A Formula–1-es csapatok körében szinte teljesen elterjedt az a gyakorlat, amelyet a Red Bull vezetett be két évvel ezelőtt: a motorok akkor is nagyobb teljesítményen pörögnek, amikor a pilóták elveszik a lábukat a gázról, így bár a kocsi hajtása lecsökken, a kipufogócsöveken fokozottan ömlik ki a gáz, amely a diffúzorra áramolva növeli annak leszorító erejét.
Néhány csapat a motor beállításaival elérte, hogy fékezéskor és kanyarodáskor ugyanannyi gáz áramlik az aerodinamikai szempontból roppant fontos fenéklemezre, mint teljes gázadáskor, és növeli a kocsi stabilitását.
Az istállók 90 százaléka által sikerrel használt megoldás betiltásának hatásairól még vitáznak a szakemberek, egyesek szerint semmi sem változna meg, mások viszont úgy vélik, véget érhet a Red Bull uralma. A csapatok technikai vezetői viszont várnak a következmények felvázolásával.
„Biztosan minden autó teljesítménye megváltozik, de ne kérjék tőlem, hogy megjósoljam, melyik csapat mennyire esik vissza a tilalom miatt" – mondta Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke.
„A mi autóinkat biztosan lelassítja a szigorítás, és úgy hiszem, a riválisainkét is. Hogy az erősorrenden változtat-e az új helyzet, nem tudom" – tette hozzá Tim Goss, a McLaren főmérnöke.
Barcelonában még minden változatlan marad, de az FIA a lehető leghamarabb életbe akarja léptetni a tilalmat.