| NÉV | VB-CÍMEK |
| 1. Jim Clark (brit) | 2 |
| 2. Ayrton Senna (brazil) | 3 |
| 3. Michael Schumacher (német) | 7 |
| 4. Alain Prost (francia) | 4 |
| 5. Jackie Stewart (brit) | 3 |
| 6. Juan Manuel Fangio (argentin) | 5 |
| 7. Sir Stirling Moss (brit) | – |
| 8. Fernando Alonso (spanyol) | 2 |
| 9. Nigel Mansell (brit) | 1 |
| 10. Mika Häkkinen (finn) | 2 |
| 11. Alberto Ascari (olasz) | 2 |
| 12. Graham Hill (brit) | 2 |
| 13. Kimi Räikkönen (finn) | 1 |
| 14. Niki Lauda (osztrák) | 3 |
| 15. Nelson Piquet (brazil) | 3 |
| 16. James Hunt (brit) | 1 |
| 17. Jochen Rindt (osztrák) | 1 |
| 18. Gilles Villeneuve (kanadai) | – |
| 19. Sir Jack Brabham (ausztrál) | 3 |
| 20. Lewis Hamilton (brit) | 1 |
| 21. Emerson Fittipaldi (brazil) | 2 |
| 22. Alan Jones (ausztrál) | 1 |
| 23. Keke Rosberg (finn) | 1 |
| 24. Jacques Villeneuve (kanadai) | 1 |
| 25. Mike Hawthorn (brit) | 1 |
| 26. Mario Andretti (amerikai) | 1 |
| 27. Bruce McLaren (új-zélandi) | – |
| 28. John Surtees (brit) | 1 |
| 29. Juan Pablo Montoya (kolumbiai) | – |
| 30. Damon Hill (brit) | 1 |
| 31. Denny Hulme (új-zélandi) | 1 |
| 32. David Coulthard (brit) | – |
| 33. Didier Pironi (francia) | – |
| 34. Ronnie Peterson (svéd) | – |
| 35. Felipe Massa (brazil) | – |
| 36. Jody Scheckter (dél-afrikai) | 1 |
| 37. Rubens Barrichello (brazil) | – |
| 38. Jackie Ickx (belga) | – |
| 39. Carlos Reutemann (argentin) | – |
| 40. Tony Brooks (brit) | – |
| 41. Jenson Button (brit) | – |
| 42. Phil Hill (amerikai) | 1 |
| 43. Giuseppe Farina (olasz) | 1 |
| 44. Jo Siffert (svájci) | – |
| 45. Lorenzo Baldini (olasz) | – |
| 46. Gerhard Berger (osztrák) | – |
| 47. Dan Guerney (amerikai) | – |
| 48. Clay Regazzoni (svájci) | – |
| 49. Peter Collins (brit) | – |
| 50. Michele Alboreto (olasz) | – |
Napról napra közelebb a 60. Formula–1-es szezon rajtja, az idény beharangozásaként bemutattuk, bemutatjuk, hogy a tíz résztvevő csapat mivel foglalatoskodott a téli szünetben, valamint visszaemlékeztünk az utolsó slick, azaz teljesen sima felületű abroncsokon rendezett versenyre, ám nem szóltunk eddig az igazi főszereplőkről, a pilótákról. Az angol Times napilap segítségével most a sportág történelmének legjobbjait mutatnánk be.

Fotók: Action Images (archív)
Balról jobbra: Hill (30.), Senna (2.), Schumacher (3.) a 1993-as Brazil Nagydíj dobogóján

Fotók: Action Images (archív)
Balról jobbra: Hill (30.), Senna (2.), Schumacher (3.) a 1993-as Brazil Nagydíj dobogóján
Az újság a világ ötven legjobb F1-es pilótájáról készített összeállítást, amelyben – nem meglepő módon – túlsúlyban vannak a britek, például a ma is aktív versenyzők közül Jenson Button (41.), David Coulthard (32.), Lewis Hamilton (20.) is ott van a listán.
Szóval a rangsor meglehetősen szubjektívre sikerült, de hát ez az efféle összeállítások sajátja. A második tízesben szerepel Hamilton mellett többek között a két háromszoros világbajnok Nelson Piquet (15.) és Niki Lauda (14.), akiket éppen megelőz a 2007-es bajnok finn Kimi Räikkönen, miközben a mindössze 32 futamon induló, ám így is kétszeres világbajnok Alberto Ascari a 11.

Nyolcadik helyre Fernando Alonsót rangsorolta a lap, és ebbe valóban nem lehet belekötni: a spanyol a maga idejében minden idők legifjabb edzéselsője, versenyek leggyorsabb körének tulajdonosa, futamot legalább egy körig vezető pilótája, dobogósa, futamgyőztese, világbajnoka és kétszeres világbajnoka lett.
A hetedik a száguldó cirkusz „majdnemembere”, Sir Stirling Moss, aki 1955-től hét szezonon keresztül folyamatosan ott volt a csúcs közelében, ám egyszer sem ért fel oda: négy vb-2. és három vb-3. helyet gyűjtött be. Egyértelműen ő a világ legjobbja azok közül, akik sohasem nyertek világbajnoki címet.
A Times a hatodik helyre rangsorolja a sportág első ötszörös világbajnokát, a hőskorszak klasszisát, az argentin Juan Manuel Fangiót, az ötödikre pedig a skótok háromszoros bajnokát, Jackie Stewartot teszi.
A lap szerint a negyedik helyet az egyetlen francia világbajnok foglalja el: a négyszeres bajnok Alain Prost. A francia kockázatokat kerülő stílusa nem volt ugyan látványos, viszont annál inkább eredményes. Róla mondta egy tapasztalt F1-es tv-kommentátor: „Minél gyorsabban ment, annál lassabbnak látszott.”
Minden idők dobogójának legalsó fokára a sportág történetének legeredményesebbjét sorolta az újság. Persze már az is kész csoda, hogy Michael Schumacher egyáltalán dobogóra került a brit újság szerint – hiszen Schumi német…
A Times három üggyel indokolta helyezését: Damon Hillt klilökte ’94-ben, aki így nem kétszeres világbajnok, három év múlva Jacques Villeneuve-vel ütközött, ám a rövidebbet húzta, és kizárták a pontversenyből, míg utolsó monacói versenyén Alonsót gátolta meg a jó eredmény elérésében, amikor a Rascasse-kanyarban leállította Ferrariját.
A második fokra az immár 15 éve elhunyt Ayrton Sennát állította a lap: a háromszoros világbajnok brazil már életében legendává vált, és a ’94-es imolai futamon bekövetkezett tragédia után az egész világ gyászolta.

A lap szerint Jim Clark volt minden idők legjobb Formula–1-es pilótája, amivel megint csak érdemes vitába szállni.
A kétszeres világbajnok brit kétségtelenül a száguldó cirkusz legendás alakja, ugyanolyan tragikus hirtelenséggel hunyt el, mint Senna – 1968 áprilisában egy Formula–2-es versenyen lesodródott a pályáról, és autója a fák között rommá tört.
Az is kétségtelen, hogy a csöndes skót szélvészgyors volt, ráadásul 8 F1-es idénye során mindössze háromszor szenvedett balesetet, szóval kivételesen precíz is volt. Ez elegendő volt számára, hogy minden brit pilóta közül épp őt válasszák a Times szerkesztői minden idők legjobbjának.
A LISTA
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







