A Red Bull leghamarabb Monacóban vetheti be az új diffúzort

Vágólapra másolva!
2009.04.21. 18:25
A Red Bull Racing istálló technikai főguruja, Adrian Newey elárulta, Monacói Nagydíjig egészen biztos szerelik be az RB5-ösbe a duplafalú diffúzort, amelyet a múlt héten szabályosnak nyilvánított az FIA fellebbviteli bizottsága.
Newey olykor hajnalig dolgozik a diffúzoron
Fotó: Action Images (archív)
Newey olykor hajnalig dolgozik a diffúzoron
Newey olykor hajnalig dolgozik a diffúzoron
Fotó: Action Images (archív)
Newey olykor hajnalig dolgozik a diffúzoron

A Renault erőforrás hajtotta autóval Sebastian Vettel megnyerte a múlt hétvégén rendezett Kínai Nagydíjat, a második csapattársa Mark Webber lett, ez volt az istálló első győzelme. Az idei szezonban először fordult elő, hogy olyan csapat autója nyert futamot, amelyet nem szereltek fel az új fenéklemezzel.

Adrian Newey szerint egy ideig nem is építik be az új alkatrészt a járműbe, olyannyira, hogy legkorábban két futam és egy hónap múlva kerülhet erre sor. A Red Bull istálló technikai főnöke el sem utazott Kínába, mert éppen a fenéklemez fejlesztésén dolgozott a csapat Milton Keynes-i központjában.

„Ahogy számítottuk, az RB 5-ös hátsó részének kialakítása miatt nehéz feladat lesz beszerelni az új diffúzort. Nem szabad arról sem elfelejtkezni, hogy nem ragadhatunk le csak ennek az egy elemnek a fejlesztésén, mert akkor más területen könnyen hátrányba kerülhetünk a többiekkel szemben” – jelentette ki Newey, aki elárulta azt is, mi a titka az RB5-ösnek, és hogyan is lehetett képes felvenni a versenyt a dupladiffúzor nélkül a Brawnokkal.

„Az RB5-ös egyediségét a vonórudas hátsó felfüggesztés adja, amely remek megoldást jelent, ha nincs duplafalú fenéklemezünk, viszont nagyon nehéz lesz beépíteni a diffúzort miatta” – fogalmazott Newey.

„Igazi kihívást jelent számomra, hogy a diffúzort összehangoljam a felfüggesztéssel és a kocsi többi részével. Sokszor hajnalig dolgozom rajta, és biztos vagyok benne, hogy Monacónál hamarabb nem fogok vele végezni” – fogalmazott a szakember.

Nevey elismerte, hogy a duplafalú diffúzor teljesítményelőnyt adhat, de hogy mennyit, az attól függ, hogyan értelmezik a szabályokat, és mennyire tudják összehangolni a kocsival a fenéklemezt. „Elképzelhető, hogy egyes csapatok több, mások kevesebb előnyt merítenek a diffúzorból, de mindenképpen megéri kifejleszteni” –mondta Newey.
Legfrissebb hírek

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
3 órája

Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

F1
3 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
8 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
10 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
21 órája

Russell szárnyalt a Mercedesszel, és megismételte a tavalyi pole pozícióját Kanadában

F1
23 órája

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
Tegnap, 19:30

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
Tegnap, 15:05
Ezek is érdekelhetik