Nincs semmi gondja Lewis Hamiltonnal

Vágólapra másolva!
2008.02.02. 23:45
Címkék
A McLarentől a Renault-hoz visszatérő Fernando Alonso senkire sem haragszik. A spanyol úgy véli, az élcsapatok még mindig körönként egy másodperccel verik a franciákat, és ahhoz, hogy ez a különbség eltűnjön, okos munka kell.

Fernando Alonso 2005-ben és 2006-ban világbajnokságot nyert a Renault-istállóval, tavaly viszont a McLarennél versenyzett, és bár esélye volt harmadik vbcíme megszerzésére, mindenki a csapattal megromló viszonyára emlékszik inkább. El is jött a wokingiaktól, és az idén ismét a Renault pilótájaként szerepel. A 26 éves versenyző csütörtökön Párizsban válaszolt a nemzetközi sajtó képviselői, köztük munkatársunk kérdéseire.

Milyen érzés volt egy év után újra belépni a Renault főhadiszállására?

Felemelő, mintha megállt volna az idő. Az első pillanattól kezdve otthonosan mozogtam, olyan volt, mintha hazatértem volna. Amikor első nap üléspróbára beültem a kocsiba, úgy éreztem, egy hete is ugyanezt csináltam, ugyanitt. Mintha most ért volna véget a kétezerhatos idény.

Azért történt egy s más tavaly is. Hogyan gondol vissza az előző évadra, mit tanult belőle?

Az ember, legyen akár autóversenyző, minden évben tanul valamit. Egy esztendővel öregebb és tapasztaltabb lettem, és persze jobb versenyzővé is váltam. Bizonyos tekintetben nehéz volt az évad, de az ilyen szezonok arra jók, hogy tanuljunk belőlük. Sőt ilyenkor többet és gyorsabban lehet elsajátítani.

Viharos éve volt a McLarennél, csapattársával, Lewis Hamiltonnal valóságos belháborút vívtak.

Nincs semmi gondom Lewisszal, normális a viszonyunk, és elég okosak vagyunk ahhoz, hogy felfogjuk, az újságírók gerjeszteni akarják a kettőnk közötti ellentétet. Megkerülhetetlen, hogy beszéljünk egymásról, hiszen az interjúk során mindig kapok három kérdést róla, és ő is legalább ugyanennyit rólam. Aztán olykor akármit mondunk, az újságíró néhány szóból kiindulva elkezd kombinálni, és máris kész a botrány. Ilyenkor megfogadom, hogy többé nem mondok róla semmit sem, és akkor nem lesz mit felfújni.

Az előző esztendőre visszagondolva tett olyat, amit megbánt?

Semmit sem bánok, lezártam magamban ezt a korszakot, amely ugyanúgy a múltammá vált, mint mondjuk a Minardinál eltöltött év. Úgy látom, mindenki azt várja, hogy egyszer kifakadjak, de tényleg nincs semmi bajom a McLarennel.

Mikor döntötte el, hogy jobb elhagyni a McLarent, és a Renault-hoz való viszszatérés a helyes út?

Amíg az idény tartott, csak arra összpontosítottam, hogy megnyerjem a világbajnokságot. A Brazil Nagydíj után elmentem nyaralni, és átgondoltam a helyzetemet. A vakáció után több csapat ajánlatát is meghallgattam, és a Renault-é volt a legelőnyösebb, itt lehet esélyem a legjobb eredmény elérésére.

Összességében nem bánta meg, hogy az elmúlt évet a McLarennél töltötte?

Egyáltalán nem, hiszen vele volt esélyem a vébécím megszerzésére, miközben a Renaultnak, lássuk be, kifejezetten rossz éve volt.

Az első tesztje a tavalyi autóval kiválóan sikerült, mint mondta, az eredmények tekintetében roszszabb gépre számított. Amíg Giancarlo Fisichella csapattársa volt, körönként fél másodperccel megverte, a Renault pedig több mint egy másodpercet kapott tavaly a McLarentől. Ha csak a pilóták oldaláról nézzük, önnel jóval kisebb lehet a különbség.

Giancarlo nem lassú pilóta, versenyeket nyert a Renault-val 2005-ben és 2006-ban is, tavaly viszont még az időmérő harmadik részébe kerülés is gondot jelentett neki. Az autó az év során fejlődött, az idény végére lett a legjobb. Ami engem illeti: azon leszek, hogy hozzak néhány tizedet. Ennek csak egy része az autóvezetés, fontosak lehetnek az ötleteim, észrevételeim is.

Mennyit kell javulniuk, hogy versenyképessé váljanak?

Jelenleg körönként egy másodpercre vagyunk a Ferraritól és a McLarentől. Ha ez a különbség két-három tizedre csökkenne, már elégedettek lennénk.

Hogyan faragják le azt a nyolc tizedet?

Kemény munkával. Abban ugyanis biztosak lehetünk, hogy nemcsak mi dolgozunk éjt nappallá téve a fejlesztéseken, hanem a többiek is. Az egyetlen esélyünk a megfelelő munkamódszer kiválasztása, és ha okosabbak leszünk ellenfeleinknél.

A pilótákat segítő elektronika betiltása javít az esélyeiken?

A csapatok régóta készülnek a változásokra, hiszen a beállítások módosításával kompenzálni lehet a veszteséget. A pilóták is megszokják az új helyzeteket, ez nem borítja fel az eddigi erősorrendet. A harmadik versenyre már el is felejtjük, milyen volt kipörgésgátlóval és fékrásegítéssel autózni.

Mindent egybevetve mire lát esélyt, hogyan szerepel majd ebben az évben?

Most még nagyon nehéz erre válaszolni, minden attól függ, milyen eredményesek leszünk a következő másfél hónapban. A mostani állás szerint a dobogós helyekért sem tudunk versenybe szállni, nemhogy a győzelemért. De sok minden megváltozhat, és remélhetőleg meg tudjuk valósítani célunkat, és felvesszük a versenyt az élcsapatokkal.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik