Az utóbbi évek egyik legfontosabb megbeszéléseként harangozzák be a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) világtanácsának szerdai tanácskozását, amelyen meghallgatják annak a hét Formula-1-es csapatnak a képviselőjét, amelyek alig több mint egy hete biztonsági okokból nem indultak el az indianapolisi Egyesült Államok Nagydíján. A bojkott óriási botrányt okozott, és egyes információk szerint közvetlenül legalább 300 millió dolláros kárt okozhat a száguldó cirkusznak.
Max Mosley
Max Mosley
A Formula-1-es csapatok azonban - legalábbis Paul Stoddart, a Minardi tulajdonosának szavai szerint - további bojkottra is képesek, ha Max Mosley, az FIA brit elnöke erőfitogtatásképpen kemény büntetést kezdeményez velük szemben. Márpedig Mosley kilátásba helyezte, hogy valaki(k)nek feleniük kell a történtekért.
Paul Stoddart
Érdekesség, hogy Paul Stoddart annak a Minardinak a csapatfőnöke, amely istálló részt vett az indianapolisi futamon, azonban az ausztrál üzletember szavai szerint csupán azért, mert a Jordan megszegte a szavát, és a kilenc csapat megállapodása ellenére elindította az autóit a versenyen. Stoddart a következő héten lemondásra szólította fel Mosleyt, mondván, hogy az FIA elnöke nem teljesítette a kötelességét.
Mosley alapvetően a Michelin francia gumigyártó céget és annak hét partnercsapatát hibáztatja, míg a Formula-1 szereplőinek, szponzorainak és szurkolóinak nagy része éppen az ő felelősségét hangúlyozza elsősorban.
"Nem zárnék néminemű büntetést - fogalmazott óvatosan Mosley a Guardiannek adott interjújában, majd így folytatta: - Ha kiderülne, hogy egy adott csapat felelőssége elér egy bizonyos mértéket, akkor ez megokolható és jogos volna."
Az interneten olvasható Formula-1-es szaklapok szerint Mosley azt mondta, hogy a büntetés a pontlevonástól a pénzbüntetésig terjedő szélen skálán mozoghat. Mindenesetre az utolsó szót nem a 65 éves FIA-elnök mondja ki, hanem a világtanács szavazati joggal rendelkező tagjai.