| Autósok: |
| 1. Dieter Depping, Timo Gottschalk (német, Volkswagen Touareg) 1:24:25 |
| 2. Al-Attijah, Thörner (katari, svéd, BMW X3) 41 mp h. |
| 3. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 41 mp h., |
| 13. Szalay, Tóth Gy. (Opel Antara RR) 11:28 p h. |
| 16. Kis, Czeglédi (Nissan Pickup) 12:40 p h. |
| 20. Gál, Oroszlán (G. Baba Proto) 19:09 p h. |
| 21. Palik, Darázsi G. (Nissan Pickup) 19:23 p h. |
| 30. Liszi, Fenesi (Mitsubishi Pajero) 24:11 p h. |
| 31. Fazekas, Csató (BMW X5) 25:12 p h., |
| 35. Kristóf, Simon (Nissan Pickup) 26:28 p h. |
| 55.Varga, Pocseg (Nissan Pickup) 37:40 p h. |
| 66. Murczin, Hujber (Mitsubishi L200) 45:53 p h. |
| Motorosok: |
| 1. David Casteu (francia, KTM) 1:31:07 |
| 2. Fretigne (francia, Yamaha) 4:04 p h. |
| 3. Street (amerikai, KTM) 4:26 p h. |
| 46. Nagy P. (KTM) 20:04 p h. |
| 68. Hermann (KTM) 28:13 p h. |
| 90. Szilvási (Yamaha) 1:16:34 ó h. |
| Kamionosok: |
| 1. Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernd der Kinderen (holland, belga, holland, MAN) 1:50:09 |
| 8. Szaller, Pócsik, Csitári (MAN) 15:04 |
| 10. Darázsi, Kiss N., Bahor (MAN) 15:28 mp h |
A vasárnapi sivatagi hangulat után hétfőn hóban, vízen és sárban folytatta a száguldást a Közép-Európa-rali mezőnye – az összetettben az autósoknál Stéphane Peterhansel, a motorosoknál David Casteu vette át a vezetést. A magyarok közül Kis Sándor foglalja el a legjobb pozíciót.

Fotó: Mirkó István
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni

Fotó: Mirkó István
Stéphane Peterhansel komoly kockázatokat is vállalt, és "az ördöggel cimborálva" élre tudott állni
Stéphane Peterhansel délelőtt még az „ördöggel cimborált” annak érdekében, hogy a leggyorsabb időt autózza a Nagybánya környéki első szakaszon, délután azonban már azon bosszankodott, hogy nem tudta felvenni a megfelelő ritmust, emiatt csak a nyolcadik lett.
Az összetettbeli vezetés így is megvan a kilencszeres Dakar-bajnok számára, igaz, nem olyan mértékű, amilyenhez hozzászokott. Nemcsak a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz üldözi ugyanis elérhető közelségből, hanem a korábbi túraautó-menő Dieter Depping is.
A szerdai második szakaszt egyébként (amelyet Nasszer Al-Attijah nyert meg) lerövidítették, mivel a néhol havas, máshol sáros és vizes terepen nyolc kamion elakadt, és elzárta az utat.
A magyarok közül mindkét hétfői szakaszon Szalay Balázs volt a leggyorsabb, annak ellenére, hogy sok időt veszített.
Egyrészt amiatt, hogy az előző napi szervógondjai miatt hátulról indult és előzgetnie kellett, másrészt mert húsz kilométerrel a szakasz vége előtt elfogyott az ablakmosó folyadék és az ablak is párásodott, úgyhogy szinte semmit sem látott. Ehhez képest a lendületes második kör már könnyű esti séta volt – bár annak azért eléggé tempós.
A részeredmények alapján a legjobbak között volt még Palik László, aki ezen a napon alighanem megnyerte az előzési versenyt.
Az első 30 kilométeren 12 autót utasított maga mögé, majd miután öt percet szerelt, megint nekifogott az előzéseknek. A majd’ utolsó rajtpozíciója ellenére a részeredménye rendkívül biztató, igaz, az összetettben a vasárnapi borulás miatt már nincs esélye a jó eredményre.
Az abszolút értékelésben a mieink közül Kis Sándor áll a legjobban: ő délelőtt a havas, sáros, csúszós szakaszon még óvatos volt, délután azonban saját bevallása szerint is állt a gázon. Az összetettbeli helyezésével teljesen elégedett, olyannyira, hogy megfogadta, nagyon vigyáz majd rá.
Magyar vonatkozású hír, hogy Ács László fejtetőre tette a Nissanját és a boruláskor kiugrott a válla (nem folytatja a küzdelmet), Gál István pedig túl közeli ismeretséget kötött az egyik gyári BMW-vel, amelynek a sofőrje előzni próbált, s amikor a nyolcszoros magyar bajnok lehúzódott, hátulról nekiment.
A motorosoknál a nap nagy vesztese a győzelemre is esélyes Marc Coma volt – a spanyol pilóta elesett az első szakaszon és nagyon megütötte a térdét.
Még így is vállalta volna a folytatást, ám a hétfői második szelektívre vezető úton ismét elcsúszott, és akkor már elviselhetetlen volt a fájdalom. A vezetést David Casteu vette át, mivel a kétszeres Dakar-győztes Cyril Despres eltévedt.
A kamionos mezőnyben a dakaros egységeink közül a két rutinosabb remekel: Darázsi Zsolt ezúttal is bizonyítja klasszisát, csakúgy, mint Szaller Zoltán a vadonatúj MAN versenykamionnal.
A viadal kedden Nagybánya környékén folytatódik, majd szerdától ismét Magyarországon száguld a mezőny.
KÖZÉP-EURÓPA-RALI
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA KÉT NAP UTÁN
| Autósok: |
| 1. Stéphane Peterhansel 2:06:04 |
| 2. Sainz, Perin (spanyol, Volkswagen Touareg) 22 mp h. |
| 3. Depping 29 mp h. |
| 15. Kis 17:52 p h. |
| 19. Szalay 22:26 p h. |
| 21. Gál 25:54 p h. |
| 26. Liszi 35:58 p h. |
| 36. Fazekas 45:11 p h. |
| 40. Varga 47:56 p h. |
| 44. Murczin 52:31 |
| 69. Kristóf 1:53:03 |
| 72. Palik 2:18:52. |
| Motorosok: |
| 1. Casteu 2:12:40 |
| 2. Lopez (chilei, KTM) 4:32 p h. |
| 3. Fretigne 4:49 p h. |
| 39. Nagy P. 28:53 p h. |
| 68. Hermann 43:05 p h. |
| 89. Szilvási 1:39:08 ó h. |
| Kamionosok: |
| 1. Stacey, Chevaillier, Der Kinderen 2:41:39 |
| 9. Darázsi 28:19 p h. |
| 21. Szaller 48:40 p h. |
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik
