
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Csütörtöki sportműsor: a Kisvárda és a Fehérvár az Ekl-ben
Csütörtökön a Kisvárdának és a Mol Fehérvár FC-nek szurkolhatunk a labdarúgó Európa-konferencialiga-selejtezőben. Pályár...
Csütörtöktől vasárnapig tartják meg a Formula–1-es csapatok utolsó kollektív tesztelését a 2013-as idény előtt. Miközben a csapatok négy napsütéses napban reménykednek, az időjósok azzal riogatják őket, hogy a csütörtöki és a pénteki gyakorlást is elmoshatja az eső. Jenson Button szerint már az első barcelonai teszt utolsó napján többet megtudtak a vizes pályára szánt gumikról, mint tavaly egész évben, ezért senkinek sem hiányzik a csapadék. Még egy érv amellett, hogy jövőre a Közel-Keleten teszteljenek?
Amikor Lewis Hamilton aláírt a Mercedeshez, szó volt arról, miért hagyja el a McLarent a sokkal gyengébb rivális kedvéért, hogy Nico Rosbergről most aztán igazán kiderül, mire képes egy igazi toppilóta csapattársaként, és hogy a Mercedes Hamiltonnal tényleg elindulhat a topcsapatok felé. Aztán amikor bemutatták a Mercedest, és a két versenyző ott állt a sisakjával a kezében az autó mellett, sokakban felötlött: igazán nehéz lesz megkülönböztetni őket a sárga fejvédőjükben. Ám az F1-ben többek között arra is jó az autó tetejére szerelt kamera, hogy be lehet színezni, és meg lehet különböztetni egymástól a csapattársakat – és Sebastian Vettel folyamatosan változó sisakfestését nem is említettük…
Sebastian Vettel Nico Rosberg Mercedes Lewis Hamilton F1 2013
Luiz Razia, a Formula–1-es Marussia-istálló brazil versenyzője bízik benne, hogy a csütörtökön kezdődő második barcelonai F1-es tesztre megoldódnak szponzorai fizetési problémái, amelyek miatt a múlt heti gyakorláson egyáltalán nem ülhetett autóba.
A tesztelés derekához érve a csapatok lassan kikészülnek az autóikban rendre bedöglő elektronikai vezérlőegység (ECU) miatt, amelyet 2008 óta egységesen minden istállónak a McLaren szállít. Az elmúlt években nem is volt semmi fennakadás a rendszer működésében, ám a wokingiak a 2014-es szabályváltozásokra felkészülve már az idén újraprogramozták az egység szoftverét, és a teszteken beütött a krach.
Sebastian Vettel szerint könnyen elképzelhető, hogy a 2013-as szezon kísértetiesen hasonlít majd a 2012-esre, azaz az első szakaszát káosz jellemzi fél tucat futamgyőztessel, és csak az évad második felére körvonalazódik, kik lehetnek versenyben a világbajnoki címért.
A barcelonai Formula–1-es teszt második napján eddig a McLaren mexikói pilótája, Sergio Pérez érte el a legjobb időt, a hét során elsőként ő ment be 1:22 alá.
Sergio Pérez Sebastian Vettel Mercedes Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Fernando Alonso
A barcelonai Formula–1-es teszt második napján az ebédszünet előtt a Red Bull háromszoros világbajnok pilótája, Sebastian Vettel a leggyorsabb, 1:22.197-es köre több mint négy tizeddel jobb, mint Nico Rosberg tegnapi legjobbja (1:22.616).
Sebastian Vettel Mercedes Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Fernando Alonso F1 teszt
A barcelonai Formula–1-es teszt második napján eddig a Red Bull háromszoros világbajnok pilótája, Sebastian Vettel tudhatja magáénak a leggyorsabb kört, 1:23.006-os ideje több mint két tizeddel jobb, mint a mercedeses Lewis Hamilton legjobbja (1:23.274), Nico Rosberg tegnapi idejétől azonban még elmarad (1:22.616).
Sebastian Vettel Mercedes Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Fernando Alonso F1 teszt
Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg is csatlakozik a munkához az F1-es csapatok tesztelésének második napján. A Red Bullnál továbbra is Sebastian Vettel, a Ferrarinál Fernando Alonso, a McLarennél Sergio Pérez, a Lotusnál Kimi Räikkönen vezeti a 2013-as autót.
Sebastian Vettel Mercedes Lewis Hamilton Kimi Räikkönen Fernando Alonso F1 teszt
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szerint szabálytalan a Caterham és a kedden bemutatott Williams Formula–1-es teszten használt kipufogója. A két csapat áthidalta azt a csatornát, amely a motorból az égésterméket kivezető nyílás mögött a diffúzorra vezeti a gázokat, ami szabálytalan.
Bár a Mercedes napközben váltóhiba miatt órákig lapult a csapat garázsában a barcelonai Formula–1-es teszt első napján, a gyakorlás végén Nico Rosberg kijött a pályára, és a nap legjobb eredményét érte el, hét ezredmásodperccel megelőzve Kimi Räikkönent. A legtöbb kört a jerezi tesztelést kihagyó, 2013-ban először autóba ülő Fernando Alonso tette meg a Ferrarival. A Williams új autójának kipufogójáról azt találgatják: szabályos-e.
Williams Sebastian Vettel Nico Rosberg Mercedes Kimi Räikkönen Fernando Alonso
Bár a Mercedes napközben váltóhiba miatt órákig lapult a csapat garázsában a barcelonai Formula–1-es teszt első napján, a gyakorlás végén Nico Rosberg kijött a pályára, és a nap legjobb eredményét érte el, hét ezredmásodperccel megelőzve Kimi Räikkönent. A legtöbb kört a jerezi tesztelést kihagyó, 2013-ban először autóba ülő Fernando Alonso tette meg a Ferrarival. A Williams új autójának kipufogójáról azt találgatják: szabályos-e.
Williams Sebastian Vettel Nico Rosberg Mercedes Kimi Räikkönen Fernando Alonso
A héten Barcelonában folytatódik a Formula–1-es csapatok felkészülése. A második négynapos kollektív teszten – utolsóként – a Williams új autója is bemutatkozik, valamint az első, jerezi teszt alatt még fizikai edzéseket végző Fernando Alonso is autóba ül.
A Formula–1-es Toro Rossóból a 2011-es szezon után kikerülő Jaime Alguersuari szerint a sportágban aukcióra hasonlít az a rendszer, amely alapján a középcsapatok versenyzőket választanak maguknak. Az egyik gárda szóbeli ígérete miatt több versenyzői állást visszautasított más kategóriákban, aztán a Pirelli mentőövének köszönhette, hogy mégsem maradt állás nélkül.
Adrian Sutil üléspróbán vett részt a Formula–1-es Force India-istálló főhadiszállásán, így jó esély van rá, hogy visszatér az istállóhoz, amelynél 2007 és 2011 között versenyzett.
Paul di Resta Jules Bianchi Force India F1 teszt F1 2013 Adrian Sutil
Visszafogottan értékelték a csapatok a jerezi tesztet, amelyet követően legfeljebb annyit ejtettek el a pilóták, hogy jobb lett az autójuk a tavalyinál. A csapatok képviselői elsősorban a riválisokat dicsérték, de azt szinte senki sem gondolta komolyan, hogy máris kirajzolódott volna az erősorrend. Persze akadnak kivételek, Mika Häkkinen például máris leírta a Mercedest.
A Pirelli már a Formula–1-es idény első versenyén, Ausztráliában beveti a szuperlágy abroncsait, amelyeket első ízben bocsát a csapatok rendelkezésére a melbourne-i Albert Parkban. Az olasz beszállító a következő három futam keverékeit is nyilvánosságra hozta.
Ausztrál GP Bahreini GP F1 2013 Kínai GP Malajziai GP Pirelli
Nico Hülkenbergnek túl nagy a lába az új Sauberhez, tudta meg a német Bild. A Force Indiától a svájci csapathoz szerződött német pilótának a jerezi teszten problémát okozott, hogy a C32-es orrában annyira kevés a hely, hogy akadályozza a mozgásban, amikor megnyomja valamelyik pedált. Persze gyorsan megszületett a megoldás.