: 230.924 km/ó | 26 kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:49.793 | 0.604 mp h. | 28 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:49.930 | 0.741 | 19 |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:50.327 | 1.138 | 24 |
5. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:50.659 | 1.470 | 31 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:50.677 | 1.488 | 26 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:50.725 | 1.536 | 25 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:50.977 | 1.788 | 16 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:51.074 | 1.885 | 31 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:51.077 | 1.888 | 26 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:51.383 | 2.194 | 26 |
12. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:51.450 | 2.261 | 29 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:51.573 | 2.384 | 28 |
14. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:52.196 | 3.007 | 25 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:52.234 | 3.045 | 18 |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:52.776 | 3.587 | 23 |
17. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:53.955 | 4.766 | 7 |
18. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:54.040 | 4.851 | 18 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:54.050 | 4.861 | 30 |
20. | André Lotterer | német | Caterham-Renault | 1:54.093 | 4.904 | 24 |
21. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | idő nélkül | 2 | |
Sebastian Vettel (német, Red Bull-Renault) nem vett részt az edzésen. |
AZ EDZÉS PERCRŐL PERCRE
15.30 Vége az edzésnek, Hamilton volt a leggyorsabb Rosberg és Alonso előtt.
15.25 Alonso kiszállt az autójából, miközben a Mercedesek és Bottas az utolsó néhány körre a közepesen kemény gumikra váltott.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, Chilton mégis visszaül a Marussiába |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
15.18 A finn csak pár századot javított a lágy gumikon korábbi legjobbjához képest, a 15. helyen áll.
15.15 Räikkönen csalódottan jött vissza a boxba. „A hátulja rémes, nagyon rossz” – mondta a rádión. Lágy gumikon megy vissza.
15.09 A finn lassan köröz a közepesen kemény gumikon, ellenőrzi, minden rendben van-e a motorral.
15.05 Miközben a többiek a nehéz autós versenyszimulációba kezdtek, Räikkönen is kijött a boxból.
14.59 Ricciardo a lágy gumikon a 8. helyre jött fel Kvjat és Magnussen közé. Az ausztrál alatt nagyon bizonytalan a Red Bull.
14.56 Az eddig látottak alapján úgy tűnik, a McLaren veheti át a Red Bull helyét a Mercedes mögötti csatában a Ferrari és a Williams ellen. Ricciardo elindult, megmutathatja, kell-e számolni a világbajnok csapattal.
14.53 Hamilton, Rosberg, Alonso, Massa, Button, Bottas, Kvjat, Magnussen, Hülkenberg, Vergne az első tíz sorrendje. Ricciardo és talán Räikkönen még bejöhet a tízbe, ha autója megjavítása után lágy gumis gyors kört fut.
14.51 Ricciardo ismét az autóban, talán hamarosan elindulhat. Négy kör megtétele után a 15. helyen áll.
14.48 Hamilton 1:49.189 perccel az élen, Rosberg elrontott egy kanyart, ez magyarázat lehet a hattizedes különbségre. Alonso szintén 1:50-en belül, a 3. helyen. Massa a 4. a Williamsszel.
14.47 Rosberg 1:49.793-mal az élre állt. Ricciardo Red Bulljának a fékjét szerelik.
14.46 Bottas 18 ezreddel elmaradt Buttontól, de így is második a Williamsszel.
14.45 Jönnek a Mercedesek a lágy gumikon.
14.43 Sutil a negyedik volt a Sauberrel, de Kvjat bejött a 2. helyre. Räikkönen a keményebb gumikon a 15. helyre jött be, de szóltak neki, hogy valami nem stimmel a motorral, szerelni kell az autóját.
14.41 Magnussen 1:51.074-et ment, az élre állt. Button megelőzte 1:50.659-cel.
14.40 Magnussen lágy gumikon kezdte meg gyors körét. 1:52.6-tal áll a közepesen keményeken. Button és Grosjean is a lágy gumikon száguld.
14.37 Räikkönen az elsők között a pályán, várhatóan megfutja első mérvadó gyors körét.
14.36 Ismét újraindult az edzés, amely jóval mozgalmasabb, mint az első. A pilóták elkezdték feszegetni a határokat, és sok versenyzőn kifog a pálya.
A helyszín: Spa-Francorchamps A pálya hossza: 7004 méter Kanyarok száma: 19 (10 bal és 9 jobb) A verseny hossza: 44 kör (308.052 km) Gumitípusok: közepesen kemény, lágy |
Körrekord: 1:44.503 (Jarno Trulli, Toyota, 2009) Tavaly pole pozíció: 2:01.012 (Lewis Hamilton, Mercedes) Tavalyi leggyorsabb kör: 1:50.756 (Sebastian Vettel, Red Bull) Tavalyi dobogó: 1. Sebastian Vettel (Red Bull), 2. Fernando Alonso (Ferrari), 3. Lewis Hamilton (Mercedes) |
A Belga GP helyszínei: Spa-Francorchams (46), Zolder (10), Nivelles (2) Győzelmek a pole-ból Spában: 15 Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Michael Schumacher (1996) 16. Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Räikkönen 4, Vettel 2, Hamilton, Button |
IDŐJÁRÁS. Hűvös idő lesz az Ardennekben, legfeljebb 15 fokos levegővel. Esőt szombatra jósolnak, a 3. szabadedzést és az időmérőt is vizes pályán rendezhetik meg, de ugyebár Spában nehéz megjósolni, mikor esik és mikor nem. |
14.35 Hamilton, Alonso, Rosberg, Massa, Button, Kvjat, Magnussen, Hülkenberg, Bottas, Sutil, Ricciardo, Vergne, Grosjean, Pérez, Gutiérrez, Bianchi, Ericsson, Lotterer, Chilton a sorrend. Räikkönen még nem ment igazi mért kört, Maldonado és Vettel nem is fog.
14.30 Gyors szakaszon áll az autó a külső íven, piros zászló. A mexikói szerint váltóhiba történt a Blanchimont-ban – gyanítjuk, ez már a megcsúszás következménye, mint okozója.
14.29 A levegő 16, az aszfalt 32 fokos. Gutiérrez megpördült a 17-es kanyarnál, az aszfaltozott bukótéren megállt, de lefulladt az autója
14.28 Ricciardo a hosszú egyenes végén, az 5-ös kanyarban nem tudott befordulni, áthajtott néhány fekvőrendőrön.
14.27 Hamilton 1:51.276-tal visszavette a vezetést. A csapatok nem tartanak az esőtől, az összes autón közepesen kemény gumi van, a lágyakat későbbre tartogatják.
14.26 Chilton ismét a pályán, de nehezen irányítható az autója. Legalább a turbó problémái helyrejöttek.
14.22 Alonso 1:51.693-mal megelőzte a Mercedest, ezzel is alátámasztja azokat az elképzeléseket, hogy a Ferrari motorja erősebb, mint korábban, legalábbis többet ki lehet hozni belőle az átalakított hűtőrendszernek köszönhetően. A spanyol még sohasem nyert Belgiumban.
14.20 Hamilton 1:51.989-cel az élen.
14.17 A mezőny nagy része a pályán. Horner megerősítette, hogy Vettel nem megy ki,elektronikai hiba miatt megrongálódott a motor. A Red Bull felkészült rá, hogy Vettel legalább egy büntetést kap majd a motorok miatt az idény hátralévő részében.
14.15 Újraindult az edzés. A szakértők szerint műszaki hiba történhetett a Lotusszal, ekkorát nem lehet hibázni.
14.14 Az ismétlést megnézve elég amatőr hiba volt ez Maldonadótól, akitől többek között Sébastien Ogier ralivilágbajnok sincs elragadtatva.
14.11 „A kerékvetőre futott, nem tudott visszajönni a pályára, a rázókő elirányította az aszfalttól, a fűre került, és még onnan sem sikerült visszajönnie, túl sokáig haladt a füvön. Furcsa ez a baleset” – mondta a Sky Sportsnak Christian Horner, a Red Bull nyári szünetben szakállat növesztő csapatfőnöke.
14.09 Magnussen 1:52.677-tel kezdett, miközben Maldonado odacsapta az autóját a 10-es kanyar előtt. Túlságosan kiszélesítette a pályát, a füvön megcsúszott az autó. Piros zászló.
14.05 Többen kimentek a pályára, Magnussen mért körbe is kezdett. Chilton a boxban, a turbójával vannak gondok.
14.03 A délelőtti edzést kihagyó Chilton ment ki elsőként a pályára. Nagy megkönnyebbülés lehet neki, hogy mégis versenyezhet a hétvégén.
14.02 Vettel éppen azt fejtegette az edzések előtt, hogy igazságtalan összevetni a teljesítményét Daniel Ricciardóéval, neki ugyanis sokkal több műszaki hibája volt, mint ausztrál társának, aki már két versenyt is nyert 2014-ben.
14.00 Elindult az óra, egyelőre csend van. Vettel autójában motort kell cserélni, a német valószínűleg később sem jön ki a pályára a Red Bull-lal.
13.59 Ha az időjárás engedi, a közepesen kemény gumik után a lágy Pirellik is felkerülnek az autókra.
13.58 Sötétebbek a felhők, mint délelőtt, ebből még csapadék is lehet az edzés alatt.
13.53 Ezen az edzésen már az a 22 pilóta ül az autóba, aki elrajtol a vasárnapi versenyen. Azaz Gutiérrez visszaült a Sauberbe, Chilton pedig a Marussiába. Lotterer maradt a Caterhamben, ott nincs fordulat, Kobajasi pihen a hétvégén.
13.50 A Ferrari jó kezdésében semmi meglepő sincs, Fernando Alonso a 3., Kimi Räikkönen az 5. helyen zárta a délelőtti tréninget. A Scuderia az első szabadedzéseken rendszerint így kezd, mégis visszaesik általában a hétvége további részén. Egyesek azonban azt sejtik, hogy Spában nem feltétlenül lesz így, az F14T-n ugyanis átalakították a hűtőrendszert, aminek köszönhetően 15 lóerő pluszt nyerhetnek a motortól.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 9 | 10 | 202 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 2 | 5 | 9 | 131 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 11 | 115 |
5. | Valtteri Bottas | – | 3 | 10 | 95 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 8 | 88 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 69 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 7 | 60 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 6 | 29 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 7 | 27 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 6 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 393 |
2. | Red Bull-Renault | 219 |
3. | Ferrari | 142 |
4. | Williams-Mercedes | 135 |
5. | Force India-Mercedes | 98 |
6. | McLaren-Mercedes | 97 |
7. | Toro Rosso-Renault | 17 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |