
Az első szabadedzésről szóló cikkünket ide, a második szabadedzésről szóló cikkünket pedig ide kattintva érheti el!
„Az ilyen esős edzéseken nehéz megfelelően elemezni az autó teljesítményét, de úgy érezzük, kihoztuk azt, amit egy esős napból ki lehetett hozni – mondta Sam Michael, a wokingi istálló sportigazgatója. – Mindenféle körülmények között sikerült köröznünk, és eddig biztató a helyzet. Bízunk benne, hogy a rajtelsőségért és a futamgyőzelemért is versenybe szállhatunk.”
| SZOMBAT |
| 11.00–12.00: 3. szabadedzés |
| 14.00–15.00: időmérő edzés |
| VASÁRNAP |
| 14.00: a verseny rajtja |
| Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
„Ma néhány egészen jó kört tudtunk megtenni. A körülmények nem voltak ideálisak, de az időjárás előrejelzések szerint ugyanerre számíthatunk holnap, úgyhogy nagyon hasznos szakasznak értékeljük, és úgy véljük, hogy számos hasznos adathoz jutottunk a gumikkal és a beállításokkal kapcsolatban – nyilatkozta az első szabadedzés leggyorsabbja, Jenson Button. – Számunkra a gumik megfelelő működése az egyik legfontosabb szempont, ezért töltöttünk sok időt erre a problémára fókuszálva. Nem volt zökkenőmentes, de amikor minden összejött, akkor jó tempónk volt. Még mindig van pár tennivalónk, hogy esőben is gyorsan legyünk, de a második szabadedzés megmutatta, milyen irányba kell haladnunk.”
„Úgy vélem, elégedettnek kell lennünk a napunk nagy részével, a legtöbb dolog jól működött, és öröm látni a fejlődést – tette hozzá Button. – Szeretnék egy nagy »Szép volt fiúk!«-at mondani a gyárban dolgozó srácoknak, nagyszerű munkát végeztek. Remélhetőleg a hétvége további részén újabb előrelépéseket láthatunk.”
„A gyárban dolgozó férfiak és nők hihetetlen munkát végeztek, hogy fejlesszék az autót erre a hétvégére, mindannyian megérdemelnek egy nagy vállveregetést – értett egyet csapattársával Lewis Hamilton. – Mindig nehéz megjósolni, hogyan fognak működni a változások, de határozottan előre léptünk. Remélhetőleg lesz további előrelépés a hétvége során, de az esős előrejelzések miatt lehet, hogy csak vasárnap látjuk, mennyire állunk jól. De az autó egyáltalán nem tűnik rossznak.”
| A pálya, amit a nézők tesznek pokollá |
| Vettel kontra Mercedes a hazai dicsőségért a Német GP-n |
| Az átalakított McLarenek uralták a Német GP nyitányát |
Sebastian Vettel szerint nem feltétlenül kell tartani a McLaren-istálló pilótáitól, még annak ellenére sem, hogy az első szabadedzésen, amelyet még nagyjából száraz aszfalton rendeztek meg, Jenson Button és Lewis Hamilton zárt az első két helyen az alaposan átépített autójával.
„A McLaren nagyon versenyképesnek tűnt a délelőtti tréningen, mi nem is tudtuk azt a tempót mutatni, az autó nem volt még jól beállítva – mondta Vettel. – Nehéz a pénteki eredményekből kiindulva jósolni. A McLaren Silverstone-ban is erősnek tűnt az első napon, aztán mégis csalódtak a verseny után. Várjunk szombatig!”
Csapattársa, Mark Webber szerint a pénteki edzések eredménylistáját ki lehet dobni a kukába.
„Nem tudtuk, milyen lesz az idő, ilyenkor nagyon nehéz eldönteni, milyen beállításokat használjunk. Ilyen időjárási körülmények között az időeredmények semmit sem mutatnak, köszönőviszonyban sincsenek a valós erőviszonyokkal” – szögezte le az ausztrál.
A pálya adatai: |
„Mindent összevetve elégedett vagyok a dolgok alakulásával – mondta Fernando Alonso. – Különböző körülmények között kellett teljesítenünk, száraz, enyhén nedves majd teljesen vizes pályán körözgettünk, és holnap hasonló forgatókönyv várható a maihoz. Az autó minden körülményben jól teljesített, ami mindig jó dolog, és láthattuk, mire képesek a képesek a különböző típusú gumik, és hogy melyik a megfelelő pillanat cserélni. A technikai fejlesztések mélyreható elemzésére még nem volt elegendő időnk, de remélhetőleg ez holnapra megváltozik.”
A második szabadedzésen Pastor Maldonadónak jött ki legjobban a lépés az éppen nem teljesen vizes pályán, így ezen ő érte el a legjobb időt.
„Nehéz edzés volt mindenkinek, mivel a pályán lévő körülmények nagyon sokat változtak, és én próbáltam a vezetési stílusomat és az autót ahhoz igazítani, hogy a legjobban tudjak teljesíteni a feltételek mellett – nyilatkozta a Williams pilótája. – Jó az autó egyensúlya a vizes körülmények között, és a második szabadedzés ideje azt mutatja, hogy ha esik holnap, lehet esélyünk.”
Kevésbé volt örömteli napjuk a Mercedes német pilótáinak. Romain Grosjean után Nico Rosberg is öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt.
„A Brit GP-n gondom akadt a váltóval, ami miatt ki kellett cserélni, így cseppet sem lesz könnyű a hazai nagydíjam – mondta Rosberg. – A száraz időszakban sikerült megismerni a pályát a Pirelli-gumikon, ezért hasznosnak mondható az első nap. A jelek szerint a szombati edzésekre is esőben kerül sor, de a verseny napos időben lesz. Ezt a pályát minden időjárás mellett szeretem.”
Rosberg csapattársa, az első edzést negyedik helyen záró Michael Schumacher sem lehet túlságosan elégedett, nem elég, hogy csak a 23. helyen zárta az esős második szabadedzést, még a végén össze is törte autóját.
„A második szabadedzés végét nyilvánvalóan nem így terveztem… Sajnálom, hogy a hibám miatt a csapat szerelőinek még több munkát kell elvégezniük az este során. Egyszerűen lecsúsztam a pályáról, miután kicsit elvesztettem koncentrációmat, épp a csapatrádión beszéltük meg, milyen beállításbeli változásokat kell eszközölnünk. Ez ugyanakkor része az F1-nek – nyilatkozta ezt már a hétszeres világbajnok Schumacher. – Összességében jól ment az edzés, még akkor is, ha nem tettünk meg túl sok kört az első etapban az időjárási körülmények változatossága miatt. Úgy gondolom, hogy valószínűleg esős időmérő lesz szombaton, úgyhogy a mai időjárás hasznos volt ebből a szempontból.”
| 1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.595 | átlag: 214.980 km/ó | 27 kör |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.093 | 0.498 mp h. | 22 |
| 3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:17.370 | 0.775 | 21 |
| 4. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:17.382 | 0.787 | 20 |
| 5. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:17.413 | 0.818 | 28 |
| 6. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:17.599 | 1.004 | 17 |
| 7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:17.915 | 1.320 | 27 |
| 8. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:17.995 | 1.400 | 22 |
| 9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:18.020 | 1.425 | 20 |
| 10. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:18.130 | 1.535 | 21 |
| 11. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:18.226 | 1.631 | 22 |
| 12. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:18.339 | 1.744 | 21 |
| 13. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:18.422 | 1.827 | 28 |
| 14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.709 | 2.114 | 30 |
| 15. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:18.831 | 2.236 | 14 |
| 16. | Jules Bianchi | francia | Force India-Mercedes | 1:18.972 | 2.377 | 21 |
| 17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:19.039 | 2.444 | 34 |
| 18. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:19.674 | 3.079 | 24 |
| 19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:19.963 | 3.368 | 24 |
| 20. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:20.122 | 3.527 | 27 |
| 21. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:20.169 | 3.574 | 20 |
| 22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:20.539 | 3.944 | 18 |
| 23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:21.138 | 4.543 | 24 |
| 24. | Daniel Clos | spanyol | HRT-Cosworth | 1:21.740 | 5.145 | 27 |


| GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
| 1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
| 2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
| 3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
| 4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
| 5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
| 6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
| 7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
| 8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
| 9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
| 10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
| 11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
| 12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
| 13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
| 14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
| 15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
| 16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
| 17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
| 18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
| KONSTRUKTŐRÖK | ||
| 1. | Red Bull-Renault | 216 |
| 2. | Ferrari | 152 |
| 3. | Lotus-Renault | 144 |
| 4. | McLaren-Mercedes | 142 |
| 5. | Mercedes | 98 |
| 6. | Sauber-Ferrari | 60 |
| 7. | Williams-Renault | 47 |
| 8. | Force India-Mercedes | 44 |
| 9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |





