
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Pénteki sportműsor: Budafok–DVTK; pályán az RB Leipzig
Pénteken a labdarúgó NB I-ben találkozik egymással a Budafok és a DVTK; aki veszít, nagyon nehéz helyzetbe kerül a kiesé...
Sem Marcus Ericsson, sem indycaros csapatának vezetője nem örül, amiért a svéd versenyző feleslegesen töltötte a múlt hétvégi versenyhétvégét Belgiumban. Úgy volt, hogy Ericssonnak talán Kimi Räikkönent kell helyettesíteni, de az Alfa Romeo pilótája végül gond nélkül vezetni tudott az egész hétvégén.
Marcus Ericsson Kimi Räikkönen IndyCar F1 Belga Nagydíj Alfa Romeo
Mint beszámoltunk róla, az Alfa Romeo a hét végi Belga Nagydíj helyszínére rendelte tesztpilótáját, Marcus Ericssont, ám arról eddig csak eltérő pletykák terjengtek a bokszutcában, hogy Kimi Räikkönen vagy Antonio Giovinazzi helye van-e veszélyben. A csütörtöki sajtónapon előbbi megtörte a csendet, és elmondta, kisebb sérülést szenvedett a nyári szünetben, ezért volt szükséges a svédnek Spa-Francorchamps-ba utaznia.
Az amerikai Racer.com értesülései szerint az IndyCarban szereplő Arrow Schmidt Peterson Motorsports istállója a hévégi portlandi futam előtt behívta Conor Dalyt, hogy vezesse a csapat egyik autóját. A 27 éves amerikai pilótának Marcus Ericsson helyét kell átvenni, mert a svéd a hétvégét az F1-es Belga Nagydíj helyszínén tölti az Alfa Romeo Sauber istállóval, amely ezt megerősítette.
Marcus Ericsson Kimi Räikkönen IndyCar F1 Conor Daly Belga Nagydíj
Marcus Ericsson a szezon végén elhagyja a Formula–1-et, ám nem úgy szeretne távozni, hogy nem kapja meg a Saubertől az elismerést az istálló hatalmas fejlődéséért.
Marcus Ericsson jövőre elhagyja a Formula–1 mezőnyét és az IndyCarban szerepel majd. A svéd pilóta az idei Pocono Racewayen rendezett IndyCar-futamon súlyos balesetet szenvedő Robert Wickens csapatánál folytatja a pályafutását.
Schmidt Peterson Motorsports Sauber Robert Wickens Marcus Ericsson IndyCar
A következő szezonban az olasz Antonio Giovinazzi veszi át a svéd Marcus Ericsson helyét a Formula–1-es Sauber istállónál.
Sok minden történt ma Monzában. Az első edzés félig esős körülmények között zajlott, a második tréningre azonban kisütött a nap. Ez az edzés azonban Marcus Ericsson hatalmas balesetével kezdődött. A Sauber pilótája videoüzenetben tudatta, hogy jól van; Sebastian Vettel is mesélt a délutáni kicsúszásáról, és az is kiderült, miért állt le Daniel Ricciardo alatt a Red Bull az első szabadedzés legelején.
Valtteri Bottas Sergio Pérez Sebastian Vettel Red Bull Olasz Nagydíj Mercedes
Nagy balesettel kezdődött az Olasz Nagydíj második szabadedzése, amely az elsővel ellentétben száraz pályán zajlott már. A legjobb időt a hibázó és autójával a falnak is koccanó Sebastian Vettel érte el, míg a második csapattársa, Kimi Räikkönen lett. A német vb-riválisa, Lewis Hamilton eközben harmadikként zárt, mögötte Valtteri Bottas, illetve a Red Bull és Force India kettőse végzett. Folytatás holnap délben a harmadik szabadedzéssel.
Sauber Red Bull Mercedes Marcus Ericsson Lewis Hamilton Kimi Räikkönen
Épphogy zöld jelzést kapott az Olasz Nagydíj második szabadedzése, Marcus Ericsson máris hatalmas balesetet szenvedett. A sauberes az első mért körébe kezdett bele, amikor a fékezés pillanatában kitört az autója hátulja, és a kocsi a falnak csapódás után többször átfordult. A visszajátszásokból kiderült, a DRS nem csukódott le, és a szerelők már a csapattárs, Charles Leclerc hátsó szárnyát is vizsgálják. A svéd versenyző szerencsére jól van, míg a tréninget piros zászlóval megszakították.
Előfordulhat, hogy négy F1-es pilóta is új szerepkörben vesz részt a jövő hét végi Olasz Nagydíjon Monzában.
Williams Stoffel Vandoorne Sauber Robert Kubica Olasz Nagydíj McLaren
A Formula–1 2018-as szezonjából eddig lement tizenkét nagydíj nyomán összesen öt alkalommal cserélt helyet egymással az egyéni vb-összetett élén a mezőny két négyszeres világbajnoka, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel. A Mercedes és a Ferrari kiválósága így kiegyenlített csatát vív az ötödik sikerért, miközben a gigászi viadal árnyékában rendkívül szoros középmezőny küzd az ezredmásodpercekért – nemcsak a köridőknél, hanem a kerékcseréknél is. A bokszban egyértelmű a Red Bull fölénye, míg a vasárnapokon Marcus Ericsson lépett a legtöbbet előre. A csapaton belüli párharcokban pedig Fernando Alonso és Pierre Gasly dominál leginkább – ezért nem is meglepő, miért látják utóbbit sokan már a „vörös bikák" szerelésében.
Valtteri Bottas Sebastian Vettel Sauber Red Bull Pierre Gasly Mercedes
A Formula–1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a Saubernél Marcus Ericsson autóján gyakorolták a kerékcserét, és néhány másodperccel azt követően, hogy zöld jelzést kapott a svéd pilóta, a fülére szóltak a csapat vezetői, hogy azonnal álljon félre. Ericsson nagyjából 30 méter megtétele után a bokszutca végén állította le a gépét, a szerelői pedig visszatolták a csapat garázsa elé. Mint kiderült, a bal hátsó kereket nem rögzítették megfelelően, s ezért az FIA versenyfelügyelői 5000 euró pénzbüntetéssel sújtották az istállót.
Marcus Ericsson, a Sauber pilótája nem lassított le eléggé a dupla sárga zászlós szakasz alatt, büntetést kapott érte.
Szombat hajnalban nedves pályán rendezték a Formula–1-es idénynyitó nagydíj 3. szabadedzését, melynek a végén a két Ferrari a már-már felszáradt pályán megfutotta a leggyorsabb köröket. Sebastian Vettelénél jobbat senki sem ment: csapattársa, Kimi Räikkönen majd' másfél másodperccel volt lassabb nála, míg a harmadik helyre meglepetésre az Alfa Romeo Sauberrel Marcus Ericsson ért oda.
Sebastian Vettel Marcus Ericsson Kimi Räikkönen Ferrari F1 Ausztrál Nagydíj
A harmadik és egyben utolsó szabadedzéssel folytatódott a 2018-as Formula–1-es szezonnyitó programja Melbourne-ben. A nedves pályán kezdődő edzés végén már felszáradt az aszfaltcsík az Albert Parkban, ekkor futotta a gyakorlás legjobb idejét Sebastian Vettel a Ferrarival, ahogy csapattársa, Kimi Räikkönen és a Sauberrel Marcus Ericsson is ekkor ugrott előre. A vb-címvédő Mercedes nem futott mért kört a végén, így a középmezőnyben zárt Lewis Hamilton és Valteri Bottas.
szabadedzés Sebastian Vettel Red Bull Mercedes Marcus Ericsson Lewis Hamilton
Senki sem volt gyorsabb Lewis Hamiltonnál az első barcelonai kollektív teszt utolsó napján. A négyszeres világbajnok először szabálytalanul, majd szabályosan is átvette a vezetést a ma 110 kört teljesítő Stoffel Vandoorne-tól. Az e heti utolsó gyakorláson mellesleg a teljes mezőny kihasználta a rendelkezésre álló időt.
Sebastian Vettel Red Bull Merceses Max Verstappen Marcus Ericsson Lewis Hamilton
A mai napon két istálló is lerántja a leplet 2018-as autójáról – ezt elsőként a Sauber tette meg. Az Alfa Romeo Sauber néven induló alakulat hivatalos honlapján mutatta meg Marcus Ericsson és Charles Leclerc fehér, vörös versenygépét.
autóbemutató Sauber Marcus Ericsson F1 Charles Leclerc Alfa Romeo
A jövőre Alfa Romeo Sauber néven induló svájci istálló is felfedte a 2018-as pilótafelállását. A vártaknak megfelelően Charles Leclerc és Marcus Ericsson kap lehetőséget jövőre, valamint azt is megmutatta az istálló, milyen festésű autóban mérettethetik meg magukat versenyzőik.
Hivatalos honlapján jelentette be a Sauber, hogy a következő szezontól a partnerükként tér vissza az Alfa Romeo a Formula–1-be. Az olasz gyártó több mint 30 évvel ezelőtt képviseltette magát legutóbb a sorozatban.
Sauber Marcus Ericsson Ferrari F1 Charles Leclerc Alfa Romeo
A Formula–1-es Sauber istálló csapatigazgatója, Frédéric Vasseur elárulta, valószínűleg két Ferrari-protezsált közül kerül ki legalább az egyik versenyzőjük jövőre. A svájci istálló két ülésére csak három valódi esélyessel kalkulál a nemzetközi sajtó, ám a helyzetet bonyolítja a Ferrarival kötött megállapodás, továbbá Marcus Ericsson támogatói köre. S akkor még ott van az eddig a Mercedes hátszelét bíró Pascal Wehrlein is…
Sauber Pascal Wehrlein Marcus Ericsson F1 Charles Leclerc Antonio Giovinazzi