Hiába mondta Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke szombaton Fudzsiban, hogy amíg véget nem ér az F1-es világbajnokság, pilótái kizárólag a versenyzésre összpontosítanak. A Japán Nagydíj leintése után ismét az lett a fő téma, hol folytatja pályafutását 2008-ban Fernando Alonso. A címvédő távozásáról nem más kezdett el beszélni, mint az újoncként a vb-cím megszerzésének küszöbére lépő Lewis Hamilton, a McLaren által egy évtizeden át nevelt brit.
„Nem hiszem, hogy jövőre is csapattársak leszünk – mondta a két futammal az idény vége előtt 12 pontos előnnyel vezető Hamilton. – Ha a csapat meg akarja tartani Fernandót, nem bánom, ez nem az én döntésem. Régóta arra vágytam, hogy a McLarennél versenyezzek, boldog vagyok a csapatnál, az egész pályafutásomat el tudnám tölteni itt. Amíg azt akarják, hogy maradjak, maradok. A csapatnak nem tesz jót a mostani helyzet, de tudom, hogy a szponzorok miatt nem könnyű felbontani egy pilóta szerződését. Ugyanakkor az istálló érdeke a legfontosabb, és úgy érzem, ezzel a vezetők is tisztában vannak. Nem tudom, kit lehet idehozni Fernando helyére, nekem mindenesetre jobban tetszene, ha jövőre én a McLaren-Mercedesben ülnék, Fernando pedig a Ferrariban.”
Hamilton szavait úgy is lehet értelmezni, mint ultimátumot, amely szerint vagy Alonso versenyez a McLarennél, vagy ő. Egy ideje a spanyol is hasonlóképpen gondolkodik, de most, a vb-cím küszöbén a brit is olyan helyzetbe került, hogy követelőzhet.
Alonso számára a Ferrari és a Renault lehet a két választás, és amíg Jean Todt, a Scuderia igazgatója hallani sem akar a spanyolról, Flavio Briatore, a franciák csapatfőnöke szívesen látná.
„Nulla százalék az esélye annak, hogy Fernando Alonso jövőre a Ferrarinál versenyezzen – mondta Jean Todt. – Felipe Massának és Kimi Räikkönennek érvényes szerződése van a következő szezonra. Én a takarítószemélyzet szerződését sem bontanám fel idő előtt, nemhogy a két versenyzőét.”
Todt korábban is mondta, hogy a hozzá 2001-ben szóban elígérkező, de végül a Renaultval szerződést kötő Alonso addig nem versenyez a Ferrarinál, amíg ő a csapatfőnök. Egyesek szerint az lehet a megoldás, hogy Todtot felmentik az F1-es csapat vezetése alól, amivel az egyéves szabadságát töltő Ross Brawnt, a Scuderia egykori technikai igazgatóját bíznák meg.
A Renault-nál tisztább a kép.
„Megmondtam Fernandónak, hogy amint megszabadul a McLarentől, tárt karokkal várjuk – mondta Flavio Briatore. – Ostoba lennék, ha ezt tagadnám. Azután, amin átment a McLarennél, butaság lenne még egy hasonló kalandba belevágnia, ráadásul Todtnak már van két remek pilótája. Alonso Räikkönennel nem lenne nyerő páros, már elmúltak azok az idők, amikor a legjobbakat össze lehetett ültetni egy csapatba. Manapság az ilyen helyzetek felborítják a belső nyugalmat. Fernando nem ment volna a McLarenhez, ha nem ígérik meg neki, hogy kiemelt támogatást kap. Világbajnokot csak ezzel a feltétellel lehet szerződtetni.”
Briatore bármikor képes felszabadítani egyik autóját Alonso kedvéért, ami nem túl biztató a Heikki Kovalainen, Giancarlo Fisichella, Nelsinho Piquet hármas számára.
Alonsónak megoldás lehet az egyéves kihagyás is, ebben az esetben a McLarentől megkapná 2008-as jussát, ellenben nem versenyezne máshol. A kétszeres világbajnok azonban erről az elképzelésről hallani sem akar, úgy véli, túl nagy hátrányba kerülne a többiekkel szemben a 2009-es szezonra.
„Ezzel a lehetőséggel nem számolok, mindenáron versenyezni akarok – mondta Fernando Alonso. – Bárhogy, bárkinél, de versenyezni akarok. Élvezem a száguldást, ráadásul a kipörgésgátló és egyéb segédeszközök betiltása miatt roppant fontos, hogy a pályán legyek. Az autók teljesen megváltoznak, sok idő, egy teljes szezon kell, hogy az ember hozzájuk szokjon.”
Alonso a további lehetőségekről is beszélt, legalábbis a Ferrarinál és a McLarennél adódó esélyeit fejtegette, a Renault-ról – egyelőre – nem tett említést. Abban viszont egyetértett Hamiltonnal, hogy jobban járnának, ha különválnak útjaik.
„A Ferrariról nincsenek híreim, de ott Kiminek és Massának is szerződése van, úgyhogy ez nem tekinthető valós lehetőségnek. A McLarennél nem szívesen maradnék Hamilton csapattársa, de ha mégis így alakul, megint jót csatázhatnánk. Persze jobban szeretném, ha egy másik csapat gyors autójában ülve kellene felvennem vele a versenyt.”