A Sauber-istálló számára a Magyar Nagydíj ritkán tartozott a sikeres futamok közé, de Kobajasi Kamui úgy gondolja, a gárda idei teljesítménye, főként a Hockenheimben elért negyedik helyezése után van ok a bizakodásra Hinwilben.
„Az elmúlt években a Hungaroring egyáltalán nem feküdt az autónknak, de az idén más a helyzet. Száraz, forró versenyt várunk, és a hockenheimi futam után joggal bizakodhatunk hasonlóan jó eredményben″ – mondta Kobajasi.
Sergio Pérez szerint az időmérős teljesítményen kell mindenképpen javítania a csapatnak.
„Különleges helyszín a Hungaroring, szeretem a pályát és Budapestet is. Tavaly bejutottam az időmérő harmadik szakaszába, amire az idén a sokkal jobb autóval még jobb esélyem van, csak éppen meg kellene szabadulnunk a balszerencsétől, amely szombatonként üldöz minket. A jó eredmény azért is fontos, hogy vidámak legyünk, amikor hetekre eltűnünk egymás szeme elől augusztusban″ – fogalmazott a mexikói.
A Williams-istálló a korábbi biztató menetteljesítményeit Pastor Maldonado hibái miatt nem tudta eredményre váltani, a múlt héten viszont a Német Nagydíjon a verseny alatt kilátástalan volt az autók teljesítménye. A futamgyőztes Maldonado szerint Magyarországon javíthatnak.
„A Hungaroring nagyon lassú pálya, s már többször bizonyítottuk, hogy az ilyen jellegű helyszíneken versenyképesek vagyunk″ – mondta Maldonado, aki egy hete az első tiszta versenyhétvégéjét teljesítette a Spanyol Nagydíj óta.
Bruno Senna tavaly nem versenyzett nálunk, a következő futamon ülhetett be Nick Heidfeld Renault-jába. Neki is inkább karrierje korábbi szakaszából vannak szép emlékei a Hungaroringről.
„A Hungaroring az egyik legnehezebb F1-es pálya, kanyargós vonalvezetése és a nagy hőség miatt gyorsan elfáradhat az ember. Nekem itt korábban jól ment, a 2008-as GP2-es futamon dobogóra is állhattam″ – mondta Senna.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A Force India viszont javuló formát mutatott Hockenheimben, igaz, Paul di Resta a gumik gyors kopása miatt végül nem szerzett pontot.
„Tavaly nagyon jó versenyem volt a Hungaroringen, a hetedik lettem, ami nagyon feldobott a nyári szünet előtt – mondta Di Resta. – A csapat felszálló ágban van, nagyon fontos lenne megint jó eredményt elérni. A pálya igen lassú, nagyon jó tesztelési lehetőség kínálkozik a DRS hatékonyságának kipróbálására.″
Csapattársa, Nico Hülkenberg 2009-ben GP2-es pilótaként nyert, egy évvel később addigi legjobb F1-es eredményét érte el Mogyoródon.
„Kicsit csalódtam az eddigi idényemben, több pontra számítottam, de nem volt szerencsém. A Hungaroringről szép emlékeim vannak, és remélem, most is jól fogok szerepelni, hiszen Valenciában is jól mentem, és az ehhez hasonlóan lassú kanyarokkal tarkított pálya volt. Ahhoz, hogy pontot szerezzünk, mindennek össze kell állnia, százszázalékos teljesítményre van szükség″ – mondta a német.
1. | 2. | 3. | Pole pozíció | Leggyorsabb kör | |
2002 | Barrichello | M. Schumacher | R. Schumacher | Barrichello | M. Schumacher |
2003 | Alonso | Räikkönen | Montoya | Alonso | Montoya |
2004 | M. Schumacher | Barrichello | Alonso | M. Schumacher | M. Schumacher |
2005 | Räikkönen | M. Schumacher | R. Schumacher | M. Schumacher | Räikkönen |
2006 | Button | De la Rosa | Heidfeld | Räikkönen | Massa |
2007 | Hamilton | Räikkönen | Heidfeld | Hamilton | Räikkönen |
2008 | Kovalainen | Glock | Räikkönen | Hamilton | Räikkönen |
2009 | Hamilton | Räikkönen | Webber | Alonso | Webber |
2010 | Webber | Alonso | Vettel | Vettel | Vettel |
2011 | Button | Vettel | Alonso | Vettel | Massa |