Fontos tárgyalás helyszíne lesz Barcelona a hét végén: a nemzetközi szövetség (FIM), a vb-t rendező Dorna és a gyártók szövetsége (MSMA) megbeszélésén a téma a 250 köbcentis kategória jövője lesz.
Az FIM és a Dorna álláspontja szerint 2011-től négyütemű géposztály váltaná fel a jelenlegi kétüteműt – a futómű prototípus lenne, a 625 és 650 köbcenti közötti motorok viszont soros négyhengeres széria alapúak, ezenfelül a motorelektronikát is korlátoznák. A korábbi tárgyaláson az Aprilia és a KTM elutasította a tervet – az Aprilia kitart a két ütem mellett, a KTM viszont 500-as kéthengeres motorokat akar – , míg a japán márkák zöme érdektelen maradt az új géposztállyal kapcsolatban. Kivéve a Hondát, amely egyrészt támogatta az FIM és a Dorna terveit, másrészt közölte, hogy az új géposztályban kapjon mindenki azonos motort – nyilván Hondát. Az Aprilia ezt meghallva egyből reagált. Az olasz cég támogatta a „márkakupává” váló vb tervét, ám saját kétütemű motorjaival...
A 250 köbcentis kategória körül tehát teljes az összevisszaság, nehéz lenne megmondani, mire jutnak a felek Barcelonában.