„Őszintén szólva el tudnám képzelni az életemet ezeken a kanyargós, hegyi pályákon eső nélkül… Éppen elég, hogy vaksötét lesz az erdőben” – mondta ifjabb Tóth János csütörtök délután, majd mintha csak végszóra tenné, néhány perc múlva eleredt az eső.
Szó, ami szó, San Remo környékén nincs éppen beachhangulat – hiába jelölték ki a szervizparkot a város egyik legszebb pontján, a tengerparton, legfeljebb a jegesmedvéknek lenne kedvük megmártózni a tengerben, mivel a hőmérő higanyszála alig emelkedik tíz fok fölé.
Az IRC-sorozat hetedik futamának résztvevőit azonban az eső aggasztotta jobban – a rendkívül szűk hegyi utakon (a pálya egyik oldalán sziklafal, a másikon szakadék) ugyanis jó időben is nehéz gyorsan végigmenni, nem csak akkor, amikor csúszik az út.
A szervizparkban érthető módon a gumiválasztás okozta a legnagyobb fejtörést a csapatoknak: „Janika” egyáltalán nem akart kockáztatni, úgyhogy a legpuhább esőgumira szavazott. Utóbb kiderült, nem ez volt a legjobb választás.
„A hegy egyik oldalán esett az eső, a másikon viszont száraz volt az út, s ez teljesen tönkretette a gumijainkat – mondta a Peugeot-pilóta. – Ezek után a harmadik gyorsaságin össze-vissza csúszkált az autó, nehéz volt irányítani… Örülök, hogy nem hibáztunk, viszont remélem, az összetettben tudunk még előrébb jönni.”
Tagai Róbert, aki most először ült versenykörülmények között a hétszeres abszolút bajnok mellett, fülig érő szájjal szállt ki az autóból, és pilótája vezetési stílusára utalva csak ennyit mondott: „Nagyon jó volt!”
A harmadik szakasz után nem túl meglepő módon három helyi menő foglalta el az ideiglenes dobogós pozíciókat (Paolo Andreucci volt a leggyorsabb), miközben ifjabb Tóth a 19. helyről várta a folytatást. A folytatást, amely az egész verseny talán legnehezebb gyorsaságija volt. Nemcsak a hosszúsága miatt (44 kilométer!), hanem amiatt is, hogy sötétben és esőben tartották meg a szűk erdei utakon.
„Kilencszáz és ezer között van ezen a szakaszon a kanyarok száma, úgyhogy egyikünk sem fog unatkozni” – mondta Tagai,
mielőtt útnak indultak a 23 órakor (lapzártánk után) kezdődő záró szakaszra.
A verseny első „napja” rendhagyó módon pénteken kora délután ér véget, hiszen az esti, illetve az éjszakai szakaszokhoz a rendezők még hozzácsaptak két nappalit, hogy aztán szombaton már normál időbeosztásban érjen véget a küzdelem.